گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » شهری و رفاهی
ساعت : ۲۳:۴۸
شناسه : 259382
تاریخ : ۱۸ مرداد ۱۳۹۷
از نیمه دوم مرداد ارز مورد نیاز رانندگان تامین می‌شود

سازمان راهداری اعلام کرد که با به پایان رسیدن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به رانندگان حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی، از نیمه دوم ماه جاری این رانندگان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک عامل دریافت کنند.

از نیمه دوم مرداد ارز مورد نیاز رانندگان تامین می‌شود

سازمان راهداری اعلام کرد که با به پایان رسیدن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به رانندگان حوزه حمل‌ونقل بین‌المللی، از نیمه دوم ماه جاری این رانندگان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک عامل دریافت کنند.

به‌ گزارش ‌افق نیوز، بر اساس اطلاعات ارائه شده از سوی سازمان راهداری بانک مرکزی پنج بانک را برای تعیین نهایی بانک عامل در تخصیص ارز مورد نیاز رانندگان، اعلام کرده بود که در نهایت بانک تجارت توانست با راه‌اندازی این سامانه عاملیت را در اجرای این طرح بر عهده بگیرد.

در فاز نخست شعب منتخب این بانک در تهران، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی به پیش فروش ارز خواهند پرداخت تا رانندگان بتوانند ارز مورد نیاز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند.

این سازمان همچنین اعلام کرده که رانندگان پس از انجام سفر و با ارائه مدارک CMR نسبت به دریافت ارز مورد نیاز خود اقدام کنند.

در گام بعدی بنا است سایر استان‌ها که حجم بالای تردد کامیون‌های بین‌المللی در آنها صورت می‌گیرد به سیستم ‌اضافه شده و نسبت به ارائه ارز مورد نیاز رانندگان اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

در کنار برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تسهیل تخصیص ارز، سازمان راهداری در طول هفته‌های گذشته با برگزاری جلساتی با نمایندگان شرکت‌ها و اصناف رانندگان نسبت به بررسی مشکلات آنها و برنامه‌ریزی برای بر طرف کردن آنها اقداماتی را انجام داده است.

افزایش نرخ کرایه کامیون‌ها، شفافیت دادن به اقدامات پایانه‌های باربری و شرکت‌های حمل و نقلی و همچنین تلاش برای بهبود شرایط اقتصادی رانندگان مانند بهبود شرایط بیمه یا ارزان کردن لوازم یدکی بخشی از اقداماتی بوده که در طول این مدت در دستور کار قرار گرفته است.

طبق آمارهای وزارت راه و شهرسازی حدود ۹۰ درصد از جا به جایی کالاها در ایران از طریق جاده انجام می‌شود.

 

منبع: ایسنا