گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۶:۵۳
شناسه : 265992
تاریخ : ۱۸ مهر ۱۳۹۷
خرید جدید شفر: من با کلی انگیزه به استقلال آمدم و هرگز نمی خواهم پیراهن استقلال را از تن خارج کنم

افق نیوز/هافبک استقلال می گوید که در بازی های اخیر موقعیت های زیادی نصیبش نشده است که بتواند از آنها استفاده کند.

هافبک استقلال می گوید که در بازی های اخیر موقعیت های زیادی نصیبش نشده است که بتواند از آنها استفاده کند.

مرتضی تبریزی فصل را با شرایطی فوق العاده در استقلال شروع کرد و با گلی که در بازی با تراکتورسازی در اولین بازیش زد نشان داد که ارزش هزینه ای که برایش شده را داشته است. با این حال او در هفته های اخیر تحت شرایط ضعیف استقلال در گلزنی ناموفق بود تا شفر تصمیم بگیرد در دو بازی برابر نفت مسجدسلیمان از او استفاده نکند.

مرتضی تبریزی در گفت و گویی صحبت های جذابی در مورد شرایطش در استقلال انجام داد که در ادامه آن را می خوانید:

تو فصل را با استقلال فوق العاده شروع کردی اما شاید نتایج این تیم روی عملکرد تو هم تاثیرگذار بود. این موضوع را قبول داری؟

مرتضی تبریزی گفت:

راستش را بخواهید من از همان شروع کارم در استقلال انگیزه زیادی داشتم و در بازی با تراکتور هم که بازی اولم برای استقلال بود توانستم گل بزنم و نقش کوچکی در تیم مان داشته باشم. اما واقعیت این است که در بازی های اول فصل تیم ما خوب نتیجه نمی گرفت که این به خاطر تغییرات پرتعدادی بود که اتفاق افتاده بود اما خدا را شکر حالا با دو بردی که کسب کردیم همه چیز به حالت آرامش برگشته و شرایط بسیار خوب است.

شاید خیلی از طرفداران انتظار داشتند تو مثل بازی با تراکتورسازی بتوانی باز هم به گلزنی هایت ادامه دهی، خودت توضیح می دهی که چرا این اتفاق برایت رخ نداد؟

مرتضی تبریزی گفت:

راستش را بخواهید تیمی که زیاد تغییرات دارد از نظر هماهنگی در هفته های ابتدایی با مشکل روبه رو است و من هم بازیکنی بودم که تازه به این تیم آمدم و به همین دلیل کمی زمان می برد در ترکیب تیم جا بیفتم و مطمئن باشید سعی می کنم مهره مهمی برای تیمم باشم.

ولی به هر حال شاید تغییر پست تو در بازی های مختلف باعث شده که نتوانی روند ثابت خود در ترکیب اصلی استقلال را پیدا کنی. این موضوع را قبول داری؟

مرتضی تبریزی گفت:

ببینید من در بازی هایی که برای استقلال در این فصل بازی کرده ام، در پست وینگر راست، چپ و مهاجم نوک بازی کرده ام و طبیعی است وقتی که در پست وینگر بازی می کنید کمی از دروازه دور می شوید و شاید نتوانید در گلزنی موفق باشید. البته من در هر پستی که آقای شفر بخواهند با جان و دل بازی می کنم و اصلا برایم فرقی ندارد که کجای میدان به زمین بروم و فقط تلاش می کنم خواسته های کادرفنی را اجرا کنم. واقعیت این است که من در بازی های اخیر موقعیت زیادی نصیبم نشد وگرنه اگر موقعیتی پیدا کنم به سادگی از آن عبور نخواهم کرد.

خیلی ها می گویند ذوب آهن که تو سال ها در آن بازی می کردی بیشتر فوتبال روی هوای بازی می کرد و حالا چون در استقلال بیشتر روی زمین بازی کنی نتوانسته ای درخشش لازم را داشته باشی.

مرتضی تبریزی گفت:

نه به نظرم سبک دو تیم چندان فرقی ندارد ولی من در ذوب آهن در ترکیب اصلی جا افتاده بودم چون سال ها در این تیم بازی می کردم اما در استقلال من تازه به تیم اضافه شده ام و طبیعی است که هر بازیکن تازه واردی نیاز به زمان دارد که در ترکیب جا بیفتد و بتواند درخشش داشته باشد.

