3

جنگ نرم هویت ما را مورد هدف خود قرار داده است

  • کد خبر : 25786
  • ۰۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۷:۰۷

آینده ایران اسلامی و خاورمیانه، شمال آفریقا و جهان اسلام را آرمان‌های شهدا می‌سازد

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با اشاره به تقدیم بیش از ۲۳ هزار شهید استان اصفهان و ۵۰۰ شهید روحانی، اظهار کرد: باید اخلاق، هدف و رفتار شهدا را به نسل‌های بعد از خود منتقل کنیم.

سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی، در یادواره شهیدان عبدالله و رحمت‌الله میثمی که در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد، گفت: تاکنون پنج کتاب در مورد این شهدا نوشته شده است و باید اخلاق، هدف و رفتار شهدا را به نسل‌های بعد از خود منتقل کنیم.

وی ادامه داد: تصور می‌کنم ماندن ما، از امتحان سخت‌تری نسبت به هشت سال دفاع مقدس حکایت دارد تا امتحان شویم که در این جبهه جهاد اکبر و آن هم با مظلومیتی که پس از فوت امام خمینی(ره) نصیب جمهوری اسلامی شده است، آیا وفادار هستیم یا نه.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا با بیان اینکه “شاید در آینده خطرات و درگیری‌هایی در میدان‌های بزرگ‌تر کشور را تهدید ‌کند”، گفت: این امتحانی است برای افرادی که خطرات و درگیری‌ها را دیدند و نلغزیدند تا آزمایش شوند که باز هم در خطرات آینده از این کشور دفاع کنند.

صفوی در ادامه، با بیان اینکه “بدترین بلا برای یک ملت، از دست دادن و فراموش کردن هویت خود است”، افزود: هویت یک ملت همانند شناسنامه و تمام سابقه افراد است و در مقیاس بزرگتر، اگر کشوری هویت خود را از دست دهد علت وجودی خود را از دست می‌دهد و از صحنه تاریخ محو می‌شود.

وی به برخی ویژگی‌ها و ساختار هویت یک ملت اشاره کرد و گفت: آنچه هویت ملت را می‌سازد، فرهنگ مشترک، ارزش‌ها، دین، مذهب، قومیت، تاریخ، وحدت دینی، اندیشه سیاسی و آرمان مشترک است که شهیدان با نثار جان خود آن را برای همیشه زنده نگه داشتند و تاریخ حال و آینده را رقم زدند.

مشاور عالی فرمانده کل قوا، ارزش‌هایی چون شجاعت، روحیه فداکاری، صداقت در گفتار و عمل و روحیه حماسی و شهادت‌طلبی را از ارزش‌های قابل دفاع در ملت ایران برشمرد و با تاکید بر اینکه “جنگ نرم هویت ما را مورد هدف خود قرار داده است”، تصریح کرد: شهیدان، قطب‌نمای حرکت جامعه به سوی صراط مستقیم الهی و تشخیص حق علیه باطل هستند.

صفوی در ادامه، به برخی تحولات ایران از جمله کودتای ۲۸ مرداد سال ۳۲ اشاره کرد و گفت: پیروزی نهضت امام خمینی(ره) با فداکاری به پیروزی رسید، چراکه قطب‌نمای حرکت ملت ما، سنت نبوی و تبعیت از امام خمینی(ره) بود. امروز وصیتنامه‌های شهدا حکم این قطب‌نما را دارد و شهدا همانند ستارگانی هستند که در شب‌های تیره و تار، راه درست را به ما نشان می‌دهند.

وی به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه “زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست”، اشاره کرد و افزود: مصداق کربلای حسین(ع) را می‌توان به کربلای ایران نسبت داد و بدین شکل به آن معنا و مفهوم بخشید.

دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا، ساختن فرهنگ، تاریخ و تمدن آینده ایران اسلامی و پایداری ملت را در گرو شهادت شهیدان و آرمان‌های آنها دانست و اظهار کرد: الگوی شهادت‌طلبی شهدای ما برای برخی کشورها به فرهنگ تبدیل شده است و اکنون شاهد مقاومت‌های اسلامی در کشورهای لبنان، مصر و سایر کشورها هستیم.

صفوی اضافه کرد: آینده ایران اسلامی و خاورمیانه، شمال آفریقا و جهان اسلام را آرمان‌های شهدا می‌سازد و تمدن جدید ایران اسلامی و منطقه خاورمیانه، از تفکر و اندیشه بزرگ شهدای انقلاب اسلامی با رهبری آیت‌الله خامنه‌ای تاکنون پایدار مانده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، به برگزاری کنگره شهدای روحانی اشاره کرد و گفت: تاکنون ۱۴ جلسه برای برگزاری این یادواره‌ها برگزار شده است که حاصل آن، برگزاری چندین یادواره در شهرهای تهران، قم و اصفهان است.

ایسنا – دستیار و مشاور عالی فرمانده کل قوا در پایان، از برگزاری یک یادواره شهدا در روز ششم بهمن خبر داد و در ادامه نیز به ذکر چند خاطره از شهید عبدالله میثمی پرداخت.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=25786

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]