گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » کشتی وزنه برداری » ورزشی
ساعت : ۱۰:۳۵
شناسه : 252749
تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
بیرانوند: تغییر نظر “IOC”برای افزایش سهمیه وزنه برداری ایران کار سختی است

دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان گفت: وقتی تصمیمی توسط کمیته بین‌المللی المپیک گرفته می‌شود تغییر دادن آن بسیار سخت است.

محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری کشورمان درباره شرایط این روزهای تیم ملی وزنه برداری بیان کرد:تمرینات تیم ملی وزنه برداری طبق صلاحدید کادرفنی به دلیل تعطیلات پیش رو به مدت یک هفته تعطیل خواهد بود و پس از آن دوباره ورزشکاران تمرینات شان را تا پیش از شروع بازی های آسیایی جاکارتا پیگیری می کنند.

بیرانوند: تغییر نظر

شرایط سهراب مرادی ایده آل است

  • او ادامه داد: شرایط  وزنه برداران کشورمان رضایت بخش است. البته با توجه به برنامه ریزی های انجام شده لازم نیست برخی وزنه برداران در اوج باشند.سهراب مرادی هم خدا را شکر روز به روز پیشرفت می کند و امیدوارم همین روند روبه رشد را تا پیش از شروعبازی های آسیایی جاکارتا و جهانی عشق آباد ادامه دهد.علی حسینی هم چون که به تازگی عمل جراحی روی زانویش انجام داده وضعیتش در حال بهتر شدن است و مطمئنا در روزهای آینده به آمادگی لازم می رسد.

بیرانوند: تغییر نظر

بودجه در زمان مناسب پرداخت شد

  • دبیر فدراسیون وزنه برداری درباره بودجه این فدراسیون که توسط کمیته ملی المپیک مشخص شده،گفت:کمیته ملی المپیک، بودجه فدراسیون وزنه‌برداری را افزایش داده و جا دارد بابت همین موضوع از صالحی امیری کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم.خدا را شکر بودجه تخصیص یافته شده به صورت کاملا شفاف و بدون هیچ شبهه‌ای اعلام و در زمان مناسب پرداخت شد. البته ما در وزنه‌برداری بانوان هم فعالیت خود را به تازگی آغاز کرده‌ایم و قطعا همین مسئله خود به خود باعث می شود هزینه های جاری و عمرانی فدراسیون نسبت به گذشته افزایش چشمگیری پیدا کند. بنابراین باید زیرساخت‌های لازم را برای وزنه‌برداری بانوان فراهم کنیم و این مسئله به بودجه بسیار بیشتری نیاز دارد، چون وزنه‌برداری بانوان برای ما اهمیت زیادی دارد.اکنون بیست و سه نفر در اردوی تیم ملی وزنه برداری حضور دارند و با توجه به همین مسئله باید کم کم اردوی تیم های ملی نوجوانان،جوانان و بزرگسالان بانوان را هم راه اندازی کنیم. باید مواردی چون هزینه اسکان,اعزام و … را به آن اضافه کنیم که همین موضوع می طلبد بودجه بیشتری به ما تخصیص داده شود. از ابتدای حضور صالحی امیری در کمیته ملی المپیک، بودجه این کمیته ۲ برابر شد.تا شروع بازی های آسیایی کمتر از سه مانده زمان باقی مانده و قطعا پرداخت بودجه به فدراسیون وزنه برداری می تواند یک امتیاز مثبت برای ما به حساب  بیاید که با خیالی راحت برنامه هایی را که مد نظرمان است عملی کنیم.

بیرانوند: تغییر نظر

وزنه‌برداری بانوان پتانسیل‌های زیادی دارد

  • دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در مورد این که قرار بود ۲ سهمیه بانوان در المپیک توکیو به سهمیه مردان اضافه شود، اظهار کرد:  به دلیل بحث‌هایی که در مورد برابری جنسیتی وجود دارد نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم و بهتر است نگاه کارشناسی در این رابطه صورت گیرد. البته در وزنه‌برداری بانوان پتانسیل‌های زیادی وجود دارد و اگر ما به بانوان بها بدهیم قطعا ‌آنها می‌توانند توانایی هایشان را در عرصه های بین المللی به اثبات برسانند.حدود دو سال تا شروع المپیک توکیو زمان باقی مانده و باید تا آن زمان صبر کنیم.این تصمیمی است که باید ioc بگیرد و فکر نمی کنم تغییری در قوانین بین المللی داشته باشیم.در هر صورت باید منتظر بمانیم و ببینیم شرایط چگونه پیش می رود.
  • او درباره لیگ وزنه برداری هم گفت: کمتر از یک ماه دیگر استارت لیگ وزنه برداری با حضور تمام ملی پوشان زده می شود.طبق پروتکل صورت گرفته میان فدراسیون و باشگاه ها قرار شده دوازده تیم در رده جوانان و هشت تیم هم در رده سنی بزرگسالان در لیگ وزنه برداری شرکت کنند.اگر باشگاه های خصوصی هم متقاضی حضور در لیگ باشند ما به شدت از این مسئله استقبال می کنیم چرا که این مسئله باعث می شود تا کیفیت لیگ بالاتر برود.

