4

خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶ + تصاویر

  • کد خبر : 255115
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

آئودی اولین بار سال ۲۰۰۳ بود که با Q۷ به قلمرو کراس‌اوور های لوکس ورود کرد و حال، پس از ۱۵ سال، با Q۸ حضور در سگمنتی را برای اولین بار تجربه می کند که ایجادش را به ب‌ام‌و X۶ نسبت می دهند. در واقع Q۸ در هیبت یک کراس‌اوور کوپه، آلتراتیوی اسپرتی تر برای Q۷ خواهد بود.

آئودی اولین بار سال ۲۰۰۳ بود که با Q۷ به قلمرو کراس‌اوور های لوکس ورود کرد و حال، پس از ۱۵ سال، با Q۸ حضور در سگمنتی را برای اولین بار تجربه می کند که ایجادش را به ب‌ام‌و X۶ نسبت می دهند. در واقع Q۸ در هیبت یک کراس‌اوور کوپه، آلتراتیوی اسپرتی تر برای Q۷ خواهد بود.
به گزارش افق نیوز، Q8 برپایه پلتفرمی توسعه یافته که مشترک با نسل جدید آئودی Q7، پورشه کاین و لامبورگینی اوروس نیز هست. در مقایسه با Q7، طول خودرو کمی کاهش یافته ولی به لطف فاکتور گرفتن از ردیف سوم صندلی ها، Q8 فضای بار ۶۰۵ لیتری دارد که در صورت خواباندن ردیف دوم صندلی ها، به ۱٫۷۵۵ لیتر هم می‌رسد. و این در حالی است که به لطف فاصله تقریبا ۳ متری بین دو محور، از نظر فضای سرنشینان نیز Q8 نسبت به رقبای اصلی، یعنی X6 و GLE کلاس کوپه، برتری دارد. اما آنچه که بیشتر از اینها در نگاه اول به Q8 جلب نظر می‌کند، رویکرد جدیدی است که طراحان آئودی در فرم دادن به چهره و هیکل تنومند این خودرو داشته اند؛ مخصوصا قابل یک‌تکه جلوپنجره که به ظاهر جدا از سطوح بدنه در نمای جلو جلوه می کند و همین، ژست تهاجمی تری به این چهره داده است. و البته همچون دیگر ساخته های جدید آئودی، در Q8 نیز شاهد امضای منحصربفردی در نورپردازی LED جلو و عقب هستیم.
در طراحی کابین Q8 همان الگوی مدرنی استفاده شده که به خلق فضای داخلی نسل جدید A8 کمک کرده بود. بارزترین مشخصه این الگوی جدید نیز خلاصه کردن کاربری ها و کنترلگر های فیزیکی به مجموعه ای از نمایشگرهاست. Q8 از دو نمایشگر لمسی بر روی داشبورد بهره می برد که یکی مختص سیستم اطلاعات و سرگرمی است و دیگری کاربری هایی همچون تنظیمات تهویه و صندلی ها را کنترل می کند. یک نمایشگر هم به جای نشانگر های مرسوم، پشت فرمان تعبیه شده است. متناسب با این مدرنیته بصری کابین، Q8 با فناوری‌های مدرنی نیز ارائه خواهد شد که از جمله آنها باید به کلید هوشمند و قابلیت استارت از راه دور خودرو با اپلیکیشن گوشی های هوشمند، پارک اتوماتیک از راه دور خودرو و سیستم نیمه‌خودران Traffic Jam Pilot اشاره کرد. Q8 همچنین از جمله اولین خودرو هایی است که از سیستم ارتباط خودرو با زیرساخت بهره می برد.
Q8 به لطف مهندسی سبک‌وزن (البته برای این کلاس خودرویی) و پیکره آیرودینامیک، راندمان بهینه ای خواهد داشت اما برای ارتقاء راندمان، فناوری نیمه‌هایبرید نیز در تک پیشرانه معرفی شده برای این خودرو بکار رفته که متشکل است از یک شبکه برقی ۴۰ ولت، باتری لیتیم-یون و یک مولد استارتر تسمه ای. این سیستم همراه با موتور V6 توربودیزل (TDI) برای Q8 50 TDI ارائه شده و خودرو را قادر می‌سازد با موتور کاملا خاموش در سرعت های ثابت حداکثر ۱۶۰ کیلومتر در ساعت حرکت کند و در شرایط عادی، حداکثر صدی ۰٫۷ لیتر گازوئیل کمتر بسوزاند. در ضمن، این سیستم قابلیت احیاء حداکثر ۱۲ کیلووات انرژی در هنگام کاهش شتاب و ترمزگیری را دارد. لازم به ذکر است Q8 50 TDI با ۲۸۶ اسب‌بخار قدرت و ۶۰۰ نیوتن‌متر گشتاوری که از مسیر گیربکس ۸ سرعته اتومات تیپترونیک در اختیار چهار چرخ خود می بیند، تنها ۶٫۳ ثانیه تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت فاصله دارد. در ادامه عرضه، آئودی خانواده پیشرانه Q8 را با نسخه ضعیف تر این پیشرانه V6 3.0 لیتری، و همچنین یک واحد ۳٫۰ لیتری توربو بنزینی ۳۴۰ اسب‌بخاری کامل تر خواهد کرد.
خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶ + عکس
خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶ + عکس
خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶ + عکس
خط و نشان آئودی برای ب‌ام‌و X۶ + عکس
منبع: عصر خودرو
لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=255115

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]