در نگاه اول این خودرو شبیه نسخه استاندارد آیونیک ۵ به نظر میرسد. پروتوتایپ تست شده فاقد هرگونه پوشش استتاری بوده اما با نگاهی دقیقتر میتوانیم تغییراتی در طراحی ورودیهای هوای بخش جلو را ببینیم. تغییر واضحتر استفاده از رینگهای جدید و لاستیکهای دیواره کوتاه پیرلی پی زیرو میباشد.
استفاده از این رینگها باعث شده ترمزهای ارتقا یافته را نیز تشخیص دهیم. همچنین گفته میشود این خودرو از شاسی سفت تری استفاده کرده است که باعث بهبود هندلینگ شده و شاید از نظر قدرت نیز آیونیک ۵ N بهبود محسوسی داشته باشد.
برخی منابع خبری میگویند شاید آیونیک ۵ N حداکثر قدرت حدود ۶۰۰ اسب بخار داشته باشد. البته چنین چیزی کمی دور از ذهن به نظر میرسد زیرا این قدرت تقریباً دو برابر خروجی ۳۲۰ اسبی آیونیک ۵ کنونی در بازار آمریکا میباشد. البته در صورت تحقق چنین امری هیوندای وارد بخش بسیار سریع بازار شده و شاید آیونیک ۵ N شتاب حدود ۳ ثانیهای داشته باشد. در نظر داشته باشید که کیا EV6 که از پلتفرم مشترک با هیوندای استفاده میکند در تریم GT قدرت ۵۷۶ اسب بخاری دارد.
بههرحال افزایش ملایم قدرت نیز خوشایند خواهد بود. سؤالات زیادی وجود دارد که باید به آنها پاسخ داده شود اما فعلاً چارچوب زمانی مشخصی برای معرفی آیونیک ۵ N جدید مشخص نشده است. با توجه به آنکه نسخه استاندارد این خودرو تا پاییز سال جاری میلادی روانه بازار نخواهد شد بنابراین معرفی آیونیک ۵ N در سال ۲۰۲۲ منطقی به نظر میرسد.