1

تا زمانی که کشورهای غربی دست از زورگویی برندارند امیدی برای صلح در جهان نیست

  • کد خبر : 210982
  • ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۵

طالبان افغان در واکنش به برگزاری کنفرانس امنیتی مونیخ با انتشار بیانیه‌ای از رهبران کشورهای غربی خواستند تا استراتژی خود را تغیر دهند و به حل واقعی مسائل در دنیا بپردازند.

 

زندان های طالبان

به گزارش افق نیوز، طالبان افغان در وبسایت رسمی خود بیانیه‌ای تحت عنوان پیام طالبان به کنفرانس امنیتی مونیخ اعلام کردند که برای حل مسایل کنونی جهان نیاز است تا رهبران کشورهای جهان به ویژه کشورهای غربی استراتژی کنونی خود را تغیر دهند و به سمت حل واقعی مسایل بروند.

در این بیانیه آمده است تا زمانی که کشورهای غربی دست از زورگویی برندارند و به آزادی و حقوق ملت‌های مظلوم در دنیا احترام نگذارند دنیا روی صلح را نخواهد دید.

طالبان تصریح کردند که رهبران غربی بجای حل مسایل واقعی در دنیا به شعار محض می‌پردازند.

در ادامه این بیانیه آمده است، کسانی که پول و سلاح در دست دارند باید از قدرت طلبی دست بردارند و حقوق بشری را که سنگ آن را به سینه می زنند نخست خودشان به آن پایبند باشند و سپس برای حقوق دیگران احترام قائل شوند.

«ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی گروه طالبان، چندی قبل در نامه‌ای به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا نوشته بود که اگر نیروهای آمریکایی به اشغال افغانستان ادامه دهد جنگ حق مشروع این گروه است.

در نامه آمده بود که گروه طالبان برای هر اقدام خود دلیلی دارد و این موجب افزایش اعتبار سیاسی این گروه شده است و با کشورهای منطقه و جهان حتی سازمان ملل متحد روابط و تفاهم دارد.

تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=210982

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]