گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۵:۰۷
شناسه : 253135
تاریخ : ۱۵ خرداد ۱۳۹۷
نگاهی به وضعیت پرسپولیس در آستانه فصل جدید / سالی سخت پیش روی برانکو و یارانش

تیم فوتبال پرسپولیس در حالی به استقبال فصل جدید می‌رود که بسیاری نگران وضعیت آن‌ها به دلیل بسته بودن پنجره نقل و انتقالات هستند.

به گزارش  افق نیوز/ طعم شیرین دومین قهرمانی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر و همچنین صعود این تیم به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا این روزها با انواع و اقسام خبرهای بدی که درباره این تیم به گوش می رسد، برای هواداران به تلخی تبدیل شده است و  علاقه مندان به پرسپولیس با نگاهی تردید آمیز به وضعیت تیمشان در فصل آینده نگاه می کنند.

اشتباه غیر قابل بخشش مدیران سابق پرسپولیس در ماجرای عقد قرارداد با مهدی طارمی که منجر به بسته شدن ۲ پنجره نقل و انتقالاتی این تیم شد، این روزها بیش از هر زمان دیگری تبعات خود را نشان می دهد و جالب اینجاست مدیران فعلی سرخ پوشان پایتخت که پیش از این اعلام می کردند حکم فیفا درباره لغو یا بقای محرومیت پرسپولیس از فعالیت در پنجره نقل و انتقالات تابستانی ۱۰ خرداد اعلام می شود با وجود مطلع بودن از بقای این حکم، راه علی اکبر طاهری را پیش گرفته اند و حاضر نمی شوند با صداقت به هواداران اعلام کنند با وجود تلاش هایشان در ماه های اخیر فیفا حکم قبلی را لغو نمی کند.

حمیدرضا گرشاسبی و همکارانش باید قبول کنند پرسپولیس در این پرونده حقوقی هم مانند تمام پرونده هایی که در گذشته از این تیم در فیفا مطرح می شد، شکست خورده است و در این وضعیت باید سراغ بازگرداندن آرامش به کشتی ملتهب پرسپولیس بروند اما دست روی دست گذاشتن آنها در راه حفظ بازیکنان فعلی  و مخالفت نکردن با درخواست برانکو برای تمدید نشدن قرارداد محسن مسلمان آن هم در حالی که پرسپولیس از جذب بازیکن جدید محروم است و با خداحافظی فرشاد احمدزاده خط هافبک این تیم خالی تر از هر زمان دیگری می شود، نشان می دهد آنها بیش از شروع مسابقات قافیه را به حریفان خود باخته اند.

در روزهایی که تیم هایی مانند استقلال، ذوب آهن، تراکتورسازی و سپاهان با جذب بازیکنان شاخص فوتبال ایران اسب خود را برای موفقیت در لیگ برتر زین کرده اند، هواداران پرسپولیس در گوشه ای از بازار نقل و انتقلات گز کرده و به آب شدن رویای هت تریک در قهرمانی این رقابت ها و عبور از الدحیل در لیگ قهرمانان می نگرند.

در این میان بی تفاوتی مسئولان وزارت ورزش نسبت به سرنوشت این تیم محبوب هم جای تامل دارد. سال ها است که هواداران پرسپولیسطبق ادعایی اثبات نشده اعلام می کنند وزارت ورزش در فصل نقل و انتقالات هوای نیمه آبی پایتخت را بیش از نیمه سرخ تهران دارد و بهاستقلال بیشتر از پرسپولیس کمک می کند. هرچند این امر صرفا یک ادعا است اما شاید اگر مسعود سلطانی فر و همکارانش در ماجرای محرومیت پرسپولیس در نقل و انتقالات لابی های بیشتری برای رفع این محرومیت به کار می گرفتند اکنون بازار خرید بازیکان برای این تیم هم مانند سال های پیش پررونق بود.

