گروه : آخرین اخبار » اخبار خطی » سینما » فرهنگی
ساعت : ۱۴:۲۹
شناسه : 273226
تاریخ : ۱۸ دی ۱۳۹۷
استعفایی در اداره کتاب که پس از یک ماه رسانه‌ای شد!

اسماعیل امینی مدتی است که سرگروه بخش شعر اداره کتاب نیست و حدود یک ماه پیش از این سمت استعفا داده و پس از او ابتدا حمید هنرجو و سپس عبدالرحیم سعیدی راد این مسئولیت را پذیرفته‌اند، این درحالی است که تازه استعفای امینی رسانه‌ای شده است.

اسماعیل امینی مدتی است که سرگروه بخش شعر اداره کتاب نیست و حدود یک ماه پیش از این سمت استعفا داده و پس از او ابتدا حمید هنرجو و سپس عبدالرحیم سعیدی راد این مسئولیت را پذیرفته‌اند، این درحالی است که تازه استعفای امینی رسانه‌ای شده است.استعفایی در اداره کتاب که پس از یک ماه رسانه‌ای شد!

به گزارش افق نیوز، اسماعیل امینی از چهره‌های شناخته شده عرصه شعر مدتی مسئولیت گروه شعر اداره کتاب یا «دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی ارشاد» را عهده‌دار بود.

بر اساس این گزارش، امینی مدتی است که سرگروه بخش شعر اداره کتاب نیست و حدود یک ماه پیش از این سمت استعفا داده کرده است. اما این استعفا در حالی رسانه‌ای می‌شود که نه تنها یک ماه از آن گذشته بلکه پس از او ابتدا حمید هنرجو و سپس عبدالرحیم سعیدی راد این مسئولیت را پذیرفته‌اند.

هرچند کارنامه امینی دارای سوابق درخشانی است اما او مدت یک ماه است سکان بخش شعر را در دست ندارد، هنرجو نیز مدتی کوتاهی مسئولیت داشت و حالا مدتی است که «سعیدی راد» از چهره‌های شناخته شده که آثار قابل قبولی هم در عرصه نظم دارد به فعالیت مشغول است.

امینی اعلام کرده وقتی اولویت در این اداره سیاست و سیاست‌مداران باشد نه فرهنگ و ادبیات و دین و اخلاق و زبان فارسی، ترجیح می‌دهم که از ادامه فعالیت با آن انصراف دهم.

این سخنان در حالی ارائه می‌شود که در مدت حضور او در اداره کتاب آثار بسیاری مجوز گرفته و یا در فرآیند دریافت مجوز قرار داشته است. فارغ از سخنانی که در مجامع رسانه‌ای مطرح می‌شود، باید نکته‌ای را هم مدنظر قرار داد که اولویت در فرهنگی‌ترین وزارتخانه باید توجه به فرهنگ باشد.

در حال حاضر سعیدی راد سرگروه بخش شعر اداره کتاب است که از آثار او می‌توان به: بعد از باران (اشعار زنده یاد باران بور) ۱۳۷۶، بر بلندای عشق (خاطرات شهید بلندیان)۱۳۷۷، زخم‌های خورشید (خاطرات دفاع مقدس)۱۳۷۹، گزیده ادبیات معاصر شماره ۷۷ (مجموعه شعر)۱۳۷۹، فانوس های سنگی (مجموعه شعر فلسطین)۱۳۸۰، من راضیم به این همه دوری (مجموعه شعر) ۱۳۸۵، دیگر عرضی ندارم (مجموعه نثر ادبی) ۱۳۸۶، سه مزار برای یک شهید (خاطرات روحانی شهید قنوتی) ۱۳۸۶، ساعت به وقت دلتنگی (مجموعه شعر) ۱۳۸۷، حق با آقتابگردان هاست (مجموعه نثر ادبی) ۱۳۸۸ و… اشاره کرد.