مصطفی خانکرمی در گفتوگو با ایسنا درباره مطالب مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت محصولات ایران خودرو، اظهار کرد: ابتدای امسال برخی شاخصهای غیر تولیدی موثر بر قیمت خودرو مانند بیمه شخص ثالث و هزینههای شمارهگذاری افزایش پیدا کرد که به طور طبیعی باعث افزایش قیمت فروش این محصولات شد.
وی ادامه داد: اینکه گفته میشود خودروسازان علت افزایش ۳۰۰ تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی محصولات را افزایش ۵۰ تا ۷۰ هزار تومانی نرخ بیمه خودرو عنوان کردهاند کذب است و پیگیریهای حقوقی درباره این اظهارات غیرواقعی انجام خواهد شد.
معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو افزود: سال گذشته و در اجرای طرحهای مختلف فروش محصولات ایران خودرو، مشوقها و تخفیفهایی در نظر گرفته شده بود که در سال جدید برخی از تخفیفها حذف شده و این محصولات به نرخهای اصلی بدون تخفیف عرضه میشوند.
وی خاطرنشان کرد: در سالهای اخیر شورای رقابت نظارت کامل و سختگیرانهای بر قیمت خودرو داشته و برای تعیین قیمت این محصولات، شاخصهای مختلفی را مدنظر قرار داده است.