3

بحران سیاسی و اجتماعی سوریه بر همه منطقه اثر خواهد داشت

  • کد خبر : 27810
  • ۲۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۴

جمهوری اسلامی ایران حامی هرگونه روند سیاسی سازنده، غیر جانبدارانه و صلح امیز به رهبری و مشارکت خود سوری هاست

نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد گفت: بحران سیاسی و اجتماعی سوریه بر همه منطقه اثر خواهد داشت و تنها راه برون رفت از این بحران، آغاز روند سیاسی و مذاکره با مشارکت خود سوری هاست.به گزارش واحد مرکزی خبر از نیویورک، محمد خزاعی در نشست روز دوشنبه مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی گزارش شورای حقوق بشر درباره سوریه تشکیل شد، به طرح چنین موضوعاتی در مجمع عمومی بدون انجام رویه های متعارف سازمان ملل  اعتراض کرد.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد همچنین به رئیس قطری مجمع عمومی سازمان ملل نسبت به گشایش باب جدیدی که کارکرد مجمع عمومی را خدشه دار می کند و بی طرفی و شفافیت آن را زیر سئوال می برد، هشدار داد.
خزاعی درباره راه حل برون رفت از مشکل کنونی سوریه نیز گفت: همه باید به دنبال راه حلی جامع، موثر و عملی، برای کمک به حل و فصل صلح آمیز اوضاع کنونی سوریه ، بدون هرگونه مداخله خارجی باشیم.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد با اشاره به ابتکار روسیه برای آغاز گفتگو میان دو طرف سوری گفت: سوریه در سخت ترین شرایط خود قرار گرفته است و تمامیت ارضی و همبستگی ملی آن در معرض خطر قرار دارد.
وی مطالب مغرضانه و یکسو نگرانه ای را که درباره سوریه مطرح شده است، دارای فاصله زیاد با واقعیت ها دانست و گفت: رخدادهای سوریه باید بصورت جامع و همه جانبه، مورد توجه قرار گیرد.
خزاعی با اشاره به حملات تروریستی در سوریه که منجر به کشته و مجروح شدن تعدادی زیادی از مردم و از بین رفتن اموال عمومی بویژه در شهر آلپوی سوریه شده است، افزود : در چند روز اخیر نیز یکی از رهبران گروههای افراطی، خشونت برضد مردم و حکومت سوریه را خواستار شده است که باید هرگونه مداخله خارجی، اقدام به خشونت و تحریک به تروریسم در سوریه محکوم شود.
نماینده کشورمان نزد سازمان ملل متحد تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران معتقد است تحریم های اجباری و فشار برای مداخله در امور سوریه، فقط باعث عمیق تر شدن بحران سیاسی و اجتماعی این کشور می شود.
وی افزود: باید روند سیاسی برای حل بحران سوریه آغاز شود که به حکومت دموکراتیک تر با مشارکت سیاسی و اقتصادی وسیعتر، تقویت اتحاد ملی، تضمین نظم عمومی، امنیت ملی و ثبات و موفقیت مردم سوریه منجر شود.
خزاعی در پایان مسئولیت اولیه و نهائی امنیت و ثبات در سوریه را برعهده خود مردم و حکومت این کشور دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران حامی هرگونه روند سیاسی سازنده، غیر جانبدارانه و صلح امیز به رهبری و مشارکت خود سوری هاست و آمادگی دارند در این مسیر، نقش سازنده خود را ایفا کند.

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=27810

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]