گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۵:۲۵
شناسه : 262371
تاریخ : ۱۴ شهریور ۱۳۹۷
تعداد زندانیان هلند در ١٠ سال به نصف کاهش یافت

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگاه لاهه در دهه ۱۹۸۰، با اعلام اینکه تعداد زندانیان هلند در ١٠ سال به نصف رسیده است، گفت: نرخ زندانیان در این کشور زیر ۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

مدیر پیشگیری از وقوع جرم دادگاه لاهه در دهه ۱۹۸۰، با اعلام اینکه تعداد زندانیان هلند در ١٠ سال به نصف رسیده است، گفت: نرخ زندانیان در این کشور زیر ۵۰ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

به گزارش ایرنا، یان وان دیک روز سه شنبه در اجلاس دو روزه سیاست های پیشگیری از جرم و گستره مجازات های جایگزین حبس در تهران با ذکر ضرب المثلی در اهمیت پیشگیری اظهار داشت: ما به انگلیسی می گوییم یک جو پیشگیری بهتر از کلی مداوا است (پیشگیری بهتر از درمان است).

وی درباره فعالیت کشور خود هلند در بحث پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: در هلند از سال ۱۹۸۰ این موضوع مورد اهمیت قرار گرفت و کار مهمی در هلند انجام دادیم که واقعا مثمرثمر بود.

وان دیک اضافه کرد: نرخ زندانیان در کشورهای غربی یک نفر در هر هزار نفر کاهش یافته است اما ما موفق شدیم در هلند جمعیت زندان ها را در ۱۰ سال گذشته به نصف، کاهش دهیم و این هم از حیث انسانی مهم و هم به نفع دولت است.

این مقام قضایی در هلند تصریح کرد: با کاهش قابل ملاحظه زندانیان در هلند، بسیاری از زندان ها را تعطیل کردیم و تغییر کاربری دادیم. همچنین تعدادی از آنها را به کشورهای دیگر مانند بلژیک اجاره داده ایم.

وی خاطرنشان کرد: کاهش قابل توجه زندانیان در هلند به این دلیل است که اولویت برنامه های خود را به پیشگیری از وقوع جرم اختصاص دادیم و از راهبردهای سنتی گذشته فاصله گرفتیم. پیشگیری از وقوع جرم در سیاست گذاری های ما نیز به یک اولویت تبدیل شد البته

نخستین کشور اروپایی که به کاهش جمعیت کیفری اندیشید سوئد بود که در اواخر قرن گذشته در این زمینه قانونگذاری و سیستمی ایجاد کرد که با آن توانست نرخ زندانیان را کاهش دهد.

بر اساس این گزارش اجلاس دو روزه سیاست های پیشگیری از جرم، گستره مجازات های جایگزین حبس و تاثیرگذاری عدالت ترمیمی از امروز در هتل هما تهران آغاز به کار کرده است.

این اجلاس توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با همکاری دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل و با حضور الفت معاون اجتماعی قوه قضاییه، سردار اشتری فرمانده ناجا، نمایندگانی از سازمان ملل، وزارت امور خارجه و بیش از ۲۰ کشور دنیا درحال برگزاری است.