گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۳:۰۵
شناسه : 264891
تاریخ : ۰۸ مهر ۱۳۹۷
 برنامه فیفا برای حضور اجباری در مراسم برترین‌ها پس از غیبت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

فدراسیون جهانی فوتبال قصد دارد شرکت در مراسم معرفی بهترین بازیکن فوتبال دنیا را برای برندگان توپ طلای ۱۰ سال اخیر اجباری کند.

فوتبال جهان| برنامه فیفا برای حضور اجباری در مراسم برترین‌ها پس از غیبت لیونل مسی و کریستیانو رونالدو

به گزارش افق نیوز و به نقل از نشریه آس، جانی اینفانتینو رئیس فیفا از رویکرد لیونل مسی و کریستیانو رونالدو به خاطر عدم حضور در مراسم معرفی برترین‌های دنیای فوتبال در سال ۲۰۱۸ ناراحت است و به همین دلیل قصد دارد شرکت در این مراسم را برای نامزدهای دریافت این جایزه اجباری کند.

فیفا دوشنبه هفته گذشته در مراسمی در لندن، لوکا مودریچ را به عنوان برترین بازیکن دنیا در سال ۲۰۱۸ معرفی کرد، مراسمی که مسی به دلایل مسائل خانوادگی و رونالدو به دلیل بازی‌های پی در پی یوونتوس در سری A از شرکت در آن خودداری کردند و این اولین باری بود که آنها همزمان در این مراسم شرکت نداشتند. عدم حضور دو بازیکن برتر دنیای فوتبال بازتاب گسترده‌ای داشت و به مذاق رئیس فیفا خوش نیامد چون آن را باعث کاهش ارزش و اعتبار این مراسم می‌داند. به همین دلیل او به وکلای فیفا دستور داده تا راهی جهت اجباری کردن شرکت در این مراسم برای نامزدهایی نهایی پیدا کنند.

این نخستین باری نیست که فیفا در حوزه مراسم معرفی بهترین‌های فوتبال با لیونل مسی و کریستیانو رونالدو اختلاف پیدا می‌کند. سپ بلاتر، رئیس سابق فیفا هم سال ۲۰۱۳ هم با چنین معضلی روبه‌رو شد که البته نتیجه اشتباه خودش بود وقتی در سخنرانی‌اش در دانشگاه آکسفورد علناً گفت ترجیح می‌دهد لیونل مسی جایزه بهترین بازیکن دنیای فوتبال را ببرد نه کریستیانو رونالدو. رونالدو که آن سال برخلاف میل بلاتر توپ طلا را برد، از رئیس سابق فیفا خواست که بابت حرف‌هایش از او عذرخواهی کند، کاری که این مرد سوئیسی به صورت مخفیانه انجام داد و تنها بعد از آن بود که ستاره پرتغالی پذیرفت به حضورش در مراسم فیفا ادامه دهد.