گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » سیاسی » مجلس » ویژه » یزد
ساعت : ۸:۳۰
شناسه : 251667
تاریخ : ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۷
راستی آزمایی اروپا در برجام باید ثابت شود/ این توافقنامه اکنون شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته دارد راستی آزمایی اروپا در برجام باید ثابت شود/ این توافقنامه اکنون شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته دارد

عضو فراکسیون امید گفت: ایران درباره ادامه برجام برای اروپا یک بازه زمانی و چند شاخص قرار داده تا راستی‌آزمایی آنها ثابت شود.

خالقی/موسوی

ابوالفضل موسوی نماینده مردم یزد با بیان اینکه طی ۴۰ سال گذشته همواره با آمریکا در جنگ بوده‌ایم، گفت: تنها شیوه جنگ میان ما اکنون در حال تغییر است زیرا ترامپ یک تاجر بوده و کارش را در بخش اقتصادی بلد است.

عضو فراکسیون امید بیان کرد: اقداماتی که رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه هم انجام داده از نوع جنگ اقتصادی است، در ظاهر به عربستان سلاح فروخت اما در پشت پرده تلاش می‌کند با فشارهای اقتصادی قیمت نفت را کنترل کند یا در رسیدن ارز حاصل از فروش نفت به کشورمان خودداری کند.

وی تصریح کرد: بیشتر مبادلات تجاری ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس مانند امارات متحده انجام می‌شود که در سال گذشته بر اثر وقوع اتفاقاتی تبادلات فیزیکی ارزی میان ما به یکباره قطع شد، لذا دشمن با ما در این یکسال به طور خاص وارد پیاده‌سازی اصول جنگ اقتصادی شده است.

موسوی با بیان اینکه دولت در این برهه زمانی تازه می‌خواهد بازار ارز را کنترل کند، افزود: در صورتی که ما از قبل باید برای این مسائل برنامه‌ریزی و راه‌های مقابله را در نظر می‌گرفتیم.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: اکنون دولت با محوریت جهانگیری تصمیم گرفته تا سیاست تک نرخی شدن ارز را اجرا کند، معاون اول رئیس جمهور به ما اعلام کرد که مقام معظم رهبری هم از این موضوع استقبال و حمایت کرده‌اند.

عضو فراکسیون امید گفت: در این جنگ اقتصادی براساس بیانات مقام معظم رهبری باید تمام جریانات سیاسی در یک محور کنار هم ایستاده تا موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه معاون اول رئیس‌جمهور، مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون‌ها از تصمیم دولت برای تک نرخی شدن ارز حمایت کرده‌اند، اظهار کرد: نمایندگان به دولت انتقاد داشتند که چرا زودتر این تصمیم گرفته نشده است.

موسوی با تاکید براینکه برجام اکنون شرایط سخت‌تری نسبت به گذشته دارد، گفت: مشخص نیست که‌ می‌توانیم با اروپایی‌ها تعامل را حفظ کنیم یا خیر، اما ایران برای آنها یک بازه زمانی و چند شاخص قرار داده تا راستی‌آزمایی آنها به ما ثابت شود.

نماینده مردم یزد تاکید کرد: هر هفته وزارت امور خارجه گزارش خود را درباره مذاکرات با اروپایی‌ها به کمیسیون نظارتی برجام ارائه می‌‌کند.