0

منطقه گردشگری امامزاده روستای کالار خلخال

  • کد خبر : 392944
  • ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱:۴۶
ساختمان امامزاده بعلت گذشته زمان فرسوده شده بود که با همت هیأت امنا و افراد خیر محلی بازسازی شده است. گفتنی است آخرین مرمت و بازسازی بنای امامزاده سید ابوالقاسم کالار به اوایل دهه ۵۰ می‌رسد.

شهرستان  خلخال در جنوب استان اردبیل و در فاصله ۱۱۴ کیلومتری مرکز استان قرار گرفته است. خلخال تاسال ۱۳۵۸ به هرو آباد معروف بوده است. ارتفاع این شهرستان از سطح دریاهای آزاد حدود ۱۷۹۶ متر و آب و هوای آن در قسمت شرقی ارتفاعات تالش سرد و در قسمت شمال، جنوب و غرب معتدل و مطبوع است. با استناد به یافته های باستان شناسی قدمت خلخال به نیمه دوم هزاره اول قبل از میلاد می رسد.

جاذبه های تاریخی:

موزه خلخال( حمام نصر از دوره قاجاریه)، مسجد حاج عبدالغنی رزاقی روستای خمس، شیخ انصاری، حمام کلور ۱و۲، خانه تاریخی نصیری، خانه تاریخی صالحی، امامزاده سید دانیال، روستای خانقاه سادات ، امامزاده روستای کالار در ۱۱ کیلومتری خلخال، امامزاده آل هاشمین در ۳ کیلومتری خلخال بخش شاهرود، منطقه نمونه گردشگری امامزاده عبدالله کلور، غار جلال آباد، قلعه خشتی گیلوان، بقعه شیخ کشف الدین انصاری روستای دایی کندی، امامزاده سید احمد معراجی روستای سفید آب، بقعه شیخ محمد قریشی در هشتجین، قیز و اوغلان قلعه سی و بنای چهارگوش .

جاذبه های طبیعی:

دامنه زیبای جنگلی اسالم به خلخال، گردنه الماس، چشمه ازناو، چشمه میر عدیل( تفرجگاه اندبیل مناطق نمونه گردشگری)، آبشار نره گر روستای اسبو، آبشار لرد بخش خورش رستم خلخال، باغات روستای نمهیل، باغات برندق، منطقه نمونه گردشگری گردنه الماس، منطقه نمونه گردشگری اندبیل و منطقه نمونه گردشگری ازناو.

روستاهای هدف گردشگری

روستای هدف گردشگری اندبیل- روستای هدف گردشگری کزج- روستای هدف گردشگری برندق- روستای هدف گردشگری خوجین- روستای هدف گردشگری ماجولان

مهمترین رودهای خلخال: قزل اوزن، شاهرود، سنگ رود، آرپاچایی، هروآباد و پر آب ترین حوزه اردبیل یعنی قره سو از ارتفاعات آن سرچشمه می گیرد.

صنایع دستی : جاجیم بافی، گلیم بافی، قالیبافی، شال بافی، گیوه بافی و کلاه نمدی، بافته های سنتی،لباس های سنتی

– نمایشگاه دائمی و صنایع دستی شهرستان خلخال.

امامزاده سیدابوالقاسم(ع) که از نوادگان حضرت امام موسی الکاظم (ع) است با تعدادی از سادات هاشمی از جور خلفای عباسی از عراق به این منطقه آمده و در آنجا سکنی گزیده بودند و به دستور و تحریک خلفا توسط مزدوران به شهادت می‌رسند.
این امامزاده در ۱۲ کیلومتری شمال شرق خلخال و در یک کیلومتری جنوب روستای«غفورآباد کالار» در دل بزرگترین کوه منطقه، کوه«عجم» قرار دارد.
اهالی منطقه و جمعی از شهروندان طالشی ارادت بخصوصی به بارگاه آن حضرت دارند و در بیست و هشتم ماه صفر و تاسوعا و عاشورا اقدام به احسان و اطعام به زائرین آن حضرت می‌نمایند.
ساختمان امامزاده بعلت گذشته زمان فرسوده شده بود که با همت هیأت امنا و افراد خیر محلی بازسازی شده است.

عکاس:

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=392944

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]