گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » استانها » دولت » سمنان » سیاسی » ویژه
ساعت : ۱۲:۲۴
شناسه : 270474
تاریخ : ۱۳ آذر ۱۳۹۷
افزایش ۲۰ درصدی حقوق همه کارمندان و بازنشستگان/ کشور در بحران نیست افزایش ۲۰ درصدی حقوق همه کارمندان و بازنشستگان/ کشور در بحران نیست

رئیس‌جمهور از تقدیم بودجه ۹۸ به مجلس در ۲۵ آذرماه امسال خبر داد و گفت: در بودجه ۹۸ حقوق همه کارمندان و بازنشستگان را ۲۰ درصد اضافه خواهیم کرد.

روحانی در شاهرود: 25 آذر؛ تقدیم بودجه 98 به مجلس/ افزایش 20 درصدی حقوق همه کارمندان و بازنشستگان/ کشور در بحران نیست

به گزارش افق نیوز/حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حسن روحانی صبح‌امروز در نخستین برنامه سفر ۲ روزه خود در ورزشگاه تختی شاهرود اظهار داشت: همه مردم استان سمنان از گرمسار، آرادان، سرخه، سمنان، مهدی‌شهر، دامغان، شاهرود و شهرستان میامی؛ به همه مردم عزیز این استان پهناور و بسیار مهم و استراتژیک کشور سلام و درودم را تقدیم می‌کنم.

وی افزود: شاهرود بزرگ، شاهرود قهرمان، شاهرود مرکز فقه و عرفان، شاهرود با همه زیبایی‌های طبیعتش و با مردمان دلاورش، شاهرود نقطه زیبایی که اگر ۵۰ کیلومتر به شمال حرکت کنید به جنگل‌ها دست می‌یابید آن‌هم زیباترین جنگل و ۵۰ کیلومتر به جنوب حرکت کنید به کویر دست می‌یابی, سرزمینی بین جنگل و کویر.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: مهمترین مسئله استان را نماینده ولی‌فقیه در استان و همچنین امام‌جمعه شاهرود بیان کردند، من راجع به هر دو مسئله و چند مسئله مهم دیگر استان و شهرستان عزیز شاهرود به عرض شما می‌رسانم؛ اما سخن را می‌خواهم از اینجا آغاز کنم امروز روز آزمایش و امتحان بزرگ تاریخی برای ما ملت ایران است.

وی با بیان اینکه امروز، روزی است که برای ‌نخستین‌بار بعد از ۴۰ سال مبارزه با دشمن ظالم و ستمگر آمریکا به پیروزی‌هایی کم‌نظیری دست یافته‌ و ملت بزرگ ما نخواهد گذاشت دشمن لبخند بر لبان او نقش ببندد، تاکید کرد: آمریکا به‌دنبال کودتا در کشور ما بود و ناموفق بود، به‌دنبال تجزیه ایران بود و جدا کردن خوزستان و حمله از طریق عفلقیان اما بازهم ناموفق بود. آمریکا دنبال تحریم این سرزمین و شکست قدرت ایران بوده اما در این زمینه نیز ناموفق بود.

حجت‌الاسلام‌ روحانی با طرح این سئوال که امروز چرا آمریکا این همه از ملت ایران و ایرانی‌ها و ملت بزرگ ایران عصبانی است؟، اظهار داشت: ایران قدرتمند و ملت بزرگ و غیوری که در برابر آن‌ها هرگز سر فرود نیاورده‌اند و نخواهند آورد، برای آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها غیر‌قابل تحمل است.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه آمریکا خواست و اعلام کرد که ایران را از صادرات نفت محروم می‌کند، گفت: آمریکا اعلام کرد که ایران را از تبادل تجاری با دنیا باز می‌دارد،  از سوئی اعلام کرد که ایران را در منطقه و جهان منزوی خواهد کرد و گفت در منطقه اهدافی دارد که به آن اهداف دست خواهد یافت اما ملت بزرگ ما در تمام این صحنه‌ها ثابت خواهد کرد، ملت ایران “پیروز نهایی” این نبرد خواهد بود.

