مدیر ارتباطات کاخ‌سفید: مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه دیوار مرزی ترامپ را می‌پردازند

به گزارش افق نیوز، یکی از دستیاران کاخ سفید شب گذشته اذعان کرد مالیات‌دهندگان آمریکایی هزینه‌های برنامه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای ساخت دیوار در مرز مشترک این کشور با مکزیک را پرداخت خواهند کرد.

این در حالی است که رئیس جمهور آمریکا این هفته مدعی شد مکزیک هزینه‌ پروژه دیوار مرزی را پرداخت می‌کند.

مرسدس اسکلاپ، مدیر ارتباطات کاخ سفید به خبرگزاری سی ان ان اعلام کرد مالیات دهندگان آمریکایی هزینه این پروژه را متحمل خواهند شد. وی اذعان کرد در توافق تجاری پیشنهاد شده ترامپ با مکزیک و کانادا هیچ شرطی درباره پرداخت مستقیم یا غیرمستقیم برای دیوار مرزی وجود ندارد.

رئیس جمهور آمریکا این هفته در رز گاردن کاخ سفید به خبرنگاران گفت او این مسئله را همانند منفعت اقتصادی می بیند زیرا مکزیک به طور غیرمستقیم هزینه دیوار مرزی را پرداخت می کند. ترامپ در سخنرانی سه شنبه شب خود با دیگر از مردم این کشور خواست تا از طرح دیوار مرزی او حمایت کنند.

ترامپ در طول رقابت‌های انتخاباتی خود در سال ۲۰۱۶ بارها مدعی شد که او مکزیک را وادار به پرداخت کامل هزینه‌های ساخت دیوار مرزی خواهد کرد، ادعایی که با انتقاد مقامات مکزیک همراه شد.

دولت آمریکا از تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون همچنان تعطیل است. دولت فدرال آمریکا در پی خودداری ترامپ از امضای لایحه بودجه به تعطیلی کشانده شد. ترامپ می گوید تا زمانی که در لایحه بودجه مبلغ موردنیاز برای ساخت دیوار مرزی (۵ میلیارد دلار) در نظر گرفته نشود، آن را امضا نخواهد کرد. این در حالی است که کنگره تاکنون در برابر این درخواست ترامپ مقاومت کرده است و حاضر نیست چنین بودجه ای را به تصویب برساند. دموکرات ها مبلغ ۱٫۳ میلیارد دلار را برای تأمین امنیت مرزی (و نه ساخت دیوار) پیشنهاد داده اند.

باشگاه خبرنگاران