1

جاده جنگلی زیبای رامسر به جواهرده +تصاویر

  • کد خبر : 395192
  • ۳۱ تیر ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۶

این جاده در سال ۱۳۵۰ توسط مهندسان آلمانی ساخته شده است و احتمالا در هنگام عبور از آن لازم است مبلغی به عنوان ورودی پرداخت نمایید. این مبلغ صرف نگهداری از جاده و روستای جواهرده می‌شود.

جواهرده کجاست؟در غرب استان مازندران و ۵/۲۹ کیلومتری مرکز شهرستان رامسر، در دهستان سخت‌سر روستای جواهرده واقع شده است. از شهرستان رامسر، با عبور از یک جاده جنگلی و پر پیچ و خم به این روستای زیبا که ۲۰۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد، می‌رسید. فاصله این روستا با شهر تهران حدودا” ۲۶۰ کیلومتر است. این روستا یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های گردشگری استان مازندران بوده و در نزدیکی مرز استان گیلان قرار دارد. یکی از زیبایی‌های این روستا قدم زدن در میان ابرها است. در برخی از روزهای سال این منطقه زیبا با ابر پوشانده شده و گردشگران می‌توانند در میان ابرها قدم بزنند.

اهالی این روستا اغلب چهار ماه از سال در آن‌جا ساکن هستند. در ماه‌های دیگر، جز چند نگهبان و سرایدار کسی در جواهرده ساکن نیست. مردم این روستا مشغول به دامداری، کشاورزی و باغداری هستند و همچنین این منطقه زیبا، صنایع دستی مخصوص به خود را نیز دارد.  تنها راه ارتباطی جواهرده به رامسر است اما از راه کوهستانی نیز این ده زیبا با قزوین نیز ارتباط دارد. اهالی روستا از چشمه‌های سلیمان، برشی و کوه‌کین آب آشامیدنی خود را تأمین می‌نمایند. جواهرده، دوازده محله قدیمی دارد که بزرگ‌ترین محله جولاخیل است. از دیگر محله‌های قدیمی آن اوشیان‌سر، سیدمحله، برشی‌محله، آموسی‌خیل، صیقل‌محل، چاک‌دشت، سراب یا کربلا‌بنه، رمک‌محله، تنگدره، فتوک‌محله، کهنه‌تنگدره و شل‌محله را می‌توان نام برد. روستای جواهر ده امکانات رفاهی مناسبی برای پذیرش مسافران در نظر گرفته است.

تنها راه رسیدن به جواهرده جاده‌ای است که از رامسر به این روستا می‌رسد، که خود به ‌تنهایی یکی از جاذبه‌های دیدنی این روستا به حساب می‌آید. برای رسیدن به این روستا، از جنوب غربی شهر رامسر وارد جاده جواهرده شوید و در دل جنگل و کوهستان پیش بروید تا به مقصد برسید. این مسیر که یکی از زیباترین جاده‌های شمالی است، در امتداد رودخانه‌ صفارود پیش می‌رود. در این مسیر و با گذشتن از کوه‌های مشجر و تونل‌های سبز رنگ شما به جواهرده می‌رسید.

با عبور از پیچ و خم این جاده، از انبوه درختان کاسته می‌شود و با نزدیک شدن به منطقه ییلاقی، ابرها هم به شما نزدیک می‌شوند. در آخر مسیر به منظره فوق‌العاده و وصف ناشدنی می‌رسید و عظمت خداوند را از نزدیک مشاهده می‌نمایید.

عکاس:

خبرنگار:

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395192

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]