آمریکا بداند اگر روزی بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی با تاکید براینکه آمریکا بداند ما نفتمان را می‌فروشیم و خواهیم فروخت و قادر نیست جلو صادرات نفت ایران را بگیرد، تاکید کرد: آمریکا بداند اگر روزی بخواهد جلوی صادرات نفت ایران را بگیرد نفتی از خلیج‌فارس صادر نخواهد شد.

وی با بیان اینکه آمریکا می‌خواهد رابطه ایران را با جهان تضعیف کند، گفت: امروز ملت ایران از هر زمان دیگر در غرب ایران با عراق و ترکیه؛ در شمال ایران با آذربایجان، روسیه، قزاقستان و ترکنستان؛ در شرق با افغانستان و پاکستان؛ در جنوب با عمان، قطر و همچنین کویت رابطه صمیمی داشته و خواهیم داشت و آمریکا قادر نیست ما را از ملت‌های منطقه که در طول قرن‌ها به‌عنوان همسایه مهربان و عزیز در کنار هم بودیم، جدا بسازد؛ آمریکا قادر نیست روابط تجاری ما را با منطقه‌ و جهان قطع کند.

رئیس‌جمهور در ادامه با اشاره به اینکه آمریکا باید بداند در سراسر این سرزمین روابط فرهنگی، اقتصادی و سیاسی‌ مردم با کشورهای منطقه و جهان حفظ خواهد شد، اذعان داشت: ما ارتباطات‌مان را با همسایگان، با کشورهای اسلامی و جهان توسعه خواهیم داد، آمریکا تلاش می‌کند اروپا، چین، هندوستان و همسایگان را از ایران جدا کرده و ایران‌هراسی را در منطقه ترویج می‌کند، ما دشمن هیچ ملتی از همسایگان‌مان نیستیم و نخواهیم بود.

آمریکا نمی‌تواند بین ما و کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی تفرقه و نزاع و دشمنی ایجاد کند.

وی با تاکید براینکه “آمریکا نمی‌تواند بین ما و کشورهای همسایه و کشورهای اسلامی تفرقه و نزاع و دشمنی ایجاد کند”، خاطرنشان کرد: ما روابط‌مان را با گسترش می‌دهیم.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه آمریکا حداقل در ۲-۳ زمینه ناموفق بوده است، تصریح کرد: نخستین عدم موفقیت آمریکا آن است که در مبارزه با ملت ایران و با قدرت ایران، کشورها و سیاست‌مداران جهان از آمریکا حمایت نکردند جز یکی دو کشور کوچک و یک رژیم منحوس صهیونیستی؛ هیچ کشوری در دنیا از آمریکا حمایت نکرد. همه تحریم آمریکا را محکوم کردند و در مجمع سازمان ملل شکست خورد.

وی ادامه داد: آمریکا در دادگاه بین‌المللی لاهه نیز شکست خورد, مردم ما بدانند در عرض این دو – سه ماه، آمریکا را در شورای امنیت سازمان ملل، در مجمع عمومی سازمان ملل، در دادگاه لاهه و دادگاه عالی ایتالیا به شکست کشاندیم. این به‌معنای پیروزی دیپلمات‌ها و حقوقدانان ایران و نیز به‌معنی پیروزی ملت بزرگ ایران و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است که در سراسر این منطقه با تلاش‌شان و با ایثار و حمایت‌شان امنیت را برقرار کردند.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه نیروهای مسلح ایران با ایثار، تلاش و حمایت خود، امنیت را در سراسر منطقه برقرار کردند، گفت: نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی، رهبری و ارکان نظام، تنها برای ایران امنیت نیاوردند، بلکه برای امنیت عراق، لبنان و سوریه هم به ملت‌های منطقه کمک کردند و امروز تلاش می‌کنند تا مردم مظلوم یمن را در برابر متجاوزان سعودی در صحنه نبرد کمک کنند و مطمئناً ملت یمن پیروز خواهد شد.

