گروه : آخرین اخبار » احزاب و تشکلها » اخبار خطی » سیاسی
ساعت : ۸:۲۶
شناسه : 257515
تاریخ : ۳۰ تیر ۱۳۹۷
آبروی نظام را برای حفظ یک نفر خدشه دار نکنیم

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: مبارزه با مفاسد را از چشم مردم به بهانه تضعیف نظام پنهان می‌کنیم. چه بسا افشا نکردن یک مورد، آبروی کل نظام و مسئولان خدشه دار می شود. به گزارش افق نیوز، «رسول منتجب‌نیا» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص دستور رئیس‌جمهوری برای مبارزه با فساد […]

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی گفت: مبارزه با مفاسد را از چشم مردم به بهانه تضعیف نظام پنهان می‌کنیم. چه بسا افشا نکردن یک مورد، آبروی کل نظام و مسئولان خدشه دار می شود.

به گزارش افق نیوز، «رسول منتجب‌نیا» عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی در خصوص دستور رئیس‌جمهوری برای مبارزه با فساد به ایرنا تصریح کرد: اصل شفاف‌سازی در همه بخش‌ها موجب‌ حمایت مردم از حکومت می‌شود. ما در کشورمان‌ برای مبارزه با مفاسد یک مشکل نظری‌‌داریم و آن هم این است که این مسائل را از چشم مردم به بهانه تضعیف نظام پنهان می‌کنیم. آن وقت است که به دلیل افشا نکردن یک مورد آبروی کل نظام و مسئولان می‌رود.

وی افزود: در کشورهای دیگر می بینیم یک رئیس‌جمهوری را به دلیل اتهامات اقتصادی به دادگاه می‌کشانند و عزل می‌کنند. ما هنوز ندیدیم که وزیر، استاندار یا رئیس یک نهاد را عزل کنند. مردم اعتمادشان وقتی جلب می شود که ببینند مسئولان عالی‌رتبه بدون دروغ، مجامله و کتمان با آن‌ها شفاف صحبت می‌کنند.

منتجب‌نیا ادامه داد: آبروی نظام را برای حفظ آبروی یک نفر خدشه دار می کنیم. شخصی که تخلف کرده است چه اشکالی دارد مجازات شود؟ افرادی که به اختلاس‌های چندهزار میلیاردی متهم هستند راست راست در کشور می‌گردند، مردم را جمع می‌کنند و سخنرانی می‌کنند. وضعیت طوری شده است که وقتی از مبارزه با فساد حرف می‌زنیم، مردم می‌خندند. این سوال واقعا به‌طور جدی برای مردم مطرح است که چرا نهادهای قضایی، امنیتی و سیاسی با مفسدان‌ برخورد نمی‌کنند؟

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی تاکید کرد: این‌که برای آبروی نظام جلوی فساد را نگیریم، منطق غلطی است. باید بدون هیچ نگرانی با فساد و مفسد‌ با حفظ موازین اسلامی برخورد عادلانه شود. وقتی مردم مشاهده کنند چهار‌ مسئول کلیدی به دلیل فساد کنار گذاشته شدند و با آن‌ها برخورد‌ شود ، اعتماد مردم افزایش می یابد.

منتجب نیا افزود: وزیر جوان ارتباطات را ببینید‌ که چگونه بدون سابقه کار اجرایی طولانی‌ و صرفا‌ با تکیه بر روح و انگیزه‌ و صداقت جوانی، اقدام به‌ شفاف‌سازی کرده‌ و توانسته است برای مبارزه با فساد، فضایی را باز کند که مورد استقبال ملت قرار گرفته‌است‌؛ مردم چنین مسئولانی را که شفاف با فساد‌ برخورد می‌کنند، دوست دارند.

وی تاکید کرد: از‌ روحانی انتظار می‌رود که با تامل در این مورد اقدام به‌ترمیم کابینه کند و از نیروهای جوان، صادق، شفاف و توانمند برای حل مشکلات کشور استفاده کند‌.

منتجب‌نیا در مورد بیانات رهبری برای ارائه تصویری کارآمد از دولت، گفت: توصیه و تاکید حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری این بوده است که نه حمایت مطلق و نه تخریب بکنیم بلکه منصفانه برخورد کنیم. حمایت همراه انتقاد باشد این‌طور نباشد که نقطه ضعف‌ها را نبینند فقط حمایت بکنند.

وی تصریح کرد: آن‌هایی که می‌خواهند انتقاد کنند نقدشان، مطلق نباشد. مثلا الآن دولت مورد حمایت اصلاح‌طلبان است؛ چه اشکالی دارد اصلاح‌طلبان پیش‌قدم در انتقاد از دولت باشند؟ البته‌ نه تخریب و پیشنهاد استعفای دولت، بلکه انتقاد سازنده‌ بکنند‌ که همراه بیان مشکلات، پیشنهادها هم مطرح شود.

عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار داشت: این روزها گروهی از منتقدان افراطی دولت دارند بر طبل تخریب دولت می‌کوبند و تلاش می‌کنند دولت را ناکارآمد جلوه دهند و برخی از دوستان اصلاح‌طلب هم دچار اشتباه شدند. من معتقدم‌ که هر دو گروه‌ مسیر اشتباهی را می‌روند هم اصلاح‌طلبان باید انتقاد ناصحانه همراه پیشنهاد داشته باشند و هم افراطیون‌ باید مصلحت نظام را ببینند.

وی افزود: سرنوشت نظام به قوای سه گانه وابسته است و ما باید رعایت کنیم. بارها گفته‌ام یکی از مصادیق حمایت از حکومت انتقاد کردن است. من‌ کار آن‌هایی را که از دولت حمایت مطلق می‌کنند، مخرب می‌دانم مانند کسی که با چاپلوسی، تملق و مداحی بی‌جا می‌آید کسی را به عرش می‌رساند. این فرد دارد، تخریب می‌کند.

منتجب نیا خاطرنشان کرد: کسی که دولت را بی‌عیب و نقص می‌داند و تمام تصمیمات دولت را وحی منزل می‌داند مخالف واقعی دولت است. این شخص با حرف غلط و غیرواقعی، دولت را فریب می‌دهد و دچار توهم می‌کند.