1

تشنج در مجلس در پی ادعای نماینده بوکان

  • کد خبر : 395846
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۹

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز چهارشنبه در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی، فضای مجلس برای دقایقی به تشنج کشیده شد. «محمدقسیم عثمانی» نماینده بوکان در اخطاری گفت: من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیئت رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است اما آقای قالیباف این طرح […]

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، صبح امروز چهارشنبه در جریان نشست علنی مجلس شورای اسلامی، فضای مجلس برای دقایقی به تشنج کشیده شد.

«محمدقسیم عثمانی» نماینده بوکان در اخطاری گفت: من طرحی دو فوریتی تهیه و تقدیم هیئت رئیسه کردم. این طرح تمام مراحل خود را طی کرده است اما آقای قالیباف این طرح را وتو کردند. با چه حقی این کار را انجام دادند؟ آقای قالیباف شما به قرآن سوگند یاد کرده‌اید که آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را رعایت کنید.

.

وی افزود: طرح بنده چه مشکلی داشت؟ آقای قالیباف اینجا پادگان نیست بلکه اینجا مجلس شورای اسلامی است. اینجا خانه ملت است. بنده به عنوان نماینده مردم طرحی را در جهت منافع مردم طراحی کرده و طبق آیین‌نامه مراحل دو فوریتی آن را طی کردم چرا آقای قالیباف این طرح را وتو کردند.

نماینده بوکان در مجلس با طرح این سؤال که مگر هیئت‌رئیسه نباید آیین‌نامه مجلس را رعایت کند، گفت: اگر من به عنوان نماینده مردم نتوانم صحبت کنم چه کسی باید حرف مردم را بزند؟ آقای قالیباف فکر می‌کنید مصلحت‌اندیش هستید؟ چرا به آیین‌نامه عمل نمی‌کنید؟ بنده با همه دوستان هیئت‌رئیسه صحبت کردم؛ گفتند که مراحل این طرح طی شده است چون طرح رفع فلیترینگ است اجازه نمی‌دهید در دستور کار قرار گیرد. مگر همه از رفع فلیترینگ صحبت نمی‌کردید؟ چرا طرح بنده را وتو می‌کنید؟ این اقدامات را نکنید به خدا به نفع کشور نیست.

«علی نیکزاد» که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر نماینده بوکان گفت: انتسابی که شما به رئیس مجلس شورای اسلامی دادید درست نیست. اکنون ۳۰ طرح دو فوریتی در هیئت رئیسه وجود دارد و هر کدام باید به موقع مطرح شود.

وی در ادامه تأکید کرد: با شناختی که بنده از شما دارم و سوابقی که از نمایندگی شما می‌شناسم این‌گونه صحبت کردن مصلحت نیست. این چه الفاظی است که شما به کار بردید؟! یعنی چه که می‌گویید اینجا پادگان نیست؟! این چه حرفی است؟! ما جبهه دیده‌ایم؛ بالا و پایین در کشور دیده‌ایم؛ اکنون ۳۰ طرح دوفوریتی در هیئت‌رئیسه است که به وقتش مطرح می‌شود. بنده تقاضا دارم که هم شأن مجلس شورای اسلامی و هم شأن نمایندگان و هم شأن رئیس مجلس شورای اسلامی را حفظ کنید.

پس از پایان توضیحات نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی، تعدادی از نمایندگان به حمایت از رئیس مجلس اطراف صندلی محمدقسیم عثمانی تجمع کردند و به بحث با او پرداختند. در نهایت با حضور «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی این بحث خاتمه یافت.

گفتنی است در حین صحبت‌های محمدقسیم عثمانی تعدادی از نمایندگان نیز با صدای بلند و به نشانه مخالفت ۲ ۲ می‌کردند و عثمانی در واکنش به این صحبت‌ها، کتاب آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی را بر روی میز خود کوبید.

انتهای پیام/؛

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=395846

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]