گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۹:۲۵
شناسه : 256810
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۷
گفت‌وگوی جامعی با مسئولان اطلاعاتی مصر داشتیم

عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت‌وگوی هیأت این جنبش با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر در قاهره را «مهم و جامع» توصیف کرد.

خبرگزاری فارس:  ابومرزوق: گفت‌وگوی جامعی با مسئولان اطلاعاتی مصر داشتیم

به گزارش افق نیوز، «موسی ابومرزوق» که به همراه چند عضو دیگر حماس به قاهره سفر کرده است پس از دیدار با مسئولان دستگاه اطلاعاتی مصر این دیدار را بسیار با اهمیت و جامع خواند.

ابومرزوق گفت که در دیدار با هیأت دستگاه اطلاعاتی مصر به تمامی مسائل مورد اهتمام ملت فلسطین در همه نقاط از جمله ساکنان نوار غزه پرداخته شد.

وی در صفحه توئیتر خود نوشت: «شاید اگر این دیدار را بسیار مهم و از لحاظ محتوایی جامع توصیف کنم مبالغه نکرده باشم و برای تیم مسئول پرونده فلسطین آرزوی موفقیت دارم.»

شبکه الجزیره با اعلام این خبر گزارش داد که هیأت حماس به ریاست «صالح العاروری» نایب رئیس دفتر سیاسی این جنبش بنا به دعوت مصر، روز چهارشنبه وارد قاهره شده است.

اعضای این هیأت شامل عزت‌ الرشق، موسی ابومرزوق، حسام بدران، خلیل الحیه و روحی مشتهی است.

«فوزی برهوم» سخنگوی حماس نیز هدف از این سفر را بررسی روابط دوجانبه و تحولات جاری صحنه فلسطین و جهان عرب برشمرد.

جنبش حماس نیز در بیانیه‌ای بر تمایل این جنبش برای تحقق آشتی فلسطینیان بر اساس اصل شراکت در مقاومت، تصمیم‌گیری‌ها، بازسازی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) و اجرای توافقات آشتی تأکید کرد.

توافق آشتی بین فتح و حماس در اکتبر گذشته تحت نظارت مصر امضا شد اما به دلیل استمرار اختلافات دو جنبش هنوز اجرایی نشده است.