گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » والیبال
ساعت : ۲۲:۴۴
شناسه : 252696
تاریخ : ۱۰ خرداد ۱۳۹۷
با اولین رقیب ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها آشنا شوید

با اولین رقیب ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها آشنا شوید

با اولین رقیب ایران در هفته دوم لیگ ملت‌ها آشنا شوید

آرژانتین اولین حریف ایران در هفته دوم مسابقات لیگ ملت های والیبال است.

 

به گزارش افق نیوز و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، شاگردان ولاسکو از بامداد شنبه برابر آرژانتین قرار می گیرند تا هفته دوم مسابقات لیگ ملت های والیبال رسما برای ایران آغاز شود.

 

تیم ایران در هفته اول مسابقات با یک برد و دو شکست به کار خود پایان داد اما با توجه به بازی های پرتعداد باقی مانده، همچنان به دنبال اهداف تدوین شده خود می باشد و تلاش می کند تا در جمع تیم های برتر رده بندی قرار بگیرد. ملی پوشان بعد از نزدیک به ۳۵ ساعت سفر به شهر سن خوان آرژانتین، روز سه شنبه در این شهر مستقر شدند و تمرینات خود را برای دیدار با آرژانتین، ایتالیا و کانادا آغاز کردند.

 

آرژانتین حریف نام آشنای روز اول ایران است که در هفته اول با وجود نمایش خوب در دیدار افتتاحیه برابر آمریکا، سه بر دو متحمل شکست شد. ولاسکو سرمربی این تیم نقطه قوت آرژانتین به حساب می آید اما با این وجود تیم ملی ایران تلاش می کند تا در هفته دوم با وجود تمام سختی ها، به رده های بالای جدول خود را نزدیک کند و در اولین گام به دنبال کسب بهترین نتیجه یعنی پیروزی برابر آرژانتین میزبان است. آخرین پیروزی آرژانتین در مسابقات جهانی به دیدار سال گذشته این تیم با بلغارستان باز می گردد که موفق شدند با نتیجه سه بر یک حریف خود را شکست دهند.

 

در میان بازیکنان تیم ملی آرژانتین توماس لوپز با کسب ۳۳ امتیاز در سه دیدار نخست، امتیاز آورترین بازیکن این تیم محسوب می شود. تیم ملی آرژانتین در هفته اول مسابقات دو چهره کلیدی خود یعنی لوسیانو دچکو و فاکونتو کونته مه را در اختیار نداشت و البته نتوانست نتایج خوبی کسب کند. هر چند شاگردان ولاسکو دیدارها را با پیروزی در دو ست پی در پی برابر آرژانتین آغاز کردند اما سپس با شکست در سه ست به آمریکا باختند و در ادامه برابر چین و بلغارستان نیز بازنده بودند تا به این ترتیب در هفته اول مسابقات، سه شکست در کارنامه این تیم ثبت شود.

 

دیدارهای میان ایران و آرژانتین با حضور ولاسکو همواره از جذابیت خاصی برخوردار است. والیبال ایران با ولاسکو خاطرات خوبی دارد و این سرمربی سرشناس آرژانتینی به دلیل حضور در ایران شناخت خوبی از اسکلت اصلی تیم ملی دارد که این اتفاق تا اندازه ای کار را برای تیم ملی برابر آرژانتین سخت خواهد کرد.

 

نخستین پیروزی ایران بر آرژانتین، در دوران حضور یک آرژانتینی روی نیمکت ایران رقم خورد؛ خولیو ولاسکو در جام جهانی ۲۰۱۱ ایران را به برتری سه بر دو بر تیم کشورش رساند.

پس از جدایی ولاسکو از ایران و حضورش در تیم ملی آرژانتین هم دو تیم پنج بار با هم مسابقه داده اند که آخرین آنها در بازی های المپیک ۲۰۱۶ ریو بود و با پیروزی سه بر صفر آرژانتین به پایان رسید.

نتایج هشت مسابقه تیم های ایران و آرژانتین در طول تاریخ به شرح زیر است:

قهرمانی جهان ۱۹۹۸: ایران ۰ – آرژانتین ۳
انتخابی المپیک ۲۰۰۸: ایران ۱ – آرژانتین ۳
جام جهانی ۲۰۱۱: ایران ۳ – آرژانتین ۲
قهرمانی جهان ۲۰۱۴: ایران ۳ – آرژانتین ۰
جام جهانی ۲۰۱۵: ایران ۱ – آرژانتین ۳
لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران ۳ – آرژانتین ۲
لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران ۳ – آرژانتین ۲
المپیک ۲۰۱۶: لیگ جهانی ۲۰۱۶: ایران ۰ –۳ آرژانتین

 

این دیدار ساعت ۴:۴۰ بامداد شنبه در سن خوان آرژانتین برگزار خواهد شد.