گروه : آخرین اخبار » آسیا ، اقیانوسیه » اجتماعی » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۰:۱۹
شناسه : 265458
تاریخ : ۱۴ مهر ۱۳۹۷
۱۷ سال پس از آغاز جنگ افغانستان مردم آمریکا درباره این جنگ چه فکر می‌کنند؟

نتایج یک نظرسنجی جدید از بزرگسالان آمریکایی نشان می‌دهد که تقریبا نیمی از مردم این کشور معتقدند که آمریکا به اهدافش در افغانستان نرسیده و حضورش در این کشور غالبا با شکست همراه بوده است.

17 سال پس از آغاز جنگ افغانستان مردم آمریکا درباره این جنگ چه فکر می‌کنند؟

به گزارش افق نیوز/ یکشنبه هفدهمین سالروز آغاز جنگ افغانستان است و پس از مشارکت سه رئیس جمهور آمریکا در این جنگ و هزینه نزدیک به یک تریلیون دلار تنها حدود یک سوم از مردم آمریکا فکر می‌کنند که طولانی‌ترین جنگ تاریخ کشورشان موفقیت‌آمیز بوده است.

نتایج مرکز تحقیقاتی «پی.ای.دابلیو» نشان می‌دهد که عموم مردم آمریکا نظرات مختلفی درباره استفاده از نیروی نظامی در افغانستان دارند؛ ۴۵ درصد می‌گویند که استفاده از نیروی نظامی در افغانستان اقدام درستی بود، در حالی که در سال ۲۰۰۵ میلادی ۶۹ درصد از مردم از این اقدام حمایت می‌کردند و ۳۹ درصد نیز اکنون معتقدند که استفاده آمریکا از نیروی نظامی در افغانستان تصمیمی اشتباه بوده است.

نظرات هواداران احزاب آمریکا درباره جنگ افغانستان

براساس نظرسنجی از هزار و ۷۵۴ نفر از جوانان آمریکایی در رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال، شمار بیشتری از هواداران جمهوریخواهان در مقایسه با دموکرات‌ها بر این باورند که آمریکا در دستیابی به اهدافش در افغانستان موفق بوده است.

۳۴ درصد از جمهوریخواهان و کسانی که به این حزب گرایش دارند معتقد هستند که استفاده آمریکا از نیروی نظامی در افغانستان نادرست بوده است و ۶۹ درصد از دموکرات‌ها و حامیان این حزب نیز حمله آمریکا به افغانستان را تصمیمی اشتباه می‌دانند.

«مایکل کوگلمن» مسئول بخش آسیایی اندیشکده «ویلسون» نیز ضمن ابراز تعجب از نتیجه نظرسنجی گفت که گمان می‌کرده شمار افرادی که معتقد به شکست آمریکا در افغانستان باشد بالاتر باشد.