گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » فوتبال » ورزشی
ساعت : ۱۱:۴۱
شناسه : 269097
تاریخ : ۲۴ آبان ۱۳۹۷
تحریم های جدید ترامپ، بزرگ ترین دشمن باشگاه پرسپولیس!

بازی مقابل السد و صعود به فینال نیز برای نماینده کشورمان در آمد خوبی داشت، پرسپولیس علاوه بر ۶۰ هزار دلاری کمک هزینه میزبانی حدود ۲۵۰ هزار دلار نیز پاداشن صعود به فینال را دریافت کرد تا در آمد آن ها تا این مرحله به بالای ۱ میلیون دلار برسد.

لیگ قهرمانان آسیا

باشگاه پرسپولیس برای دریافت مطالبات خود از AFC با چالش های متعددی رو به رو است.
ورزش ۱۱ – لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۱۸ برای باشگاه پرسپولیس دستاوردهای زیادی داشته که یکی از مهمترین آن ها درآمد میلیاردی این تیم از حضور در این تورنمنت و رسیدن به فینال بود.

پس از گذشت چند روز از برگزاری فینال و نایب قهرمانی پرسپولیس حالا چگونگی دریافت پول از کنفدراسیون فوتبال آسیا به بزرگترین چالش برای این باشگاه تبدیل شده است؛ اما در مرحله اول باید دید که کل در آمد باشگاه در لیگ قهرمانان چقدر بوده است؟

هر تیم برای هر دیدار مرحله گروهی ۳۰ هزار دلار کمک هزینه از سوی AFC  دریافت می کند، این مبلغ در کنار  چهار پیروزی سرخپوشان و تساوی در خانه نسف قارشی و همچنین صعود به عنوان سرگروه چیزی حدود ۵۹۰ هزار دلار را برای نماینده کشورمان در آمدزایی داشت.

شاگردان برانکو برای برگزاری دیدار های خود در مرحله حذفی مقابل الجزیره، الدحیل و همچنین صعود به مراحل بالاتر حدود ۳۷۰ هزار درآمد داشتند.

فینال لیگ قهرمانان آسیا
فینال لیگ قهرمانان آسیا

بازی مقابل السد و صعود به فینال نیز برای نماینده کشورمان در آمد خوبی داشت، پرسپولیس علاوه بر ۶۰ هزار دلاری کمک هزینه میزبانی حدود ۲۵۰ هزار دلار نیز پاداشن صعود به فینال را دریافت کرد تا در آمد آن ها تا این مرحله به بالای ۱ میلیون دلار برسد.

کنفدراسیون فوتبال آسیا برای حضور در دو دیدار رفت و برگشت فینال حدود ۱۲۰ هزار دلار بر هر تیم کمک هزینه پرداخت کرد، حالا با جمع بندی کلی و در نظر گرفتن پاداش ۲ میلیون دلاری پرسپولیس به خاطر کسب عنوان نایب قهرمانی، میزان درآمد آن ها در این فصل به چیزی حدود ۳/۴ میلیون دلار رسیده است.

اما با وجود تحریم های شکل گرفته توسط آمریکا این مبلغ چگونه به باشگاه پرسپولیس پرداخت خواهد شد؟! اصلا باشگاه تا به حال پولی را از بابت مطالبات خود در این فصل لیگ قهرمانان آسیا دریافت کرده است؟

گرشاسبی
گرشاسبی

حمیدرضا گرشاسبی  مدیرعامل باشگاه در خصوص چگونگی دریافت مطالبات  می گوید:

منتظریم AFC یک تاریخ مشخص به ما اعلام کند تا برای دریافت پاداش، نماینده‌ی باشگاه را به مالزی اعزام کنیم

امیرعلی حسینی مدیر امور بین‌الملل باشگاه پرسپولیس نیز در مصاحبه ای جداگانه صحبت های گرشاسبی را در این رابطه تکمیل می کند:

با توجه به اینکه زمان زیادی از فینال نگذشته، مدیرعامل باشگاه هنوز دستوری برای دریافت پاداش‌ها نداده‌اند اما کمیته مالی باشگاه نزدیک‌ترین و بهترین راه را برگزیده که دریافت پاداش‌ها به صورت دستی و نقدی است.

این صحبت های مدیران ارشد پرسپولیس کمی خنده دار به نظر می رسد چرا که بر اساس سیستم بانکداری جهانی، پرداخت و دریافت پول به صورت دستی غیرممکن است! پس باشگاه باید برای دریافت پول به واسطه های موجود در مالزی روی بیاورد، واسطه هایی از جنس بابک زنجانی ها؛ البته  با وجود قوانین وضع شده از سوی ترامپ چاره ای جز این هم نباشد!

این موضوع را هم باید در نظر داشت که  ۵ درصد از کل پاداش‌ها را خود کنفدراسیون بابت امور خیرخواهانه کسر می‌کند و بخشی هم بابت جریمه‌های فردی و باشگاهی کسر خواهد شد.