شفر مربی ای است که برای انتخاب ترکیب تیمش به آمادگی بازیکنان در تمرینات بیشتر از هر چیزی اهمیت می دهد. قبول داری که با نشان دادن خود در تمرین دوباره می توانی به ترکیب برگردی؟

مرتضی تبریزی گفت:

صددرصد حرف شما درست است چراکه خود من هم اعتقاد دارم اسم ها در زمین بازی نمی کنند و آنچه شرایط و آینده یک بازیکن را می سازد، نحوه عملکردش در تمرینات است. ما بازیکنان جدید هنوز صددرصد با تیم هماهنگ نیستیم اما دوباره از فردا به تمرین می رویم و این فرصت تعطیلات لیگ زمان مناسبی است که بتوانیم شرایط بهتری را پیدا کنیم. شک نکنید من هم دوباره جای ثابت خود در ترکیب اصلی را پس خواهم گرفت.

چطور شد که تو از بازیکن ثابت استقلال در دو بازی آخر برابر نفت مسجدسلیمان به نیمکت نشینی تبدیل شدی؟

مرتضی تبریزی گفت:

این حرف درست نیست چراکه من در بازی اول با نفت مسجدسلیمان در جام حذفی سرما خورده بودم و نمی توانستم بازی کنم و در بازی دوم هم صلاح آقای شفر بود که روی نیمکت بنشینم که هیچ شکایتی هم ندارم. فقط خدا را شکر می کنم که در این دو بازی تیم در نتیجه گیری موفق عمل کرد و توانستیم به روند موفقیت برگردیم و به طور قطع این شرایط را برای من هم که بازیکن جدید تیم هستم بهتر می کند.

خیلی از هواداران استقلال انتظار داشتند تو نمایش بهتری در ترکیب داشته باشی و گل های بیشتری بزنی. این انتقادها تو را ناراحت نمی کند؟

مرتضی تبریزی گفت:

اصلا چنین چیزی نیست چون هواداران که در سرما و گرما و در شرایط سخت می آیند و سکوهای استادیوم ها را پر می کنند حق دارند که از تیمشان نتیجه بخواهند. انتقادها باعث می شود من قوی تر شوم و در همین مدت هم به خوبی متوجه شده ام که شرایط استقلال قابل مقایسه با ذوب آهن نیست و در این تیم کوچکترین عملکرد تو زیرذره بین رسانه ها و هواداران است. مطمئن باشید به همان بازیکنی تبدیل می شوم که هواداران انتظار دارند و روند موفقیت من به زودی شروع می شود.

در این مدت خیلی شایعه به وجود آمده که تو می خواهی جدا شوی، چنین چیزی درست است؟

مرتضی تبریزی گفت:

هرگز چنین چیزی نیست، من با کلی انگیزه به استقلال آمدم و هرگز نمی خواهم پیراهن این تیم را از تن خارج کنم. مطمئن باشید این شرایط را تغییر می دهم و به بازیکن مهمی در ترکیب استقلال تبدیل می شوم.

تو زمانی که در ذوب آهن بازی می کردی به تیم ملی هم دعوت می شدی. فکر می کنی در استقلال می توانی دوباره به تیم ملی برسی؟

مرتضی تبریزی گفت:

صددرصد همین اتفاق برایم خواهد افتاد. همه بازیکنان استقلال بازیکنان با کیفیتی هستند و همه دست به دست هم می دهیم که با کسب نتایج خوب هم هوادارانمان را خوشحال کنیم و هم به موفقیت های شخصی که رسیدن به پیراهن تیم ملی است برسیم.

و سوال آخر؛ فکر می کنی استقلال می تواند قهرمان لیگ برتر شود؟

مرتضی تبریزی گفت:

مطمئنا می توانیم چراکه هنوز اختلاف زیادی با صدرجدول نداریم ضمن اینکه در اول فصل بازیکنان تاثیرگذار زیادی از تیم ما جدا شدند و طبیعی بود که بازیکنان تازه وارد با هم هماهنگ نباشند. با این حال دو برد برابر نفت مسجدسلیمان نوید روزهای خوبی را می دهد و مطمئن باشید ما برای قهرمانی می جنگیم.

پارس