گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » دفاعی و امنیتی » سیاسی
ساعت : ۹:۰۹
شناسه : 273087
تاریخ : ۱۷ دی ۱۳۹۷
زیردریایی‌های ارتش می‌توانند تا چند هفته زیر آب بمانند؟

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قبلا تکنولوژی ساخت زیردریایی و ناوشکن در اختیار دو سه کشور جهان بود، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی، کاملا خودکفا شده است. 

مشاور عالی فرمانده کل ارتش گفت: زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش امروز قادر هستند تا ۵ هفته زیر آب بمانند و حتی در نقاطی پایین‌تر از مدار ۱۰ درجه، از آب‌های سرزمینی، آب‌های انحصاری اقتصادی و منطقه نظارتی جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست کنند.

امیر « محمدحسن نامی» با بیان اینکه دفاع مقدس برای کشور ما آموزه‌های بسیار زیادی به همراه داشت، گفت: ما در زمینه مقابله با تحریم‌ها، با توجه به آموزه‌های دفاع مقدس، توانستیم ظرفیت‌های دفاعی کشور را بالا ببریم. امروز تحریم این فرصت را برای ما فراهم کرده است که هر آنچه ما در صحنه دفاعی نیازمند آن هستیم اعم از موشک، ناوشکن، جنگنده و … را خودمان تولید کنیم. به عنوان مثال، نیروهای مومن و متخصص صنایع دریایی وزارت دفاع توانستند با تلاش‌های مجاهدانه و مخلصانه خود حق صنعت دریانوردی را به خوبی به جای بیاورند.

وی با بیان اینکه ناوشکن سهند در نوع خودش منحصر بفرد بوده و توجه جهانیان را به خودش جلب کرده است، افزود: تجهیزات پیچیده و پیشرفته زیرساختی، دفاعی و الکترونیکی ناوشکن سهند، قابلیت‌های متمایزی نسبت به سایر ناوشکن‌های دنیا به این ناوشکن داده است. همچنین زیردریایی‌های نیروی دریایی ارتش امروز قادر هستند تا ۵ هفته زیر آب بمانند و حتی در نقاطی پایین‌تر از مدار ۱۰ درجه، از آب‌های سرزمینی، آب‌های انحصاری اقتصادی و منطقه نظارتی جمهوری اسلامی ایران حفاظت و حراست کنند.

مشاور عالی فرمانده کل ارتش با بیان اینکه قبلا تکنولوژی ساخت زیردریایی و ناوشکن در اختیار دو سه کشور جهان بود، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران در زمینه ساخت انواع ناوشکن و زیردریایی، کاملا خودکفا شده است.

امیر نامی همچنین با بیان اینکه فرمانده معظم کل قوا در دهه گذشته مبحث «دست بلند در دریاها» را مطرح کردند، گفت: نیروهای دریایی ارتش و سپاه در این زمینه، بر اساس فرمان حضرت آقا خودشان را به سطح ایده‌آل مورد نظر، بسیار نزدیک کرده‌اند.

وی با بیان اینکه منطقه خلیج فارس، دریای عمان و اقیانوس هند از اهمیت ژئواستراتژیک بسیار زیادی برخوردار است، تاکید کرد: نیروی دریایی ارتش امروز در بالای مدار ۱۰ درجه و آب‌های دور حضور موثر داشته و از شناورهای ایرانی و سایر نقاط جهان حفاظت کرده و در زمینه تامین «امنیت دریایی» نقش بسزایی ایفا کرده است. ۲۶ کشور در حاشیه اقیانوس هند حضور دارند و اقدامات نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در زمینه تامین آب‌های منطقه، به این ۲۶ کشور نیز بسیار کمک کرده است.

میزان