وی با بیان اینکه ما برای رشد، توسعه و عظمت ایران تلاش می‌کنیم و دولت، مجلس، قوه قضائیه، نیروهای مسلح و رهبری در کنار هم ایران قدرتمندتر از گذشته را خواهیم ساخت و نمی‌گذاریم دشمنان ایران را به شکست بکشانند، افزود: ایران سرزمین مقدس، عبادتگاه حق، کشور امام رضا(ع)، سرزمین امام عصر(عج) و سرزمین قرآن، مردانگی و ایستادگی است. ایران سرزمین پربرکتی است که دشمنان قادر نیستند آن را به شکست بکشانند.

حجت‌الاسلام روحانی تأکید کرد: علیرغم میل آمریکا، ارتباط، تجارت و صادرات خود را با جهان توسعه می‌دهیم.

در بودجه ۹۸ حقوق همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را ۲۰ درصد اضافه خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه در شرایطی که آمریکا می‌خواست نتوانیم بودجه متعادل و سالمی به مجلس ارائه کنیم در ۲۵ آذر دولت بودجه سال آینده را تقدیم مجلس خواهد کرد، گفت: در این بودجه ۴۳۳ هزار میلیارد تومان برای بودجه عمومی سال آینده کشور پیش‌بینی کردیم و با همت و ایثار مردم و با وحدت دولت و ملت و تلاش نمایندگان مجلس، انشاءالله این بودجه علی‌رغم میل آمریکا مصوب و اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه در بودجه ۹۸ کالاهای اساسی مردم را با قیمت مناسب تضمین خواهیم کرد، گفت: در بودجه ۹۸ حقوق‌بگیرانی که حقوق ثابت داشته و در فشارند در حد توان و امکان به آن‌ها کمک می‌کنیم و حقوق همه حقوق‌بگیران و بازنشستگان را ۲۰ درصد اضافه خواهیم کرد.

به تمام وعده‌هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت بزرگ ایران دادم، عمل کرده و از وعده‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد.

حجت‌الاسلام روحانی با بیان اینکه در بودجه سال آینده برای اشتغال مردم، برای حرکت تولید و کشاورزی و خدمات در سراسر کشور تلاش خواهیم کرد،‌ تاکید کرد: ما همچنین در سال آینده شاهد یک تحول بسیار خوب در زمینه مسکن خواهیم بود تا نگرانی‌های مردم برای مسکن‌دار شدن خانه‌اولی‌ها و همچنین بافت‌های فرسوده را تأمین کنیم‌.

وی با بیان اینکه با “فقر مطلق” مبارزه خواهیم کرد، ابراز داشت: به تمام وعده‌هایی که در انتخابات سال ۹۶ به شما ملت بزرگ ایران دادم، عمل کرده و از وعده‌مان عقب‌نشینی نخواهیم کرد. آنچه به مردم قول دادیم، عمل خواهیم کرد، البته شرایط ما، شرایطی است که هماهنگی، وحدت، انسجام باید بیش از گذشته در میان ما مردم باشد. با انسجام و وحدت از این مشکل و معضل تاریخی عبور خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور با تاکید براینکه “کشور در بحران نیست و در بحران نخواهد بود”، گفت: ابر تورم، ابر بیکاری ما را تهدید نخواهد کرد، عده‌ای به ناروا و نادانسته این حرف‌ها را در روزنامه‌ها و تبلیغات نزنند. ما مشکلاتی داریم و باید مشکلات را مردم ما بدانند و دست به دست هم داده و از مشکلات عبور کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: یک مقدار فشارها کمتر شده ولی باید کار بسیار زیادی انجام بگیرد تا فشار در زندگی از دوش مردم برداشته شود، امید ما این است که روند و رشد این تورم صعودی را کاهش دهیم، یک مقدار مردم آرام‌تر باشند و در برابر دشمنان‌مان بایستیم و بتوانیم به پیروزی نهایی دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن اشاره به برنامه‌های دولت برای استان سمنان اظهار داشت: نخستین نکته‌ای که می‌خواهم برای مردم عزیز و قهرمان استان سمنان عرض کنم مسئله آب است، شما می‌دانید کشور ما در معضل کم‌آبی به‌سر می‌برد و مشکل آب تقریباً در تمام استان‌های کشور به نحوی وجود دارد، البته سمنان یک استان کویری است.

