گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » اقتصادی » بیمه و بانک » بین الملل
ساعت : ۱۵:۲۷
شناسه : 265269
تاریخ : ۱۲ مهر ۱۳۹۷
برآورد راهبردی و پیش‌بینی قیمت طلا تا ۵ سال آینده منتشر شد

سرعت رشد تولید طلا در معادن جهان طی سال‌های آتی و در مقایسه با رکودی که این صنعت در فاصله سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تجربه کرد پرشتاب خواهد شد؛ زیرا افزایش نسبی قیمت‌ها و بهبود وضعیت مالی شرکت‌های فعال در این صنعت معدن‌کاران بزرگ را به سرمایه‌گذاری تشویق خواهد کرد.

برآورد راهبردی و پیش‌بینی قیمت طلا تا 5 سال آینده منتشر شد

در این گزارش آمده است: بازگشت سیاست پولی به جریان عادی گذشته در ایالات متحده آمریکا و تقویت دلار همچنان مانع از افزایش قیمت‌ طلا در ماه‌های آتی خواهد شد. از همین رو، پیش‌بینی‌ها درباره میانگین قیمت سالانه برای سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ اصلاح شد.

در این گزارش اقتصادی به پیش‌بینی قیمت، تولید در معادن طلا، چشم‌انداز کوتاه‌مدت (سه تا شش ماهه)، ریسک‌های چشم‌انداز قیمت، افزایش ناگهانی در انتظارات نرخ تورم، انتظاراتی مبنی بر تضعیف رشد اقتصاد جهانی، تحلیل روند صنعت و چشم‌انداز بخش معدن در کشورهای مختلف از جمله چین، استرالیا، روسیه و آمریکا پرداخته شده است.

در گزارش  بیزریپورت   آمده است، سرعت رشد تولید طلا در معادن جهان طی سال‌های آتی و در مقایسه با رکودی که این صنعت در فاصله سال‌های ۲۰۱۷-۲۰۱۶ تجربه کرد پرشتاب خواهد شد؛ زیرا افزایش نسبی قیمت‌ها و بهبود وضعیت مالی شرکت‌های فعال در این صنعت معدن‌کاران بزرگ را به سرمایه‌گذاری تشویق خواهد کرد.

بیزریپورت با بررسی نقش اقتصاد چین می‌نویسد: پیش‌بینی می‌شود تولید طلا در چین طی سال‌های ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۷ کماکان با یک رکود نسبی مواجه شود و تولید طلا در این کشور طی این مدت سالانه به طور متوسط ۰٫۲ درصد رشد نماید. این مسأله در مقایسه با میانگین نرخ رشد سالانه ۵٫۵ درصد در طول مدت ده سال گذشته، بیانگر یک رکود قابل ملاحظه است.

در سال ۲۰۱۷، تولید طلا در چین با افت ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه یک سال گذشته، به ۱۴٫۸ میلیون اونس کاهش یافت که این مسأله به عوامل متعددی چون تشدید مقررات زیست‌محیطی، تعطیلی معادن کوچک‌تر و به طور کلی کاهش درجه خلوص سنگ‌های معدنی نسبت داده می‌شود. با این وجود، چین به لحاظ کسب حاشیه سود بسیار بالاتر نسبت به همتایان خود، بزرگترین تولیدکننده طلا در جهان باقی خواهد ماند.

فعالان اقتصادی برای تهیه گزارش کامل طلای جهانی بیزریپورت می‌توانند به نشانی پایگاه اینترنتی  بیزریپورت مراجعه کنند.

منبع:  بیزریپورت