ترامپ از کاخ سفید برای ایجاد وحشت و بحران استفاده می‌کند

به گزارش افق نیوز/ رهبران دموکرات کنگره آمریکا روز گذشته (سه شنبه) از سخنرانی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور این کشور درباره دیوار مرزی مکزیک به شدت انتقاد کردند. «نانسی پلوسی»، رئیس مجلسنمایندگان آمریکا و «چاک شومر»، رهبر اقلیت دموکرات سنا به محض پایان یافتن سخنرانی شب گذشته دونالد ترامپ، موجی از انتقاد‌ها را به سمت او روانه کردند.

شومر در این خصوص اعلام کرد: «بیشتر رؤسای جمهور آمریکا از دفتر بیضی کاخ سفید برای اهداف خوب و اصیل استفاده می‌کنند. این رئیس جمهور فقط از دفتر بیضی برای ساخت یک بحران، ایجاد ترس و وحشت و دور کردن توجه‌ها به آشفتگی دولت خود استفاده می‌کند. نماد آمریکا باید مجسمه آزادی باشد، نه یک دیوار ۳۰ فوتی.»

وی افزود: ما تحت فشار خلق و خوی خشمگین قرار نمی‌گیریم. هیچ رئیس جمهوری نباید بگوید اگر به خواسته اش توجه نشود، دولت را تعطیل می‌کند و به این طریق به میلیون‌ها آمریکایی آسیب برساند.

پلوسی نیز گفت: «متأسفانه، بیشتر آنچه که از رئیس جمهور ترامپ در طول این تعطیلی بیهوده شنیدیم، مملو از اطلاعات غلط و حتی کینه توزی بود. رئیس جمهور ترس را انتخاب کرده است. ما می‌خواهیم با حقایق شروع کنیم.»

ترامپ شب گذشته در سخنرانی خود در کاخ سفید که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی مختلف آمریکا پخش شد، با عقب نشینی از وعده خود درباره اعلام وضع اضطراری در این کشور، بار دیگر از اعضای دموکرات کنگره درخواست کرد که با اختصاص بودجه برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت کنند. وی در این سخنرانی بار دیگر خواستار اختصاص بودجه ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای ایجاد «موانع فولادی» در مرز آمریکا با مکزیک شد.

تعطیلی دولت آمریکا امروز وارد نوزدهمین روز خود شد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر صراحتا اعلام کرد که تا زمانی که دموکرات‌ها با این بودجه برای ساخت دیوار مرزی مکزیک موافقت نکنند، دولت را همچنان تعطیل نگه خواهد داشت و حتی تهدید کرد که این تعطیلی ممکن است ماه‌ها و یا سال‌ها طول بکشد. شایان ذکر است که در نتیجه تعطیلی دولت آمریکا همچنان هزاران نفر از کارکنان این کشور در مرخصی اجباری به سر می‌برند.

باشگاه خبرنگاران