2

«غزال دانش بنیان» بر سینه ۱۲ شرکت دانش بنیان برتر

  • کد خبر : 395257
  • ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۳:۲۰

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی در نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش بنیان که در محل ساختمان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت‌های غزال شرکت‌های کوچک و متوسطی هستند که نرخ رشد بالا نسبت به سایر مجموعه‌ها دارند. غزال […]

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح‌الله دهقانی فیروز آبادی در نشست خبری اولین رویداد برنامه ملی توسعه و حمایت از غزال‌های دانش بنیان که در محل ساختمان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری برگزار شد، گفت: شرکت‌های غزال شرکت‌های کوچک و متوسطی هستند که نرخ رشد بالا نسبت به سایر مجموعه‌ها دارند. غزال فناوری یک مفهوم جهانی است و در بسیاری کشورها استفاده می‌شود و با تلاش معاونت توسعه شرکت‌های دانش بنیان معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، این مفهوم و شاخص‌ها مشخص شده است.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با اشاره به برگزاری جشن غزال‌های دانش بنیان‌های ایرانی گفت: قرار است در این جشن که با حضور معاونان علمی ۴ دوره گذشته برگزار می‌شود، ۱۲ غزال دانش بنیان معرفی و به اولین شرکت و ده هزارمین شرکت دانش بنیان به شکل نمادین جایزه‌ای اعطا کنیم.

وی با بیان اینکه دبیرخانه تخصصی برای غزال دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: در حال حاضر ۱۲۱ شرکت غزال دانش‌بنیان شناسایی شده است و این شرکت‌ها می‌توانند از خط اعتباری ویژه ای بهره مند شوند.

دهقانی فیروزآبادی نیروی انسانی بیشتر از ۲۰۰ نفر، فروش دانش بنیان حداقل ۵۰ میلیارد تومان، میزان صادرات و رشد فروش را از شاخص‌های معیارهای بررسی شرکت‌های غزال دانش بنیان عنوان کرد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور درباره تسهیلات حمایتی از این شرکت‌ها توضیح داد و گفت: یک خط اعتباری ویژه برای شرکت‌های غزال ایجاد می‌شود که این خط ویژه شامل پیگیری مسائل شرکت‌ها، تسهیلات، اعتبار مالیاتی، استفاده از فرصت‌های تبادلات بین‌المللی و امتیازات سربازی می‌شود.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان در پاسخ به سوال مهر درباره نحوه تخصیص حمایت‌ها به شرکت‌های غزال گفت: یکی از ویژگی‌های باشگاه غزال‌های دانش بنیان این است که مسائل هر شرکت حائز شرایط به صورت ویژه بررسی و متناسب با شرایط و نیازهای شرکت، حمایت دریافت می‌کند. بنابراین حمایت از هر غزال دانش بنیان منحصر به فرد و به شکل ویژه ای اختصاص پیدا خواهد کرد. مسائل و مشکلات هر شرکت غزال ابتدا با مدیر شرکت بررسی و پس از آن یک بسته حمایتی ویژه به مدت ۳ تا ۵ سال برای هر شرکت طراحی می‌شود.

سامانه های معاونت علمی یکپارچه سازی شد/رونمایی از سامانه نویان تا دو هفته آینده

دهقانی فیروزآبادی در ادامه دسترسی عدالت محور شرکت ها به منابع و حمایت ها را از رویکردهای مهم معاونت در این دوره برشمرد و گفت: در ۲۰ ماه گذشته به دلیل رشد سریع معاونت، سامانه های متعددی داشتیم و مشخص نبود که کدام شرکت از چه حمایت هایی برخوردار می شود. به همین دلیل معاونت علمی تصمیم گرفت یک سامانه یکپارچه ای داشته باشد تا شرکت ها به صورت عادلانه از حمایت ها برخوردار شوند.

وی از راه اندازی سامانه و اپلیکیشن موبایلی تحت عنوان «سامانه نویان» خبر داد و گفت: قریب به یک سال است، بررسی‌های زیادی انجام دادیم تا بتوانیم زمینه‌ای را فراهم‌ کنیم تا همه شرکت‌ها به صورت عادلانه در بستر یک برنامه موبایلی از خدمات این معاونت بهره برداری کنند. در همین راستا قرار است سامانه یکپارچه ای به آدرس Noyan.ir  تا دو هفته آینده رونمایی شود. در این سامانه تمامی خدمات (۱۲۰ خدمت)، فراخوان‌ها، تسهیلات، نمایشگاه‌ها، پژوهانه‌های بنیاد علم و سایر خدمات بارگذاری شده و تمامی این خدمات و فراخوان ها به صورت نوتیفیکیشن به همه شرکت‌ها اطلاع رسانی خواهد شد.

ارتقا نظام ارزیابی شرکت های دانش بنیان/تغییر در فرایند انتخاب کارگزاران ارزیابی شرکت ها

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور از ارتقا نظام ارزیابی شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: در حال حاضر کارگزاران ارزیابی داریم که سال هاست برای ارزیابی شرکت ها اعزام می شوند اما بعضا انتقاداتی به کارگذاران وارد می شد مثلا اینکه کارگذار تخصص لازم را ندارد و یا اینکه فرد با موضوع ارزیابی تضاد منافع دارد و  یا از جایگاه کارگذاری خود سوء استفاده کرده‌اند. به همین دلیل تصمیم بر این شد که تا دو ماه آینده نظام کارگزاری جدیدی اعلام شود.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395257

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]