گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۹:۱۲
شناسه : 256798
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۷
لاوروف و پمپئو دیدار می کنند

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد: دیدار رئیس دستگاه دیپلماسی این کشور با همتای آمریکایی خود پیش از نشست روسای جمهوری دو کشور در هلسینکی فنلاند برگزار خواهد شد.

به گزارش  افق نیوز به نقل از وزارت امور خارجه روسیه، در حاشیه نشست ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، دیدار سرگئی لاوروف و مایک پمپئو وزرای خارجه روسیه و آمریکا نیز برگزار خواهد شد.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شانزدهم ژوئیه (۲۵ تیر) در هلسینکی فنلاند دیدار خواهند کرد.
روابط روسیه و آمریکا از سال ۲۰۱۴ و پس از برگزاری همه پرسی در کریمه و الحاق آن به خاک روسیه رو به سردی گذاشت و به طوری که آمریکا به کمک متحدان غربی تحریم های سنگین و پیاپی علیه مسکو به اجرا گذاشت.
فشارهای آمریکا بر روسیه با حضور دونالد ترامپ در راس کاخ سفید نه تنها کاهش نیافت بلکه بیش از گذشته شد.
سران دو کشور در حالی با هم دیدار می کنند که در موضوعات مختلف همچون بحران سوریه، بحران کره، عملکرد ناتو، افزایش تعرفه های واردات و صادرات کالا و رویکردشان در مقابل ایران و بسیاری از موضوعات بین المللی دیگر با هم اختلاف نظر دارند.
تداوم اختلاف ها در دوسال گذشته روابط دیپلماتیک دو کشور را به پایین ترین سطح تنزل داده است و دو طرف دو کنسولگری یکدیگر را تعطیل و حدود ۶۰ دیپلمات هم را از کشورشان اخراج کرده اند.