گروه : آخرین اخبار » ه- سایر حوزه ها
ساعت : ۱۰:۱۸
شناسه : 212664
تاریخ : ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
۳۳ سال پیش در چنین روزی عملیاتی که موجب وحشت غربی‌ها شد

با انعکاس این پیروزی ها آمریکا و انگلیس به شدت نگران شده اند و لندن اعلام کرده است که ناوگان خود را برای حمایت از ناوگان آمریکا به خلیج فارس اعزام می کند.

رخدادهای ۴ اسفند ۶۲

چکیده:

وحشت غرب از پیروزی ایران در عملیات والفجر ۶

 انعکاس گسترده پیروزی های رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۵ و ۶ بخش مهمی از اخبار و تفسیرهای رسانه های گروهی غرب را طی روزهای گذشته به خود اختصاص داده است و بوق های امپریالیستی و صهیونیستی علی رغم آنکه در روزهای اول پیروزی های رزمندگان اسلام از انعکاس اخبار پیشروی های قوای اسلام خودداری می کردند و یا به انعکاس اطلاعیه های سراپا دروغ رژیم بغداد اکتفا می کردند با گسترش عملیات ناگزیر به اعتراف شده و گوشه هایی از اخبار این پیروزی ها را منعکس کردند.

 با انعکاس این پیروزی ها آمریکا و انگلیس به شدت نگران شده اند و لندن اعلام کرده است که ناوگان خود را برای حمایت از ناوگان آمریکا به خلیج فارس اعزام می کند مقامات آمریکایی نیز اعلام کردند برای حمایت از منافع خود در منطقه خلیج فارس تدابیر تازه ای اتخاذ خواهند کرد.

پیشروی سریع رزمندگان اسلام در عملیات والفجر ۶

از سوی دیگر با ادامه عملیات والفجر ۶ رزم آوران اسلام از میادین وسیع مین و سیم های خاردار عبور کرده و خطوط دفاعی دشمن را در محورهای عملیاتی درهم شکستند.

 بر اساس گزارش های بزرگراه بغداد العماره زیر آتش مستقیم ایران قرار گرفته و بیش از ۱۰۰ کیلومتر از خاک ایران و عراق به دست رزمندگان اسلام آزاد شده است. همزمان با این پیشروی ها نیز صدها تن از قوای دشمن کشته و زخمی و شماری از آنان نیز اسیر شده اند.

آغاز عملیات ویژه خیبر

قرارگاه خاتم النبیاء نیز با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد سپاهیان ارتش آزادی بخش اسلام هزممان با عملیات والفجر ۶ و با آغاز عملیات ویژه خیبر تا عمق ۴۰ کیلومتری خاک دشمن پیشروی و مناطق وسیعی از منطقه عملیاتی در جنوب عراق را آزاد کردند عملیات خیبر که درتداوم عملیات والفجر ۶ در سایع ۲۰ و ۳۰ دیش و با رمز یا رسول الله آغاز شده منطقه ای به عرض ۹۰ کیلومتر در مناطق مرزی استان های العماره و بصره عراق را در بر می گیرد.(۲)

۲ روز عزای عموی در سیستان و بلوچستان

به مناسبت درگذشت ده ها تن از هموطنان سیستانی ناشی از توفان و طغیان دریاچه هامون از سوی حجت الاسلام سید مهدی عبادی نماینده ولی فقیه در استان و احمد نصری استاندار ۲ روز عزای عمومی در این استان اعلام شد.

به گفته کاظمی معاون سیاسی اداری استاداری سیستان و بلوچستان تا کنون ۳۹ جسد و ۸۷ زخمی در اثر طغیان دریاچه هامون و یخبندان سطح آب این دریاچه به دست آمده اند ولی آمار دقیق تلافات هنوز در دسترس نیست و تلاش برای نجات اهالی این مناطق هنچنان ادامه دارد بر اساس گزارش ها سیل کمک رسانی به مردم آسیب دیده با شدت از سوی مردم و مسئولین همچنان ادامه دارد.(۳)

آمریکا ارسال سلاح به رژیم لبنان را متوقف کرد

اوضاع نظامی بیروت و حومه آن شب گذشته به شدت به وخامت گرایید و نبرد بین نیروهای مسلمان و فالانژها به چندین منطقه مسکونی و اردوگاه های فلسطینی در حومه جنوبی پایتخت آسیب رساند.

 به گفته یک منبع نزدیک به جنبش شیعه امل دست کم ۱۳ نفر از جمله ۴ کودک در جریان گلوله باران حومه جنوبی بیروت و اردوگاه آوارگان فلسطینی در برج البراجنه کشته شده اند از سوی دیگر رادیو رسمی لبنان اعلام کرد اردوگاه های صبرا و شتیلا در حومه جنوبی بیروت از ساعت ده و نیم شب دیشب به وقت تهران گلوله باران شده اند کاخ ریاست جمهوری لبنان نیز دیشب گلوله باران شد. همزمان با این درگیری ها جنگنده های رژیم صهیونیستی نیز به مواضع انقلابیون در شرق سوق العرب و اطراف بزرگراه دمشق بیروت حمله کردند از سوی دیگر با شدت یافتن درگیری ها مقامات دولت آمریکا گفتند واشنگتن تحویل تانک و نفربرهای زرهی به ارتش لبنان را متوقف کرده است زیرا انتظار ندارد که این ارتش به عنوان یک نیروی جنگنده مدت زیادی دوام بیاورد یک مقام رسمی آمریکا در این خصوص اعلام کرد ما می خواهیم مطمئن باشیم که چه کسی این سلاح ها را دریافت می کند.(۴)

منابع:

۱٫ اطلاعات، ۴ اسفند ۶۲، ص ۲
۲٫ اطلاعات، ۴ اسفند ۶۲، ص ۱
۳٫ کیهان، ۴ اسفند ۶۲، ص ۲۲
۴٫ کیهان، ۴ اسفند ۶۲، ص۲۴