4

۳۰ درصد سهمیه دانشگاه علوم پزشکی در اختیار استعدادهای روستایی

  • کد خبر : 234671
  • ۱۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۱

  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در راستای استفاده از استعدادهای روستاییان ۳۰ درصد از سهمیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور را به این قشر اختصاص داده است.

  وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: وزارت بهداشت در راستای استفاده از استعدادهای روستاییان ۳۰ درصد از سهمیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور را به این قشر اختصاص داده است.

به گزارش افق نیوز/ سیدحسن هاشمی روز شنبه در چهارمین همایش ملی روز روستا و عشایر در سالن اجلاس سران افزود: با تخصیص این سهیمه، روستاییان پس از گرفتن تخصص و آشنایی که از مناطق بومی دارند، گره از کار شما روستاییان و عشایر باز می کنند.

وی با بیان اینکه دهها پروژه بهداشتی اجرا و هزاران پزشک، ماما و پرستار به روستاها اعزام شده است، گفت: تمام این اقدامات برای این است که محور توسعه پایدار انسان سالم است و عقل سالم در بدن سالم است.

هاشمی اظهار کرد: ما باید اقدامات بهداشتی را از خودمان شروع کنیم و با خودمراقبتی و پیشگیری از بیماری ها، اقدام مناسب در بهداشت و درمان را انجام دهیم و دولت نیز مصمم است امکانات درمانی را برای افرادی که نیاز به درمان دارند، فراهم کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اگر در همین دوران انقلاب به دامداری و کشاورزی توجه و آن را مکانیزه و صنعتی می کردیم بسیاری از مشکلات جامعه حل شده بود.

وی اظهار کرد: اگر روستاها و روستاییان را نداشتیم من بعید می دانستم انقلاب دوام پیدا کند چرا که از تولید گرفته تا ایستادن در برابر تمام قدرت های بزرگ، روستاییان و عشایر نقش آفرین بودند.
وی تصریح کرد: در دوران هشت سال دفاع مقدس روستاییان و عشایر پیشقدم بودند و اکنون شهدای مدافع حرم نیز اکثریت از این قشر هستند.

هاشمی گفت: راه نجات روستاها توجه به کشاورزی، دامداری و استفاده بهینه از آب است تا بتوان از این میراث گرانبهایی که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد، پاسداری کرد.

وی ادامه داد: این اقدام که در دولت یازدهم شروع شد و یک روز به نام روستا و عشایر نامگذاری شد، امیدوارم فرصتی مناسب باشد که از این مجموعه که حافظ فرهنگ نواحی مختلف کشور است و همچنین تولیدکننده هستند، توجه بیشتری شود و صرفا به سخنرانی در یک روز در سال منحصر نشود.

هاشمی افزود: در وزارت بهداشت معتقد هستیم یکی از مهمترین عوامل ماندگاری توسعه، رفاه در سطح روستاها اعم از بهداشت محیط، بهداشت کار و کارگاهها و بهداشت خانواده از واکسیناسیون گرفته تا سایر عوامل پیشگیرانه ای که باعث پیشگیری از بیماری می شود.

وی اضافه کرد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار خانه بهداشت در کشور احداث شده است و امروز در سیستان و بلوچستان ۶۰۰ پروژه در حال احداث است.

وی با تقدیر از بنیاد مستضعفان جهت کمک در ساخت خانه های بهداشت گفت: اکنون بیش از هفت هزار پروژه بهداشتی در نقاط مختلف کشور در حال احداث است.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=234671

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]