از طرفی برانکو ایوانکوویچ هم که در اواخر لیگ هفدهم، محسن مسلمان، خلاق ترین بازیکن پرسپولیس را از دایره مردان مورد اعتمادش خارج کرد این روزها بدون دغدغه در کرواسی مشغول استراحت است و به نظر می رسد برای او هم وضعیت پرسپولیس در لیگ هجدهم و نبرد فوق العاده حساس با الدحیل اهمیت خاصی ندارد. هرچند این امر تا حدی غلو شده است اما با اندکی تامل نسبت به اظهارات برانکو درباره جدایی بازیکنانی مانند صادق محرمی، فرشاد احمدزاده و محسن مسلمان و آرزوی موفقیت برای آنها در تیم جدیدشان متوجه می شویم سرمربی موفق و محبوب کروات به جای اینکه برنامه ای برای حفظ بازیکنان تاثیرگذارش داشته باشد از همین حالا برای ناکامی احتمالی تیمش جواب قانع کننده ای دارد و طولی نمی کشد که شکست های محتمل پرسپولیس را به بسته بودن پنجره نقل و انتقالات ربط بدهد. غافل از اینکه دود آتش  لجبازی برانکو با محسن مسلمان در چشم پرسپولیس و هوادارانش می رود.

پرسپولیس به عنوان یکی از بزرگ ترین تیم های ایران جایی است که در روزگاری نه چندان دور بازیکنان برای پوشیدن پیراهن آن حاضر بودند از هر مبلغ و هر پیشنهادی بگذرند و تعصب و غیرت به این پیراهن را برای خود افتخار می دانستند اما اکنون کار به جایی رسیده است که با وجود محرومیت این تیم بازیکنانی مانند فرشاد احمدزاده، صادق محرمی و حتی کمال کامیابی نیا به راحتی با تیم های درجه چندم اروپایی وارد مذاکره می شوند و حاضرند پیراهن پرسپولیس را به پیراهن تیم هایی مانند دینامو زاگرب کرواسی، اشلاسک وروسلاف لهستان( تیم یازدهم لیگ لهستان) و تیم های رده میانی لیگ ترکیه بفروشند. جالب این جاست فرشاد احمدزاده دلیل خداحافظی اش از پرسپولیس را اهانت هواداران در میانه های فصل می داند و اعلام می کند دیگر طاقت این فحاشی ها را ندارد. باید به این بازیکن که با لقب پسر برانکو شناخته می شد یادآوری کرد اگر هواداران وسط فصل به او بی احترامی کرده اند اکنون وقت تسویه حساب نیست و آیا همین هواداران نبودند که او را با تشویق هایشان به یکی از بازیکنان محبوب تیم تبدیل کردند؟ باید با هواداران صادق بود و دلیلی جز لژیونر شدن به هر قیمتی را عامل جدایی از قهرمان ۲ دوره اخیر لیگ عنوان نکرد.

این روزها سکوهای سرخ هم حالت ملتهبی دارد و برخی لیدرها با اسم پرسپولیس اما برای رسیدن به منافع شخصی به جان هم افتاده اند و در صفحات مجازی افشاگری هایی انجام می دهند که ادامه این روند آسیبی جدی به پرسپولیس وارد می کند. مدیریت باشگاه هم ترجیح داده است نسبت به این امر سکوت کند اما با توجه به اتفاق هایی که در سال های اخیر از سوی لیدرها رخ داده بهتر است حمیدرضا گرشاسبی به عنوان سرپرست باشگاه وارد عمل شده و جلوی تخریب تیم با این اقدام ها را بگیرد.

کاشانی: تیم فصل آینده پرسپولیس قدرتمند تر از سال گذشته خواهد بود

جعفر کاشانی رئیس هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس درباره وضعیت تمدید قرارداد بازیکنان فعلی پرسپولیس گفت: مدیریت باشگاه تمهیدات لازم را در نظر گرفته است و هیچ مشکلی برای تمدید قرارداد بازیکنان فعلی نیست. به طور حتم یک تیم خوب و قدرتمند فصل بعد روانه مسابقات می کنیم.

