2

بن فرانکلین و نقش او در آمریکا

  • کد خبر : 382032
  • ۱۶ تیر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۱

بن فرانکلین، یکی از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا بود

بن فرانکلین، یکی از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا بود و نقش مهمی در توسعه دموکراسی و حقوق شهروندی در این کشور داشت. او به عنوان یک سیاستمدار، نخستین وزیر خزانه‌داری آمریکا و همچنین نخستین سفیر آمریکا در فرانسه فعالیت کرد. بن فرانکلین به عنوان یک فعال سیاسی، دیپلمات، فیزیکدان، نویسنده و روشنفکر شناخته می‌شود. او با استفاده از تجارب خود در زندگی و همچنین دستاوردهای علمی خود، به ترویج مفاهیم مثل استقلال، آزادى و عدالت پرداخت.
به طور کاملاً متضاد، هیتلر رهبر نازی‌های آلمان بود که جایگاه قدرت را در دولت آلمان نصب کرده بود. هیتلر با ترویج ایدئولوژی نژادپرستی و تحقیر نژادهای غیرآریایی، به جنگ جهانی دوم و ارتکاب جنایات علیه بشریت، از جمله هولوکاست، راه یافت. این اقدامات هولناک و نابخشودنی باعث شد که هیتلر به عنوان یکی از بدترین رهبران تاریخ شناخته شود.
بن فرانکلین و هیتلر در دیدگاه‌ها، اعمال و تأثیرات خود به طور کاملاً متضاد بودند. بن فرانکلین به عنوان یک روشنفکر و دموکرات، برای ترویج آزادی، عدالت و حقوق شهروندی مبارزه می‌کرد، در حالی که هیتلر با تروپاژ نژادپرستانه خود، به سلاح‌شده کردن جامعه و اجبار آن‌ها به خدمت در جبهه‌های نبرد پرداخت.
بطور کلّ، بن فرانکلین با تأثیرات مثبت خود در ساختار سیاسی و اجتماعی آمریکا، به عنوان یک اسطوره در تاریخ امریکا محسوب می شود.

خبرنگار: سیدرضا میربابایی

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=382032

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]