بیرانوند:تغییر تصمیم ioc برای افزایش سهمیه المپیک خیلی سخت است/برای کسب مدال به همه پولاد مردان امید داریم

هدف‌ اصلی ما از برگزاری لیگ ، تست دوپینگ از وزنه برداران است

  • دبیر فدراسیون وزنه برداری در مورد کیفیت لیگ وزنه برداری هم تصریح کرد:لیگ مانند گذشته در چهار هفته و ماهی یک بار برگزار خواهد شد و حدود ۱۶۰ ورزشکار در لیگ ( بزرگسالان و جوانان) شرکت خواهند کرد و در معرض این قرار دارند که هر لحظه ماموران نادو از آنها تست بگیرند، که انجام این کار یک اقدام بزرگ برای وزنه برداری به حساب می آید. البته یکی از هدف‌های اصلی ما برای برگزاری لیگ این است که ورزشکاران ماهی یک بار در مسابقات شرکت کنند و تست دوپینگ بدهند.

اولویت اصلی ما کسب مدال طلا در مسابقات جهانی است

  • بیرانوند درباره آمادگی سهراب مرادی و اینکه آیا می تواند در بازی های آسیایی باز هم رکورد شکنی کند یا خیر، گفت:قطعأ اولویت اصلی ما کسب مدال طلا و رکورد شکنی در مسابقات جهانی توسط سهراب مرادی است.

بیرانوند:تغییر تصمیم ioc برای افزایش سهمیه المپیک خیلی سخت است/برای کسب مدال به همه پولاد مردان امید داریم

تمام وزنه برداران ما شانس مدال دارند

  • او تصریح کرد: ما در بازی های آسیایی  و در هر دوره نتوانستیم بیشتر از یک طلا  بدست بیاوریم ، تلاش بر این است تا در جاکارتا طلسم شکنی کنیم و این عدد را افزایش دهیم.  با ۷ وزنه‌بردار به جاکارتا می رویم. قطعا همین آمادگی به ما کمک می کند تا در تمام اوزان ورزشکاران ما از شانس بالایی برای کسب مدال برخوردار باشند. وزنه برداران ما آنقدر با تجربه هستند که هیچ حریفی را دست کم نگیرند.ازبکستان و تایلند از جمله کشورهایی هستند که می توانند در جاکارتا برای ما دردسر ساز شوند.البته مسئولان وزنه برداری چین هم سخت در تلاشند تا بتوانند در بازی های آسیایی جاکارتا حضور پیدا کنند.

تغییر تصمیم کمیته بین‌المللی المپیک سخت است

  • دبیر فدراسیون وزنه‌برداری در پاسخ به این سوال که چقدر احتمال دارد سهمیه وزنه‌برداری ایران برای المپیک توکیو از ۲+۲ بیشتر شود، بیان کرد: وقتی تصمیمی توسط کمیته بین‌المللی المپیک گرفته می‌شود تغییر دادن آن خیلی سخت است اما امیدوارم نامه‌ای که ارسال کردیم بتواند تاثیر گذار باشد و منجر به افزایش سهمیه وزنه برداری ما در المپیک توکیو شود. وزنه برداری ما در این سالیان اخیر در تمام رده های سنی جزء تیم های برتر دنیا بوده است. از سال ۲۰۰۸ تا ۳ سال پیش ۱۰ نمونه دوپینگ مثبت داشتیم.همچنین از ۳ سال پیش که مرادی ریاست فدراسیون را بر عهده دارد و با وجود این همه مدال آوری در عرصه های بین المللی تنها یک نمونه از تست‌های دوپینگ وزنه‌برداران ایران آن هم در رده سنی نوجوانان مثبت شده است. ما هم بر همین مبنا نامه‌ای را به مسئولان فدراسیون جهانی ارسال و از آن ها درخواست کردیم که مبنا را ۳ سال اخیر قرار دهند.یکی از کارهای اصلی ما در فدراسیون اینست که خود ورزشکاران شهرستانی به این موضوع ایمان راسخ داشته باشند که دادن تست دوپینگ می تواند برای خود آن ها هم کارساز باشد.
  • او در پایان درباره اینکه چه زمانی مدال ایوب موسوی و محمد پور برای ما ارسال می گردد،گفت:مهم ترین موضوع این است که در سایت مسابقات، نتایج آنها تغییر کند. رنگ مدال ایوب موسوی تغییر کرده است. در مورد محمد پور هم منتظر کمیته المپیک کشورمان و IOC هستیم. امیدوارم این اتفاق هر چه سریعتر رخ بدهد،ورزشکاران ما به حق خودشان برسند.

بیرانوند:تغییر تصمیم ioc برای افزایش سهمیه المپیک خیلی سخت است/برای کسب مدال به همه پولاد مردان امید داریم

بیشتر بخوانیم: