گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سیاسی » مجلس
ساعت : ۱۳:۰۴
شناسه : 265162
تاریخ : ۱۱ مهر ۱۳۹۷
استیضاح ۴ وزیر در دستورکار مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: براساس اظهارات معاون اول رئیس جمهور صادرات نفتی کشور علیرغم شیطنت آمریکایی ها از تراز بودجه کشور فراتر رفته است و با تمامی فشارهای آن ها ایران مشتریان نفتی خود را دارد.

بهروز نعمتی در حاشیه نشست علنی امروز (چهارشنبه، ۱۱ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس، گفت: براساس تصمیم هیات رئیسه مقرر شده بود که آقای روحانی یا معاون اول رئیس جمهور در جلسه غیرعلنی حضور یافته و گزارشی درباره مشکلات مختلف کشور ارائه دهد که براین اساس آقای جهانگیری در نشست غیرعلنی مجلس حضور یافته و توضیحاتی در مورد مسائل مختلف ارائه داد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه معاون اول رئیس جمهور در نشست غیرعلنی عنوان کرد که برای رفع مشکلات کشور و تامین کالاهای اساسی هیچگونه مشکلی وجود ندارد، افزود: جهانگیری تاکید کرد که این قول را به نمایندگان ملت و مردم می دهد که نیازمندی های اساسی کشور تامین شده است.

صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۲۶ میلیارد دلار بوده است

وی با اشاره به اینکه موضوع دیگر در خصوص بحث تامین و تنظیم برنامه ارزی کشور و کالای کشور بود، ادامه داد: صادرات غیرنفتی در ۶ ماهه نخست سال بیش از ۲۶ میلیارد دلار بوده است که نسبت به سال گذشته جهش مناسبی داشته است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس اظهارات جهانگیری صادرات نفتی کشور علیرغم شیطنت آمریکایی ها از تراز بودجه کشور فراتر رفته است، اظهار داشت: با توجه به تمام فشارهایی که آمریکایی ها برای موضوع نفت ایجاد می کنند اما ایران مشتریان نفتی خود را داشته و کار به گونه ای پیش می رود که هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که مجلس نیازمندی های دولت را تامین کند

وی با اشاره به درخواست جهانگیری از مجلس با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در خصوص اینکه دولت در صف کار بوده و باید هماهنگ کننده موضوعات مختلف باشد، افزود: معاون اول رئیس جمهور درخواست کرد که مجلس نیازمندی های دولت را تامین کند.

نعمتی با بیان اینکه جهانگیری تاکید کرد که در کمیته تخصیص ارز نیازمندی های گروه های مختلف ارزی تامین شده و هیچگونه بحثی در این خصوص وجود ندارد، ادامه داد: کمیته ها هر موضوعی را که تشخیص دهند، ارز مورد نیاز آن ها تامین می شود و ارز لازم برای کنترل بازار ارز در اختیار دولت قرار دارد و کنترل بازار ارز ادامه می یابد.

تفکیک وزارت تعاون در دستورکار مجلس قرار می گیرد

وی با اشاره به اینکه بحث تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت، معدن و تجارت و راه و شهرسازی مطرح است، تاکید کرد: بحث تفکیک دو وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی رأی نیاورد اما موضوع تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در کمیسیون اجتماعی رأی آورده و در دستورکار مجلس قرار می گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در نشست امروز رئیس مجلس به معاونان رئیس جمهور اعلام کرد که فعلا با تشکیلات فعلی رئیس جمهور وزرای دو وزارتخانه ای که سرپرست دارند را به مجلس معرفی کنند.

تاکنون بحثی درباره جابه جایی وزرا عنوان نشده است

وی با بیان اینکه هفته آینده مجلس نشست علنی داشته و هفته پس از آن نمایندگان برای سرکشی به حوزه های انتخابیه می روند، ادامه داد: اگر دولت همین امروز وزرای پیشنهادی برای دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند هیات رئیسه از نمایندگان درخواست می کند که دو روز از هفته سرکشی را در اختیار مجلس قرار دهند تا موضوع مهم رأی اعتماد به وزرا معطل نماند در غیر این صورت دولت می تواند از زمان خود استفاده کند.

نعمتی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال جا به جایی چند وزیر تصریح کرد: تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است البته رئیس جمهور اختیار دارد که افراد مدنظر خود را معرفی کند اما تاکنون بحث جابه جایی عنوان نشده است.

معاون اول رئیس جمهور به مردم قول داد که ارز موردنیاز کشور در اختیار دولت قرار دارد

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیته تخصیص ارز و نیازمندی های گروه های مختلف ارزی که در کشور وجود دارد مسئولیت ها پذیرفته شده است، افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پذیرفته که نیازمندی های خود را به ترتیب اولویت از دولت و بانک مرکزی درخواست کند و همچنین کالاهای غیرضرور به عنوان کالاهای ممنوعه مدنظر قرار گرفته و دولت باید جلوی کالاهای غیرضرور را بگیرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور به مجلس و مردم قول داد که ارز موردنیاز کشور و تنظیم بازار در اختیار دولت قرار دارد و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

استیضاح ۴ وزیر در دستورکار مجلس

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در خصوص استیضاح های مطرح در مجلس، تصریح کرد: استیضاح حق نمایندگان است و به عنوان ابزاری بوده که در اختیار نمایندگان قرار دارد که اگر تعداد تقاضاکنندگان استیضاح بیشتر از ۱۰ نفر باشد این استیضاح ها تقدیم هیات رئیسه شده و به کمیسیون مربوطه ارجاع می شود اما موضوع استیضاح وزیر کشور هنوز به کمیسیون مربوطه ارجاع نشده است بنابراین اگر این استیضاح نیز مدنظر قرار گیرد استیضاح وزیر کشور، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت فعلا در دستورکار مجلس قرار دارد.