2

مصر مانع از ورود سه دیپلمات غربی به کشورش شد

  • کد خبر : 212083
  • ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۸:۰۱

منابع آگاه از فرودگاه بین المللی قاهره روز جمعه اعلام کردند که مسئولان این کشور مانع از ورود سه دیپلمات غربی به مصر شدند.

 

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود در این باره گفت که این افراد قصد داشتند بدون ویزا و تنها با گذرنامه دیپلماتیک وارد مصر شوند که در چارچوب اجرای برنامه موسوم به تدابیر متقابل، از ورود آنها ممانعت به عمل آمد.
براساس گفته های این منبع آگاه، «آنجلا کاترینا تولیدای» دبیر سوم سفارت انگلیس در اوکراین پس از آن که وارد فرودگاه قاهره شد از ورود وی جلوگیری به عمل آمد.
تولیدای بدون دریافت ویزا، تنها دارای گذرنامه دیپلماتیک بود و قصد داشت سفری تفریحی در مصر داشته باشد.
آنتونیو بیتس و دیوید مالدیرون دیپلمات های آمریکایی شاغل در عربستان دیگر نفراتی بودند که به دلیل نداشتند ویزا، موفق نشدند وارد مصر شوند.
پس از آن که شرایط این افراد به دفتر وزارت امور خارجه مصر مستقر در فرودگاه قاهره ارائه شد، این وزارت خانه خواستار اجرای تدابیر متقابل و ممانعت از ورود این افراد به خاک مصر و عودت آنها شد.
جاستون جیمس دیپلمات آمریکایی در اسرائیل نیز شامگاه پنجشنبه که قصد دیدار تفریحی از مصر را داشت به دلیل آن که ویزای ورود نداشت و تنها درصدد بود تا با گذرنامه دیپلماتیک وارد مصر شود، از ورودش به این کشور ممانعت شد.
تاکنون مسئولان خطوط هوایی مصر، سفارت خانه های آمریکا و انگلیس به این اقدام هیچ گونه واکنشی نشان نداده اند.
مصر از سال ۲۰۱۰ تدابیر متقابل را به اجرا گذاشت، براساس این تدابیر دارندگان گذرنامه های دیپلماتیک باید از سفارت خانه و کنسولگری های مصر در خارج از این کشور، ویزای ورود را دریافت کنند و صرف داشتن گذرنامه دیپلماتیک به آنها امکان ورود به سرزمین فراعنه را نمی دهد.

ایرنا

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=212083

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]