ما نیاز داریم آب را از حاشیه به مرکز کشور بیاوریم، بخشی از نیازهای آبی را باید از آب‌های جنوب؛ خلیج فارس و دریای عمان و برخی از نیازهای‌مان را از دریای خزر تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه آب مهمترین مسئله این سرزمین و این استان است، افزود: ملت ایران توجه داشته باشند که مسئله آب، مسئله‌ای ملی بوده و استانی نیست، مشکل آب یک مشکل بزرگ عمومی ملی است و باید برای آن از طریق راه‌های مختلف فکری کنیم، انشاءالله امسال خداوند باران رحمتش را بیش از گذشته در این ماه‌ها بر ما نازل کرده و امیدواریم در بقیه سال آبی هم، شاهد رحمت خداوند بزرگ باشیم.

حجت‌الاسلام روحانی اضافه کرد: ما نیاز داریم آب را از حاشیه به مرکز کشور بیاوریم، بخشی از نیازهای آبی را باید از آب‌های جنوب؛ خلیج فارس و دریای عمان و برخی از نیازهای‌مان را از دریای خزر تأمین کنیم.

وی با تاکید براینکه “نخواهیم گذاشت مردم استان‌های دیگر در زحمت بیفتند و محیط‌زیست در استان دیگر به‌خطر بیفتد”، ادامه داد: در شورای عالی آب و دولت جلسات مختلفی داشتیم و برای مقدمات سفر استان با وزرا و محیط‌زیست بحث کردیم؛ مشکلات انتقال آب از شمال ایران به استان سمنان از نظر دولت همه مسائلش حل شده است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: از قبل مشکلاتی در این زمینه بود که پیش‌بینی‌های لازم را ما انجام دادیم تا هم مردم این استان از آب مورد نیاز به‌ویژه برای آشامیدن، صنعت و کشاورزی برخوردار شوند و هم از لحاظ محیط‌زیست ضربه‌ای به منطقه و استان‌های دیگر وارد نشود. از فردا صبح اگر سرمایه‌داری بخواهد برای انتقال آب از شمال به مرکزیت ایران از جمله استان سمنان اقدام کند، دولت آمادگی دارد در یک مدت بسیار کوتاه، تمام مجوزهای لازم را در اختیار بگذارد و کار مطالعاتی این امر نیز انجام گرفته است.

از فردا فرودگاه شاهرود “فرودگاه بین‌المللی” خواهد بود، تمام مقدمات این امر در کمیسیون‌های مختلف دولت انجام گرفته و به تصویب هیئت وزیران نیز رساندیم.

حجت‌الاسلام روحانی برنامه دیگر دولت برای استان سمنان را مربوط به فرودگاه شاهرود عنوان کرد و گفت: شاهرود به‌عنوان شهرستان مهم زرخیر استان سمنان مطرح است؛ شاهرود و دامغان دو شهرستانی هستند که در مسیر صادرات محصول کشاورزی هستند. ‌در طول ۵ سال گذشته صادرات محصولات غذایی از شهرستان شاهرود به ۴ برابر افزایش پیدا کرده یعنی از ۷ میلیون دلار به ۳۰ میلیون دلار؛ این بدین معنی است که این استان و این شهرستان آمادگی برای صادرات مواد معدنی، مواد غذایی و سایر محصولات را دارد.

وی تصریح کرد: شاهرود شهر محصول پر آوازه انگور و زردآلو است و می‌تواند محصولات مختلف موادغذایی و کشاورزی را به کشورهای دیگر صادر کند، از همین حیث یکی از موانع این بوده که فرودگاه شاهرود یک فرودگاه محلی، شهرستانی و استانی است؛ امروز من محضر شما مردم شاهرود اعلام می‌کنم که از فردا فرودگاه شاهرود “فرودگاه بین‌المللی” خواهد بود. تمام مقدمات این امر در کمیسیون‌های مختلف دولت انجام گرفته و به تصویب هیئت وزیران نیز رساندیم. وزارت راه باید به سرعت این مصوبه را اجرایی و عملیاتی کند. این حق مردم عزیر و دلاور شاهرود است که بتوانند در کوتاه‌ترین زمان محصولات خود را به کشورهای هدف صادر کنند.

