گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » تهران » ویژه
ساعت : ۱۴:۰۳
شناسه : 252770
تاریخ : ۱۱ خرداد ۱۳۹۷
مظلوم در کشور باید احساس امنیت کند و ظالم احساس ناامنی مظلوم در کشور باید احساس امنیت کند و ظالم احساس ناامنی

باید دست یکدیگر را بگیریم و به کمک نیازمندان بشتابیم. در جامعه اسلامی نباید مظلوم وجود داشته باشد و باید برای این کار، از تمام ظرفیت نظام استفاده کنیم.

به گزارش افق نیوز/حجّت‌الاسلام سیّدمحمّدحسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نمازجمعه امروز(۱۱ خرداد) تهران یکی از دستاوردهای ماه مبارک رمضان را آراستگی به صبر دانست و اظهار داشت: شهدا و رزمندگان هشت سال استقامت کردند که امروز این اقتدار را برای ما به ارمغان آوردند.

وی ادامه داد: امروز وقتی دشمن در برابر پیروزی‌های امت اسلام و نظام اسلامی، اقدام به تهدید می‌کند باید راه را برای خلق وحدت در جامعه اسلامی هموار کرد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: وقتی می‌بینید که دنیای استکبار ایستاده است و برای منافع نامشروع خود در منطقه، نگران نفوذ اسلام و اندیشه انقلابی است، شما باید در این راه از آنان ثابت قدم تر باشید.

امام‌جمعه موقّت تهران ادامه داد: این پیوند امت اسلام با امام خویش است که امروز، ملت‌های فلسین، یمن، عراق و لبنان را در زیر خیمه انقلاب به رهبری رهبر معظّم انقلاب گرد هم آورده است.

وی با بیان اینکه امروز امت اسلامی امام و پیشوا و راهبر خود را شناخته است و در مسیر تعیین‌شده از سوی پیشوای امت اسلام با قدرت قدم برمی‌دارد تصریح کرد: لذا جبهه مقاومت امت اسلام هر روز شاداب‌تر و پرنشاط‌تر در برابر نظام سلطه و آمریکا ایفای نقش می‌کند. این اصل محوری را باید استحکام بخشید. مسئولین و آحاد جامعه، موفقیت و اقتدار شما در سایه توجه به ارتباط مستحکم امت با امام خویش است.

ابوترابی فرد با بیان اینکه نباید در جامعه اسلامی فقیر وجود داشته باشد تصریح کرد: باید دست یکدیگر را بگیریم و به کمک نیازمندان بشتابیم. در جامعه اسلامی نباید مظلوم وجود داشته باشد و باید برای این کار، از تمام ظرفیت نظام استفاده کنیم. دستگاه قضایی کشور تمام هویتش به دفاع از مظلم است. مظلوم در کشور باید احساس امنیت کند و ظالم احساس ناامنی.

وی، امام(ره) را نماد صبر در کنار حق عنوان کرد و تصریح کرد: امام در دوران جوانی تصمیم گرفت که قیامش برای خدا باشد و تا پایان عمر هر کاری کرد برای خدا انجام داد.

ابوترابی فرد تصریح کرد: وحدت امروز دنیای اسلام دستاورد قیام ۱۵ خرداد امام است.

ابوترابی‌ فرد در ادامه خطبه‌های نمازجمعه با بیان اینکه در دهه پنجاه، بزرگترین قرارداد تسلیحات و جنگ‌افزار، بین شاه و رژیم آمریکا با ۱۱ میلیارد دلار تنظیم شد خاطرنشان کرد: این در راستای خلق یک ژاندارم در منطقه و رشد اقتصادی آمریکا و تولیدکنندگان تسلیحات نظامی بود.

وی، حمایت رژیم شاهنشاهی از رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه را، لکّه ننگی در تاریخ دودمان پهلوی دانست و اظهار داشت: آن رژیم به اصطلاح مقتدر دیروز، با حمایت مزدوران منطقه‌ای آمریکا و با حمایت کامل و صریح ایالات متحده، ۳۳ روز مقاومت اسلامی را در لبنان مورد تهاجم قرار داد تا اهداف خود را پیش ببرد و نقشه خاورمیانه را تغییر دهد.

ابوترابی فرد ادامه داد: نتیجه به نفع امت اسلامی شد. آمریکا ۷ تریلیون دلار در منطقه و جنگ با عراق هزینه کرد تا شاید یک پایگاه مهم نظامی دیگر به ۹۰۰ پایگاهی که در ۵ قاره دارد اضافه کند. امّا در نهایت با هزینه سنگین و با ذلّت، در برابر اراده ملت شجاع و مقتدر عراق و مرجعیت دینی ناچار به ترک عراق شد.

وی با بیان اینکه امروز آمریکا شاهد دریافت سیلی های متعدد از امت اسلامی است تصریح کرد: چگونه بر دشمنی این کشور، با امت اسلام و ملت ایران که پرچمدار این حرکت است افزوده نشود؟

وی ادامه داد: امروز، جمهوری اسلامی با قدتی متفاوت از بدو تولد و با موقعیتی برتر و ممتاز در جامعه جهانی ایستاده است و به سمت اهداف والای انقلاب که امام بزرگوار و رهبر معظّم انقلاب تبیین کرده‌اند حرکت می‌کند.

امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه آمریکای امروز، علاوه بر ضعف جدّی و ناتوانی در منطقه جنوب غربی آسیا، اسطوره دموکراسی‌اش در جهان شکست خورده است تصریح کرد: اسطوره دموکراسی آمریکا، جای خود را به نفرت، تفرقه، نژادپرستی، زورگویی و فرقه‌گرایی داده است. حمله به عراق و افغانستان و جنگ‌های نیابتی در منطقه، زوال آمریکا را سرعت داده است.

وی خاطرنشان کرد: برژنسکی می‌گوید جنگ یک سویه آمریکا با عراق، غیرقانونی بودن مشی سیاست خاجی آمریکا را نشان داد. امروز سیاست خارجی‌آمریکا در دنیا مورد تنفر قدرت‌های بزرگ و کوچک است.

ابوترابی فرد، اقدامات جنایتکارانه آمریکا در جهان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: آمریکایی‌ها امروز در جهان به عنوان یک مجرم شناخته می‌شوند.

وی افزود: شاهد زوال تدریجی سلطه آمریکا و اقتدار ملت‌های منطقه هستیم و اینها واقعیت‌هایی است که کارشناسان، به طور فراوان به آن پرداخته‌اند.

وی با بیان اینکه بدهی دولت فدرال آمریکا ۲۰ تریلیون دلار؛ یعنی پنج برابر بودجه سالانه این کشور است افزود: امروز آمریکا توان ایستادگی در برابر امت اسلام را از دست داده است.

ابوترابی فرد با اشاره به بیانات رهبر معظّم انقلاب در دیدار کارگزاران نظام مبنی بر اینکه نباید در ارتباط با برجام، دوقطبی ایجاد کرد تصریح کرد: این نباید، به معنای تبیین مسیر حرکت امت اسلامی برای انجام یک وظیفه روشن دینی و خلق قدرت در برابر دشمن است و ده‌ها آیه و و روایت ما را به این حقیقت توصیه می‌کند.

وی تصریح کرد: نشست اخیر رهبر انقلاب با دانسجویان و شنیدن سخنان آنان، یک کلاس درس برای مسئولین کشور بود.