گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۲:۵۳
شناسه : 261498
تاریخ : ۰۶ شهریور ۱۳۹۷
بررسی احتمال حضور استقلال در نیمه نهایی/ عملیات غیرممکن آبی‌ها برای صعود

شکست سه گله برابر السد در خانه یعنی کار استقلال برای صعود بسیار سخت است و حتی موجی از ناامیدی در میان هواداران این تیم به وجود آمده است.

شکست سه گله برابر السد در خانه یعنی کار استقلال برای صعود بسیار سخت است و حتی موجی از ناامیدی در میان هواداران این تیم به وجود آمده است.
السد بررسی احتمال حضور استقلال در نیمه نهایی/ عملیات غیرممکن آبی‌ها برای صعود

افق نیوز / شب گذشته آبی پوشان پایتخت شکست تلخی را در دیدار رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل السد تجربه کردند اما استقلال همچنان یک ۹۰ دقیقه دیگر فرصت دارد تا ورق را به نفعش برگرداند. حالا که بازی به پایان رسیده و احساسات اولیه فروکش شده، می توان دقیق تر احتمال صعود استقلال به نیمه نهایی را بررسی کرد.

خوردن سه گل در خانه، کار شاگردان شفر برای صعود را بسیار سخت کرد. آبی پوشان پایتخت حالا برای صعود ملزم به زدن حداقل ۳ گل هستند، آن هم در شرایطی که هیچ گلی نخورند.

۳ گل زدن برای استقلال
* آخرین باری که استقلال ۳ بار دروازه حریفش را فرو ریخت، دیدار هفته سوم مقابل تراکتورسازی تبریز بود. آن ها با گل به خودی عبدالله زاده پیش افتادند و سپس توسط مرتضی تبریزی و فرشید اسماعیلی گل های بعدی را به ثمر رساندند.

* آخرین بازی استقلال در خارج از خانه سه گل یا بیشتر زد، به اسفند ۹۶ باز می گردد، جایی که شاگردان وینفرد شفر موفق شدند با نتیجه ۴-۱ فولاد را مغلوب کنند. در آن بازی تیام دبل کرد و شجاعیان و چشمی هم هر کدام یک گل زدند.

* آخرین باری که استقلال در یک بازی آسیایی سه گل زد مقابل ذوب آهن در همین مرحله یک هشتم نهایی بود که هر سه گل را مامه بابا تیام به ثمر رساند. آبی پوشان پایتخت همچنین در لیگ قهرمانان ۲۰۱۷ التعاون را با سه گل شکست داده بودند.

۳ گل خوردن برای السد
* آخرین باری که السد در یک بازی ۳ یا بیش از ۳ گل خورد، به هفته نوزدهم لیگ فصل قبل قطر باز می گردد؛ جایی که آن ها با نتیحه ۴-۳ در خارج از خانه به الدحیل باختند و البته فرصت های بی شماری را از دست دادند.

* آخرین باری هم که السد شکست با اختلاف ۲ یا بیش از ۲ گل را تجربه کرد، مقابل همین الدحیل در دور رفت لیگ ستارگان قطر بود. آن ها در خانه با نتیجه ۴-۲ مغلوب الدحیل شدند.

* جالب است بدانید السد در این فصل لیگ قهرمانان هیچگاه بیش از ۲ گل نخورده و همچنین تنها شکستش مقابل پرسپولیس ایران بوده است.

نگاه فنی
همانطور که گفته شد، استقلال برای صعود به نیمه نهایی، باید حداقل ۳ گل بزند. این در حالی است که آبی پوشان پایتخت در ۲ بازی اخیر تنها ۳ شوت در چارچوب داشته اند. به عبارتی آن ها در قطر باید حداقل به اندازه بازی با فولاد و السد، شوت به دروازه بزنند و نرخ بهره وری ۱۰۰ درصدی را ثبت کنند. همچنین نکته مهم دیگر در این بازی، گل نخوردن است. آن ها این فصل میانگین یک گل به ازای هر بازی را ثبت کرده اند و باید این بار رکوردشکنی کرده و بدون گل خورده زمین را ترک کنند.

ورزش۳