رئیس‌جمهور در ادامه سخنانش با بیان اینکه در جلسه هیئت وزیران با وزیر نفت نسبت به گازرسانی به روستاهای باقیمانده صحبت کردم که براین اساس تا پایان دولت ۹۰ درصد روستاهای استان سمنان از نعمت گاز برخوردار خواهد بود، گفت: گازرسانی به روستاها در پایان دولت به پایان خواهد رسید.

وی با اعلام اینکه در این سفر صدها پروژه و طرح کوچک و بزرگ انشاءالله افتتاح خواهد شد، افزود: امروز غروب در شورای فرهیختگان و در جمع آن‌ها در بخش کشاورزی، عمرانی و تولیدی ۴۳۴ طرح با ۳۱۹ میلیارد تومان اعتباری که دولت در این زمینه هزینه کرده، افتتاح خواهد شد.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: ما خوشحالیم که امسال قیمت گندم را کیلویی ۱۶۰۰ تومان اعلام کردیم، در آغاز دولت گندم کیلویی ۴۰۰ تومان بود و امروز ۱۶۰۰ تومان یعنی به ۴ برابر افزایش دادیم، ضمن اینکه محصول گندم هم چند برابر شده است. ‌ما امسال هم مثل ۳ سال گذشته امیدواریم در گندم خودکفا باشیم چراکه این اقدام یک افتخار برای جمهوری اسلامی است.

وی بیان کرد: در زمینه آب کشاورزی و مدرن‌سازی آب و آبیاری تحت‌فشار از آغاز انقلاب تا سال ۹۲‌، ۱۶ هزار ۲۰۰ هکتار در این استان آبیاری مدرن شده؛ از سال ۹۲ تاکنون نیز ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار یعنی کل کاری که در سال‌های بعد از انقلاب تا سال ۹۲ انجام شده، بیش از آن را در این ۴ و ۵ سال انجام دادیم و این به معنای حرکت استان در مسیر توسعه است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: ‌دولت تلاش فراوان برای روستاها در طول ۵ سال گذشته انجام داده است؛ امروز هیچ روستای ۲۰ خانواری نداریم که آب آشامیدنی نباشد، برق نباشد، در اکثر روستاهای کشور گازرسانی انجام و ارتباطات‌، اتصالات و اینترنت برقرار شده است. این معناش نیست که ما مشکل نداریم بلکه بدین معناست که دولت و مردم تا امروز در کنار هم قدم‌های مهمی برداشتند و در آینده هم قدم‌های بهتری برخواهند داشت و دشمنان راه به جایی نخواهند برد.

حجت‌الاسلام روحانی در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه در سفرهای قبل به این استان بیش از ۹۰۰ میلیارد طرح و پروژه را قول داده بودم و قرار بود تا پایان سال ۹۶ این طرح‌ها را تمام کنیم، اظهار داشت: متأسفانه در قول‌های سفر قبلی عقب هستیم و این عقب‌ماندگی باید جبران بشود. در سفر قبل ۷۱ طرح و پروژه با ۹۴۸ میلیارد‌تومان وعده داده شد؛ از این مبلغ ۵۹۳ میلیارد پرداخت شده و حدود ۴۰۰ میلیارد باقی مانده که ما به این وعده عمل کرده و به سازمان برنامه و بودجه این دستور را می‌دهم،  این مبلغ را برای استان تأمین کند تا طرح‌ها و پروژه‌ها تکمیل شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه برای این سفر مجموعاً ۷۸ طرح و پروژه با ۱۴۶۶ میلیارد تومان در سال‌های پیش‌رو مدنظر است، خاطرنشان کرد: ما این طرح و پروژه‌ها را در شورای اداری اعلام و دنبال کرده و به این وعده‌ها در سال‌های پیش‌رو عمل خواهیم کرد.

تسنیم