گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۷:۰۵
شناسه : 256093
تاریخ : ۱۶ تیر ۱۳۹۷
گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور «حقوق بشر» ایران معرفی شد

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه فرد جدیدی را به عنوان گزارشگر جدید حقوق بشر ایران معرفی کرد.

جاوید رحمان

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه فرد جدیدی را به عنوان گزارشگر جدید حقوق بشر ایران معرفی کرد.

به گزارش افق نیوز/  شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز جمعه یک حقوق‌دان پاکستانی-انگلیسی را به عنوان گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر ایران معرفی کرد.

گزارش‌ها حاکی است «جاوید رحمان» ۵۱ ساله که متولد شهر «فیصل‌آباد» پاکستان است و تابعیت کشور انگلیس را هم دارد در سی و  هشتمین نشست شورای حقوق بشر در ژنو به عنوان گزارشگر ویژه ایران تعیین شد.

«رحمان» که از میان ۱۴ نامزد برای تصدی سمت گزارشگر ویژه ایران انتخاب شد، جانشین «عاصمه جهانگیر» خواهد شد که بهمن‌ماه سال گذشته به دلیل ایست قلبی در گذشت.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز چهارم فروردین‌ماه مأموریت گزارشگر ویژه این سازمان در امور حقوق بشر ایران را برای یک سال دیگر تمدید کرده بود.

از گزارش‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق بشر، به دلیل روش‌شناسی نادرست، در نظر نگرفتن زمینه‌های فرهنگی و جامعه‌شناختی، استناد به منابع مغرض برای جمع‌آوری اطلاعات انتقاد به عمل آمده است.

جمهوری اسلامی ایران هم قبلاً اعلام کرده با توجه به اینکه گزارش‌های گزارشگر ویژه بر پایه قطعنامه‌ای غیرعادلانه و غیرمنصفانه مبتنی بر اهداف و اغراضِ سیاسی و بدخواهانه معدود کشورهای مشخص و مغرض تهیه و ارائه می‌شوند فاقد مشروعیت و اعتبار هستند.

منبع: فارس