3

زندگی در استانبول چگونه است

  • کد خبر : 328491
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶

ترکیه، کشوری در اروپا است و جز کشورهای توسعه یافته به شمار می رود. همسایگی این کشور با ایران سبب شده تا بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند، ترکیه را به عنوان مقصد خود انتخاب کرده و به این کشور مهاجرت کنند. در بین شهرهای مختلف کشور ترکیه، شهر استانبول میزبان افرادی است که از سراسر دنیا قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند.

در این مطلب قصد داریم تا به بررسی شرایط زندگی در کشور ترکیه پرداخته و شما را با آن آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا به زندگی در استانبول نگاهی اندازیم.

 

زندگی در استانبول

هزینه زندگی در هر جایی از دنیا بستگی به سبک زندگی شما دارد. شما ممکن است در شهر استانبول یک زندگی ارزان قیمت داشته باشید و یا سبک زندگی شما به نحوی باشد که مجبور شوید هزینه‌ های بسیار زیادی را برای زندگی در این شهر پرداخت کنید، اما اگر به صورت میانگین، زندگی در استانبول و هزینه‌ های آن را بررسی کنیم، باید گفت که هزینه ماهانه زندگی در کشور ترکیه و شهر استانبول میانگین بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه است.
برای اجاره خانه نیز در شهر استانبول به صورت میانگین باید به ازا هر متر حدود ۱۰ لیر ترکیه در ماه پرداخت کنید، یعنی اگر قصد دارید تا یک خانه ۷۰ متری در استانبول را اجاره کنید باید چیزی در حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ لیر را برای این کار کنار گذارید. حمل و نقل در کشور ترکیه با قیمت بسیار پایینی انجام می‌ شود، البته دو شهر استانبول و آنکارا از این نظر به عنوان شهرهای گران قیمت محسوب می‌ شوند، اما حتی در این دو شهر نیز هزینه های حمل و نقل به نسبت سایر نقاط جهان بسیار پایین و مقرون به صرفه است. همان طور که گفته شد تمامی این مسائل ارتباط مستقیمی به شیوه و سبک زندگی شما دارد. یکی از پرهزینه‌ ترین کارها در کشورهای اروپایی تحصیل است، اما شما می ‌توانید در کشور ترکیه و در دانشگاه ‌های دولتی آن به صورت رایگان تحصیل کنید. هزینه‌ های عمومی زندگی در شهر استانبول مانند هزینه برق، آب، گاز و… برای یک آپارتمان در حدود ۸۵ متر بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ لیر ترکیه است. از سوی دیگر هزینه اینترنت adsl در این کشور نزدیک به ۸۰ لیر است. اگر قصد خرید آپارتمان در شهر زیبا استانبول را دارید، برای هر متر مربع باید در حدود ۶ هزار لیر ترکیه پرداخت کنید. البته این مبلغ در خارج از مرکز شهر نصف خواهد شد و شما می توانید برای خرید هر متر مربع خانه در خارج از مرکز شهر تنها سه هزار لیر ترکیه پرداخت کنید.

کار در استانبول

شرایط کار در شهر استانبول به گونه‌ ای است که افراد می ‌توانند با توجه به تخصص خود در بخش های مختلفی مشغول شده و کسب درآمد کنند. البته باید به این نکته اشاره کرد که افرادی که کمتر از ۳ سال تجربه کاری دارند حداقل حقوق را دریافت خواهند کرد و اشخاصی که بیش از ۸ سال تجربه کاری در یک زمینه را دارند حداکثر دستمزد را دریافت می ‌کنند. اگر شما حرفه و تخصص خاصی دارید، می توانید به راحتی در شهر استانبول از حرفه خود کسب درآمد کنید. به صورت میانگین حقوق ماهانه در شهر استانبول بین ۶ تا ۱۰ هزار لیر است. از سال ۲۰۱۷ تا امسال شاهد رشد ۷ درصدی میانگین حقوق در کشور ترکیه بوده ایم، به نحوی که طبق اعلام وزارت کار این کشور متوسط حقوق سال ۲۰۲۰ در کشور ترکیه ۹ هزار لیر در نظر گرفته می شود. بیشترین حقوق را در کشور ترکیه و شهر استانبول جراحان مغز و اعصاب، اورولوژیست ها، متخصصین داخلی، پزشکان طب سوزنی و پزشکان زنان و زایمان دریافت می‌ کنند که میانگین دریافتی این گروه در حدود ۶۰ هزار لیر ترکیه است و شما می توانید با این مبلغ زندگی بسیار خوبی در کشور ترکیه داشته باشید. اگر حرفه و تخصص خاصی ندارید، باید گفت که کار در شهر استانبول برای شما به سختی پیدا خواهد شد. در این شرایط شما مجبور خواهید بود که کارهای سخت با حقوق پایین انجام دهید و بهتر است تا پیش از مهاجرت به کشور ترکیه و شهر استانبول یک تخصص و حرفه خاص را فرا گرفته و سپس به این کشور مهاجرت کنید تا بتوانید با توجه به مهارت خود کسب درآمد کنید.

 

هزینه غذا در استانبول

افرادی که با تور ترکیه لحظه آخر به کشور ترکیه و شهر استانبول سفر کرده اند، می ‌دانند که هزینه غذا خوردن در رستوران های ترکیه و شهر استانبول نسبتاً زیاد است و اگر قصد داشته باشید تا در طول ماه، بارها به رستوران رفته و در آن جا غذا خود را میل کنید، باید هزینه زیادی را برای این کار در نظر گیرید. از سوی دیگر اما به صورت کلی قیمت غذا در کشور ترکیه و شهر استانبول زیاد نیست، به عنوان مثال یک کیلو برنج سفید در کشور ترکیه تنها ۳ لیر قیمت دارد. یک کیلو گرم سینه مرغ در این کشور ۷ لیر قیمت داشته و قیمت یک کیلوگرم گوشت گاو نیز در حدود ۲۵ لیر ترکیه است. برای ما ایرانیان که به صورت کلی سعی می‌ کنیم تا غذای مان را خودمان در منزل درست کنیم و کمتر به رستوران رفته و غذا را بیرون از خانه میل کنیم، هزینه غذا در کشور ترکیه بسیار پایین خواهد بود و از این نظر شهر استانبول گزینه بسیار خوبی برای مهاجرت است. اگر قصد مهاجرت به کشور ترکیه و زندگی در این کشور را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما پیش از سفر نگاهی به پارامترهای مختلف آن شهر انداخته و بررسی کنید که آیا توانایی زندگی در این کشور و پرداخت هزینه ‌های آن را دارید یا خیر. این کار می‌ تواند دید بسیار خوبی به شما داده و کمک کند تا بتوانید به راحتی در این کشور زندگی کنید. البته بررسی ها نشان می دهد که هزینه زندگی در ایران به صورت کلی بسیار گران تر از هزینه زندگی در شهر استانبول است و اگر قیمت پارامترهای مختلف را در شهر تهران با شهر استانبول مقایسه کنید، در کشور ترکیه می توانید با هزینه ای که در ایران و تهران پرداخت می کنید، زندگی خوبی داشته باشید.

 

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=328491

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]