به گزارش افق نیوز/ پرویز فتاح چهارشنبه شب در برنامه طرح اکرام ایتام که در میدان آستانه برگزار شد، اظهار کرد: وصف مردم قم در زمینه انفاق را شنیده بودم البته از مردم قم چنین انتظاری وجود دارد. امسال این توفیق نصیب من شد تا شور و و حضور مردم را  در کنار حرم حضرت معصومه(س) مشاهده کنم و از این مکان بزرگواری مردم قم را به همه کشور منعکس کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از قمی‌ها ذهنیت مثبتی در زمینه بزرگواری، تدین و انقلابی‌گری وجود دارد و قبل و بعد از انقلاب در این زمینه سرآمد بودند. حرم کریمه اهل بیت(س) در این شهر قرار دارد و چتر رحمت حضرت بر سر همه شیعیان گسترده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه ما آمدیم تا سرتواضع بر سر مردم قم فرود آوریم گفت: قم همیشه الگو بوده البته در مکان‌های مختلف کشور این صحنه‌ها وجود دارد ولی در قم صحنه و حماسه جدیدی را شاهد هستیم.

وی عنوان کرد: الگوی انفاق ویژه امام علی(ع) است و از قمی‌ها این انتظار وجود دارد و وظیفه است که مسؤولان در برابر عظمت و ایثار مردم  قدردان باشند زیرا انفاق نشانه نهایت ایثاری است که مردم بروز می‌دهند. این افراد همان‌هایی هستند که در زمان جنگ تحمیلی فرزندان خود را به جبهه فرستادند.

فتاح یادآور شد: بر اساس آیه قرآن خداوند اموال و انفس مردم را خریداری می‌کند مردم زمانی که لازم بوده فرزندان خود را به جبهه فرستادند و اکنون مال خود را اهدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه شهرت امام علی(ع) در یتیم‌نوازی و فقیرنوازی بوده است گفت: در رأس همه صواب‌ها، صدقه و تکفل یتیم است بنابراین در کنار زیارت‌ها، نمازها و عبادات این کار اصلی را فراموش نمی‌کنیم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی خاطرنشان کرد: در این شب‌ها کمک مستقیم به عنوان صدقه و تکفل یتیم صورت می گیرد بنابراین علاقه‌مندان می‌توانند به صورت حضوری در پایگاه‌های امداد ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به طرح صدقه غیر حضوری یا پیامکی گفت: از آیت‌الله مکارم شیرازی در زمینه صواب سؤال شد که فرمودند صواب صدقه غیرحضوری مانند صدقه حضوری و لمس پول است که افراد می‌توانند پیامکی عدد ۱ را به شماره ۸۸۷۷ پیامک کنند.

فتاح ابراز امیدواری کرد: خدا از مردم قم این کار نیک را بپذیرد و دعای ایتام و محسنین بدرقه راه آنها باشد. دل یتیمان و نیازمندان حرم خدا است زمانی که در حرم خدا ذکری می‌شود عرش خدا می‌لرزد و حاجت آنها برآورده می‌شود.

وی یادآور شد: زمانی که صدقه داده می‌شود گیرنده خدا است بنابراین فرد با خدا معامله می‌کند و این احسان و انفاق به طور مستقیم به خدا می‌رسد.