گروه : آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار خطی » بهداشت و درمان
ساعت : ۹:۳۳
شناسه : 264737
تاریخ : ۰۷ مهر ۱۳۹۷
ویروس مرگباری که جهش و به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا کرده است

ویروس عامل یک بیماری درسال‌های اخیر جهش و به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا کرده است که سبب افزایش ترسناک مرگ و میر افراد در آمریکا شده است.

ویروس مرگباری که جهش و به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا کرده است
ویروس عامل یک بیماری درسال‌های اخیر جهش و به آنتی بیوتیک‌ها مقاومت پیدا کرده است که سبب افزایش ترسناک مرگ و میر افراد در آمریکا شده است.
به گزارش افق نیوز/ کارشناسان آمریکایی اعلام کرده اند در زمستان گذشته حدود ۸۰ هزار نفر در رده‌های سنی مختلف به دلیل ابتلا به بیماری آنفلوآنزا و عارضه‌های جانبی مختلف آن جان خود را از دست داده‌اند.
در سال‌های اخیر نرخ مرگ و میر دراثر بیماری آنفلوآنزا بین ۱۲ تا ۵۶ هزار نفر بوده است، اما در زمستان گذشته رکوردی باورنکردنی به ثبت رسید که از سال ۱۹۷۶ تا کنون روی نداده بود.
آمار‌ها نشان می‌دهند در سال ۱۹۱۸ حدود ۵۰۰ هزار نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند. محققان دانشگاه وندربیلت (Vanderbilt University) آمار ترسناک مرگ و میر دراثر آنفلوآنزا را باورنکردنی اعلام کرده‌اند.
بیشتر مبتلایان مجبور به اقامت دربیمارستان برای بازه زمانی طولانی بودند و بیشترین آمار مرگ و میر به کودکان و افراد سالمند تعلق داشت.
راه‌های پیشگیری از ابتلا به آنفولانزا
کارشناسان تنها راه مبارزه با آنفلوآنزا را خود مراقبتی، مصرف مواد خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات، پروتئین کم چرب، غلات و حبوبات، دانه‌های آجیل و به ویژه مواد خوراکی حاوی ویتامین C  و از همه مهمتر تزریق واکسن آنفلوآنزا اعلام کرده اند.
شست و شوی مرتب دست‌ها، استفاده از ماسک به ویژه در زمان تماس با افراد آلوده به بیماری، استراحت و مراجعه به موقع به پزشک در زمان شروع عارضه‌های بیماری، خودداری از رفتن به محل کار ودرس در زمانی که هنوز بیمار تب و احتمال سرایت. بیماری به دیگران وجود دارد.
مصرف منظم دارو و پرهیز از خود درمانی، استفاده از لباس‌های مناسب و مخصوص فصل سرما، می‌تواند سبب جلوگیری از ابتلا به بیماری و بهبود سریع شود.
تنها راهکار اثرگذار برای کاهش خطر بیماری آنفلوآنزا، تزریق واکسن این بیماری است که می‌تواند در صورت ابتلا از شدت بیماری بکاهد.
منبع:Dailymail/باشگاه خبرنگاران چوان