1

دیپلمات روس: توافق جامع شراکت راهبردی ایران-روسیه در اولین فرصت امضا می‌شود

  • کد خبر : 391483
  • ۲۲ تیر ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۷

یک دیپلمات ارشد روسیه به بیان جزئیاتی درباره آخرین وضعیت توافق جامع شراکت راهبردی میان ایران و روسیه و زمان احتمالی امضای آن پرداخت. به گزارش ایسنا، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که توافق جامع شراکت راهبردی روسیه و ایران در اولین فرصت امضا خواهد شد. خبرگزاری تاس در این […]

یک دیپلمات ارشد روسیه به بیان جزئیاتی درباره آخرین وضعیت توافق جامع شراکت راهبردی میان ایران و روسیه و زمان احتمالی امضای آن پرداخت.

به گزارش ایسنا، «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه در امور افغانستان گفت که توافق جامع شراکت راهبردی روسیه و ایران در اولین فرصت امضا خواهد شد.

خبرگزاری تاس در این باره گزارش داد: کابلوف گفت که روسای جمهور ۲ کشور گفت‌وگو و توافق کرده‌اند که در اولین فرصت آن را امضا خواهند کرد که از طریق کانال‌های دیپلماتیک درباره آن مذاکره خواهد شد.

او افزود که این سند فعلا، در حال آماده‌سازی است.

پیشتر، «مهدی صفری» معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران گفت که محتوای توافق همکاری جامع میان روسیه و ایران آماده است و هیچ مانعی برای امضای آن وجود ندارد.

به گفته صفری، تبادلات ذیل توافقنامه بین ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا که روسیه و ایران آن را تصویب کرده‌اند، تا کنون، رشد خوبی داشته است.

او گفت که پس از تصویب این توافقنامه، بین ۳۰ تا ۴۰ درصد مسائل تجاری میان ایران، روسیه و اوراسیا رشد کند؛ چراکه سازمان همکاری شانگهای و بریکس مشترکات زیادی دارند.

انتهای پیام

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=391483

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]