گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۲۰:۳۱
شناسه : 256180
تاریخ : ۱۶ تیر ۱۳۹۷
انگلیس بعد از ۲۸ سال به نیمه نهایی رسید

تیم ملی فوتبال انگلیس مقابل سوئد به برتری رسید و جواز صعود به دور نیمه نهایی جام جهانی روسیه را گرفت.

خبرگزاری فارس: پیروزی سه‌شیرها مقابل وایکینگ‌های زرد/انگلیس بعد از 28 سال  به نیمه نهایی رسید

به گزارش افق نیوز، دیدار تیم‌های ملی سوئد و انگلیس از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز در ورزشگاه سامارا آغاز شد که در پایان با برتری ۲ بر صفر انگلیسی‌ها همراه شد. شاگردان گرت ساوت‌گیت با این نتیجه بعد از ۲۸ سال به مرحله نیمه ‌نهایی جام جهانی راه یافتند.

گل‌‌: ۳۰ مگویر، ۵۹ دله آلی برای انگلیس

داور:بیورن کویپرس از هلند

اخطار:

اخراج:-

سوئد

اولسن، لیندلوف، گران‌کوئیست، آگوستینسون،لارسون، اکدال، برگ، فورسبرگ(۶۵ اولسون)، کرافت(۸۵ یانسون) کلاسون، تویونن(۶۵ گویدتی)

انگلیس

پیکفورد، واکر، استونز، ماگویره، لینگارد، هندرسون(۸۴ دایر)، کین، استرلینگ، تریپیر، یانگ، دله‌آلی(۷۷ دلف)

شرح نیمه اول:

دو تیم بازی حساس خود را آرام آغازکردند. تا دقیقه ۲۰ تیم‌های سوئد و انگلیس با اولویت قراردادن دروازه خود، بیشتر در فکر حفظ دروازه و توپ بودند.به این خاطر توپ بیشتر در میانه زمین در گردش بود.

اما وقتی دقیقه ۲۰ انگلیسی‌ها تحت تاثیر فرار رحیم استرلینگ و ضربه هری کین، دروازه سوئدی‌ها را به خطر انداختند، تا حدودی یخ بازی آب شد و فوتبال بهتری را به نمایش گذاشتند.

در این دقایق انگلیس بیشتر تیم حمله کننده در زمین بود و سوئد با فکر دست به دفاع زد.

سه‌شیرها بعد از چند حمله پراکنده در دقیقه ۳۰ صاحب ضربه‌ای کرنر شدند که با ارسال اشلی یانگ،‌ مگویر با ضربه سر دروازه تیم شمال قاره سبز را فروریخت و انگلیس را پیش انداخت.

شرح نیمه دوم:

سوئدی‌ها نیمه دوم را با سرعت بیشتری آغاز کردند و در دقیقه ۴۶ روی سانتری آکدال با ضربه سر قصد فروریختن دروازه انگلیس و کسب گل مساوی را داشت که پیکفورد مانع ورود توپ شد.

سرخ‌پوشان بعد از ایجاد این خطر توسط حریف، دومرتبه کنترل بازی را با انجام حملاتی در دست گرفتند. در دقایق ابتدای نیمه دوم با استفاده از سرعت استرلینگ در حرکت‌های عمقی، قصد فروریختن دروازه سوئد را کردند که به این مهم در دقیقه ۵۹ دله آلی با ضربه سر گل دوم تیمش را زد.

سوئدی‌ها ۳ دقیقه پس از دریافت گل دوم، در حرکتی دسته جمعی که به تویونن ختم شد، خود را به دروازه پیکفورد نزدیک کرد و برای دست‌یابی به گل نخست تلاش کرد که بازهم به مانع پیکفورد برخورد کرد.

با این پیروزی، انگلیسی‌ها پس از بلژیک و فرانسه سومین تیم مرحله نیمه نهایی لقب گرفتند.