گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » ایثار و شهادت » فرهنگی
ساعت : ۱۱:۵۷
شناسه : 247713
تاریخ : ۰۴ فروردین ۱۳۹۷
راه من راه حسین(ع) است

چون مسئولیت پاسداری از خون شهدا را بر دوش خود احساس می‌کردم به جبهه شتافتم تا یک قسمت از دریای مسئولیتی که از شهیدان بر دوشم است را انجام بدهم و آگاهم که راهم همان راهی است که حسین و یارانش پیمودند.

شهید و شهادت - لاله - تشییع

چون مسئولیت پاسداری از خون شهدا را بر دوش خود احساس می‌کردم به جبهه شتافتم تا یک قسمت از دریای مسئولیتی که از شهیدان بر دوشم است را انجام بدهم و آگاهم که راهم همان راهی است که حسین و یارانش پیمودند.

به گزارش افق نیوز، شهید «حیدر مغدانی» ۱۹ فروردین ۱۳۴۷ در مغدان چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی عازم جبهه حق علیه باطل شد و سرانجام ۲ اسفند ۱۳۶۳ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

متن وصیت‌نامه‌ای را که از این شهید والامقام به یادگار مانده است، در ادامه می‌خوانید:

«بسم الله الرحمن الرحیم

ان الله یحب الذین یقاتلون فی سبیله صفا کانهم بنیان مرصوص

با درود به رهبر کبیر، حیات بخش جامعه محرومین و درود بر روان پاک شهیدان راه اسلام از صدر تاکنون و درود برتمامی رزمندگان صحنه‌های پیکار حق علیه باطل که با ایثارگری‌های خود، درخت انقلاب اسلامی را بارور نمودند و درود بر همه‌ی مردم شهید پرور و همیشه در صحنه ایران که با کمک‌های پشت جبهه در واقع جبهه را گرم نگه داشتند.

چند وصیت نامه از شهدا بخوانیم:

پیام شهید: دشمن با خدشه‌ به ولایت، هویت‌تان را لگدمال می‌کند

وصیت شهید: بیست هزار ریال به دولت اسلامی بدهید

«امام» ما را از لجنزار بیرون کشید

اما سخنی با پدر و مادر و خواهران: از شما می‌خواهم که پیرو همیشگی امام عزیز باشید و نگذارید که امام عزیز تنها بماند. اگر سعادت این را داشتم که در رکاب حسین زمان «خمینی کبیر» به سوی معبود بشتابم بر من گریه و زاری نکنید و موی خود را مخراشید و بدانید که من این راه را با آگاهی کامل پذیرفتم و، چون مسئولیت پاسداری از خون شهدا را بر دوش خود احساس می‌کردم به جبهه شتافتم تا یک قسمت از دریای مسئولیتی که از شهیدان بر دوشم می‌باشد را انجام بدهم و آگاهم که راهم همان راهی است که حسین و یاران وفادارش پیمودند؛ وای مردم همیشه در صحنه مغدان! همیشه و در همه حال پیرو خط رهبر کبیر و امام عزیزمان باشید. مبادا دلسرد بشوید که با دلسرد شدن شما دشمن دلگرم می‌شود و پا می‌گیرد. مبادا که امام عزیزمان را تنها بگذارید.

از خواهرانم می‌خواهم که راه مرا با خدمات پشت صحنه ادامه بدهند و در مرگ من هیچ ناراحت مباشید.

انالله و اناالیه راجعون

والسلام «حیدر مغدانی»»

منبع: دفاع پرس