گروه : آخرین اخبار » آمریکا و اروپا » اخبار خطی » بین الملل
ساعت : ۱۲:۵۴
شناسه : 273096
تاریخ : ۱۷ دی ۱۳۹۷
نامه سرگشاده خلبانان آمریکایی به ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی دولت

«اتحادیه بین‌المللی خلبانان ایرلاین» بزرگ‌ترین سندیکای خلبانان در آمریکا در نامه سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور این کشور، پایان فوری تعطیلی دولت آمریکا را خواستار شده است.

«اتحادیه بین‌المللی خلبانان ایرلاین» بزرگ‌ترین سندیکای خلبانان در آمریکا در نامه سرگشاده خطاب به رئیس‌جمهور این کشور، پایان فوری تعطیلی دولت آمریکا را خواستار شده است.

نامه سرگشاده خلبانان آمریکایی به ترامپ برای پایان دادن به تعطیلی دولت

به گزارش افق نیوز، با گذشت ۱۶ روز از آغاز وضعیت موسوم به «تعطیلی دولت» در آمریکا به دلیل اختلاف‌ها بین کاخ سفید و دموکرات‌های کنگره بر سر تخصیص بودجه به منظور ساخت دیوار مرزی مکزیک، بزرگ‌ترین سندیکای کارگری خلبانان در آمریکا و کانادا درباره اثرات تعطیلی دولت آمریکا بر ایمنی خطوط پرواز هشدار داده و در این باره نامه‌ای سرگشاده خطاب به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا منتشر کرده است.

بنا بر نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، «اتحادیه بین‌المللی خلبانان ایرلاین» که بیش از ۶۱۰۰۰ خلبان حرفه‌ای در آمریکا و کانادا را نمایندگی می‌کند، در این نامه سرگشاده از رئیس‌جمهور آمریکا خواسته هر چه زودتر به وضعیت تعطیلی دولت آمریکا پایان دهد.

آنها در این نامه سرگشاده درباره خطرات امنیتی ناشی از تعطیلی دولت آمریکا بر ایمنی خطوط پرواز هشدار داده‌اند.

 در نامه مذکور که به امضای «جو دی پیت» رئیس این اتحادیه درآمده، بر اثرات منفی تعطیلی دولت بر امنیت حریم هوایی آمریکا، کاهش تعداد خدمه پروازی، ارائه خدمات کارکنان خطوط ترانزیت و انجام ایمن پروازها تاکید شده است.

خلبانان آمریکایی در این نامه همچنین درباره تاثیرات تعطیلی دولت بر انجام وظایف خدمه پروازی، فرودگاه‌ها و نظارت بر انجام مسائل امنیتی مرتبط با ترانزیت هوایی هشداری جدی داده‌اند.

به گفته «اتحادیه بین‌المللی خلبانان ایرلاین»، بعد از تعطیلی دولت، در بسیاری از فرودگاه‌ها کارکنان حفاظت امنیتی در فرودگاه‌ها یا سر کار حضور نیافته‌اند یا اینکه اعلام کرده‌اند به دلیل بیماری قادر به حضور در سرکار نیستند.

پیش از انتشار این نامه سرگشاده، شبکه «سی‌ان‌ان» گزاش داده بود که تنها در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی نیویورک، حدود ۱۷۰ تن از ماموران بخش بازرسی و امنیتی مسافران اعلام کرده‌اند که به بیماری موسوم به «آنفولانزای سبز» مبتلا شده و قادر به حضور در سرکار نیستند.

با گذشت ۱۶ روز از آغاز تعطیلی دولت در آمریکا، رایزنی‌های کاخ سفید با رهبران دموکرات کنگره شدت گرفته و در روزهای اخیر دو طرف چندین بار دیدار کرده‌اند.

دونالد ترامپ بامداد امروز دوشنبه به وقت تهران در توئیتر خبر داد که تازه‌ترین دیدار «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا با سران دموکرات، «دیداری مفید» بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا افزود: «ما اکنون به جای مانع بتنی، در حال طراحی برای ایجاد مانع فولادی (در مرز) هستیم. این راه‌حل خوبی است و فولادش هم ساخت آمریکا است».

فارس