4

پزشکیان: حق نداریم حقوق یک عده یا گروه را در کشور نادیده بگیریم

  • کد خبر : 395820
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۶

افق نیوز؛ به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب با اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. پزشکیان در این دیدار با اشاره به برداشت نادرست برخی افراد از اظهارات خود در مجلس، گفت: بنده در مجلس عنوان کردم که جریاناتی در خارج از کشور نمی‌خواستند که مردم […]

افق نیوز؛

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، «مسعود پزشکیان» رئیس جمهور منتخب با اعضای مجمع عمومی جبهه اصلاحات ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

پزشکیان در این دیدار با اشاره به برداشت نادرست برخی افراد از اظهارات خود در مجلس، گفت: بنده در مجلس عنوان کردم که جریاناتی در خارج از کشور نمی‌خواستند که مردم در انتخابات حضور پیدا کنند اما مردم با حضور خود مشتی بر دهان این افراد زدند. برخی تصور کردند که بنده عنوان کرده‌ام که مشتی بر دهان افرادی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند، زده شد.

رئیس جمهور منتخب تأکید کرد: به هیچ وجه منظور بنده افرادی که در انتخابات حضور پیدا نکردند، نبود و از این اظهارات بنده اشتباه برداشت شد. آنهایی هم که پای صندوق‌های رأی نیامدند، هم مردم ما هستند. منظور بنده افرادی بودند که نمی‌خواستند مردم در انتخابات حضور پیدا کنند. آنها نمی‌خواستند حتی ۱۰ درصد هم در انتخابات شرکت کنند و ۵۰ درصد مردم حضور پیدا کردند.

پزشکیان با بیان اینکه مسیر پیش رو جاده صافی نیست و پر از سنگ و سنگلاخ است و نمی‌توان به تنهایی این راه را رفت، افزود: در این مسیر و برای رعایت عدالت قدم اول این بود. شاخص مشخص کنیم که در این راستا شاخص‌ها با کمک دانشکده مدیریت مشخص شد. سپس به کمیته‌ها و احزاب اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل عنوان کردیم که نظراتشان را ارائه و افراد مدنظرشان را اعلام کنند.

وی با تأکید بر اینکه اگر شاخص وجود داشته باشد، افراد بر اساس این شاخص‌ها وزن می‌شوند و دیگر دعوایی وجود ندارد، ادامه داد: یکی از موضوعات در انتخاب کابینه، پیدا کردن افراد کمتر از ۵۰ سال براساس شاخص‌ها بود که پیدا کردن این افراد به این سادگی نیست؛ چرا که این فرد باید پاکدست، جسور، با تجربه و با انگیزه باشد؛ در حال حاضر باید با این شاخص‌ها حرکت کنیم؛ البته ممکن است در ابتدا نقایصی هم وجود داشته باشد.

پزشکیان در ادامه گفت: عدالت و حق با شاخص شکل می‌گیرد؛ لذا اگر بتوانیم این ادبیات را بین خودمان و زیرمجموعه‌های اداری، سیاسی و مدیریتی نهادینه کنیم، دیگر زمانی که فلان شخص نمره ندارد، نمی‌تواند تقاضا و توقع داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه شاخص عدد می‌شناسد نه فرد، افزود: اجرای این موضوع در تئوری راحت است، اما در اجرا به همین راحتی نیست؛ چرا که هوای نفس ممکن است مانع اجرای آن شود؛ لذا اگر بتوانیم عدالت و انصاف را در جامعه پیاده کنیم، می‌توانیم اعتماد اجتماعی را بازگردانیم.

وی با تأکید بر لزوم ارتباط با دنیا براساس اصل احترام متقابل، گفت: ابتدا باید دست در دست هم دهیم و اختلافات داخلی را حل کنیم و سپس با همسایگان و سایر کشورها ارتباط برقرار کنیم. قرار نیست زور بگویند و ما زیر بار آن برویم و هر چه از ما خواسته شد سر خم کنیم؛ چرا که انسان آزاده زیر بار زور نمی‌رود.

رئیس جمهور منتخب با بیان اینکه حق نداریم حقوق یک عده یا گروه را در کشور نادیده بگیریم، افزود: عده خاصی قدرت را در دست گرفته و به دنبال حاکم کردن منویات خود هستند؛ اگر ما نیز بخواهیم این‌گونه عمل کنیم امکان‌پذیر نیست.

وی با اشاره به اینکه باید هوای مشتری یعنی مردم را داشته باشیم، گفت: در هر واحد و اداره‌ای مردم باید از خدمات ما راضی باشند؛ چرا که مفهوم ارباب‌رجوع یعنی اینکه ارباب به من مراجعه کرده و باید خدمتگزار وی باشم.

پزشکیان با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند کشور را تکه تکه کنند، افزود: اگر کشور تکه تکه شود هر کاری بخواهند، انجام می‌دهند. ایران ما، برای همه مردم کشور است و باید از توانمندی‌های همه ایرانی‌ها استفاده کنیم.

رئیس جمهور منتخب ملت با بیان اینکه «مطالبه ما این است که همه به صحنه بیایند و تلاش می‌کنیم رضایت مردم را جلب کنیم» گفت: مردم باید مشکلات و محدودیت‌های کشور را بدانند. ما اگر با هم درباره مشکلاتمان گفت‌وگو کنیم، می‌توانیم برای آن راه حل پیدا کنیم.

انتهای پیام/؛

source
تمام

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395820

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]