او درباره نگرانی هواداران بابت جدا شدن بازیکنان فعلی پرسپولیس تصریح کرد: پرسپولیس وابسته به یکی، ۲ بازیکن نیست و نیمکت تیم با  جدایی چند بازیکن خالی نمی شود و بازیکنان جوان می توانند به خوبی جای خالی بازیکنان باتجربه را پر کنند. 

کاشانی درباره اینکه باشگاه پرسپولیس تلاشی برای حفظ بازیکنان فعلی خود نمی کند، بیان کرد: این موضوع صحت ندارد و مدیریت باشگاه همه تلاش خود را به کار می گیرد تا شاکله اصلی تیم را حفظ کند. همچنین باشگاه هیچ وقت به بازیکن نگفته است که هر جا دوست دارد برود چرا که در این مقطع حساس ما به بازیکنان خود نیاز مبرم داریم.

رئیس هیئت مدیره پرسپولیس درباره اینکه با جدایی چند بازیکن شاخص این تیم برای فصل بعد تضعیف می شود، بیان کرد: همانطور که برانکو اعلام کرد تیم فصل آینده پرسپولیس نسبت به سال گذشته بهتر و قویتر خواهد بود و نگرانی از جدایی بازیکنان نداریم.

او در پایان خاطر نشان کرد: بازیکنان پرسپولیس باید درک کنندکه در چه تیم بزرگی بازی می کنند و قدر پیراهن این تیم را بدانند و در این برهه حساس تیم خود را رها نکنند. زیر ساختارهای باشگاه پرسپولیس باید به صورتی باشد که دغدغه جدایی بازیکنانش را نداشته باشد و با بازیکنان جوانش بتواند تیم  را برای فصل بعد تقویت کند.

نگاهی به وضعیت پرسپولیس در آستانه فصل جدید / سال مشکل پیش روی برانکو و یارانش

عربشاهی: مدیریت ضعیف باعث جدایی بازیکنان شاخص پرسپولیس شده است

ضیا عربشاهی پیشکسوت پرسپولیس درباره جدایی چند بازیکن موثر پرسپولیس اظهار کرد: موضوع جدایی چند بازیکن شاخص پرسپولیس به مدیریت ضعیف این تیم برمی گردد که گرشاسبی و اعضای هیئت مدیره نتوانستند مانع رفتن بازیکنان شوند.

او ادامه داد:  اعضای هیئت مدیره طرفدار پرسپولیس نیستند و جعفر کاشانی هم فقط تماشاگر است و آنها به برانکو نمی گویند که به چه دلیل در زمانی که پنجره نقل و انتقالاتی بسته است بازیکن کنار می گذارد. به هر حال مدیریت پرسپولیس نیاز به افراد بزرگ دارد تا بتوانند به خوبی این تیم را اداره کنند. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا باید برابر تیم الدحیل قطر بازی کند و اگر بازیکنان یکی یکی از پرسپولیس جدا شوند مقابل این تیم قطری با مشکل مواجه می شویم. 

عربشاهی بیان کرد: اگر من مدیرعامل پرسپولیس بودم عذر برانکو را می خواستم چرا که او بازیکنان را بدون توجیه فنی از ترکیب تیم کنار می گذارد. برانکو برای  قهرمان کردن پرسپولیس ،شق و القمر نکرد و اگر بازیکنان فعلی را نداشت رتبه ۴،۵ هم کسب نمی کرد. اگر پرسپولیس در نیم فصل اول لیگ هفدهم امتیازات را جمع نمی کرد در نیم فصل دوم دچار مشکل می شد و به طور حتم نمی توانست قهرمان لیگ برتر شود.

پیشکسوت پرسپولیس در پایان خاطر نشان کرد: به نظرم برانکو پروفسور نیست و فقط یک دانشجوست که تجدید هم شده است. مدیریت قوی و روانشناسی خوب شاخصه یک سرمربی است که برانکو از این ۲ فاکتور بی بهره است. به هر حال اگر وضعیت نقل و انتقالات پرسپولیس به همین منوال باشد و مدیریت باشگاه تلاشی برای حفظ بازیکنان فعلی نکند در فصل آینده پرسپولیس رتبه ۴،۵ کسب می کند و قادر به هت تریک قهرمانی نیست.