1

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی

  • کد خبر : 396224
  • ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۳

به گزارش ایرنا، مشکلات ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر سال‌هاست که به اشکال مختلف گریبان تیم فوتبال نساجی و حال هواداران این تیم را می‌گیرد. نساجی‌چی‌ها که طی سال‌های اخیر بارها مزه تلخ خانه‌به‌دوشی تیم‌شان و دور ماندن از میزبانی‌های نساجی را چشیده‌اند، این روزها باز هم همان حس تکراری تعلیق پیش از فصل‌های گذشته را […]

به گزارش ایرنا، مشکلات ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر سال‌هاست که به اشکال مختلف گریبان تیم فوتبال نساجی و حال هواداران این تیم را می‌گیرد. نساجی‌چی‌ها که طی سال‌های اخیر بارها مزه تلخ خانه‌به‌دوشی تیم‌شان و دور ماندن از میزبانی‌های نساجی را چشیده‌اند، این روزها باز هم همان حس تکراری تعلیق پیش از فصل‌های گذشته را احساس می‌کنند.

ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر که سال ۱۴۰۱ با حدود ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نوسازی و تجهیز شده بود و پس از ماه‌ها خانه‌به‌دوشی نساجی بازی‌های خانگی این تیم را پذیر شد، هنوز به استانداردهای مورد تایید فدراسیون فوتبال نرسیده و مشکلاتی دارد که بنا به اعلام فدارسیون فوتبال تا وقتی این نقص‌ها برطرف نشوند مجوز برگزاری دیدارهای لیگ برتر در آن صادر نمی‌شود.

آخرین اظهار نظر مطرح شده درباره وضعیت میزبانی نساجی درورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مربوط به نشست ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها است که چهارشنبه گذشته -سوم تیر- با حضور تعدادی از مسئولان حوزه فوتبال و مدیران سه باشگاه لیگ برتری ملوان، نساجی و ذوب‌آهن برگزار شد.

بنا به خبری که روابط عمومی فدراسیون فوتبال منتشر کرد، در این نشست که رئیس هیئت فوتبال مازندران، مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و مدیرعامل باشگاه نساجی نیز از حاضران آن بودند، مهدی محمدنبی نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که ۲ باشگاه ملوان و نساجی تا ۱۵ مرداد فرصت دارند مشکلات ورزشگاه‌های خانگی‌شان را برطرف کنند.

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی
جلسه ستاد استانداردسازی ورزشگاه‌ها – سوم تیر ۱۴۰۳

ایجاد سرویس بهداشتی ویژه بانوان و مسیرهای جدید ورود و خروج

رئیس هیئت فوتبال مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر این‌که همه دستگاه‌های مرتبط باید به باشاه نساجی کمک کنند تا مشکلات میزبانی‌اش در فصل پیش رو برطرف شود، اظهار کرد: فدراسیون پس از بررسی‌های انجام شده از ورزشگاه نواقصی را مطرح کرده که باید تا پیش از آغاز مسابقات لیگ بیست‌وچهارم برطرف شوند. ما نیز در استان تلاش می‌کنیم که اقدامات مد نظر فدراسیون انجام شود. اما تحقق این هدف به عزم جدی همه دستگاه‌های مرتبط و تامین اعتبار نیاز دارد.

رحیم درزی خلردی افزود: یکی از نکات مورد تاکید فدراسیون و سازمان لیگ، ایجاد مسیر ورود اتوبوس‌ تیم‌ها به داخل ورزشگاه و تا مقابل میکسدزون است تا بازیکنان تیم‌ها مانند سایر ورزشگاه‌های استاندارد داخل محوطه ورزشگاه از اتوبوس پیاده شوند و ناچار نشوند که از بین هواداران عبور کنند.

وی اظهار کرد: برای این‌که این مسیر ایجاد شود جانمایی لازم انجام شده است. اگر دیوار بین سالن ورزشی جنب ورزشگاه و سکوی ضلع شمال برداشته شود فضای لازم برای ایجاد این مسیر ایجاد خواهد شد و بلافاصله می‌توان مسیر ویژه اتوبوس‌ها به ورزشگاه را ایجاد کرد.

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی
ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر پس از تجهیز و کاشت چمن طبیعی – شهریور ۱۴۰۱

رئیس هیئت فوتبال مازندران ایجاد سرویس بهداشتی ویژه بانوان را هم از دیگر الزامات ورزشگاه شهید وطنی عنوان کرد و گفت: طبق ضوابط باید سرویس بهداشتی جداگانه‌ای برای بانوان در ورزشگاه‌ها وجود داشته باشد که هنوز در ورزشگاه شهید وطنی ایجاد نشده است، اما فضای لازم برای این اقدام وجود دارد. زیر سکویی که برای حضور بانوان در این ورزشگاه در نظر گرفته شده قرار است سرویس بهداشتی ویژه بانوان ایجاد شود.

درزی خلردی افزود: علاوه بر ایجاد سرویس بهداشتی ویژه بانوان، باید ورودی و خروجی این بخش نیز جداگانه باشد. با توجه به فرصتی که داریم حل این موضوع چندان دور از دسترس نیست.

ضرورت شماره‌گذاری صندلی‌ها و تایید استحکام بنای سکوها

به گفته این مسئول نکته دیگری که فدراسیون فوتبال روی آن دست گذاشته و بر آن تاکید دارد، دریافت تاییدیه استحکام بنای سکوهای ورزشگاه شهید وطنی از سازمان نظام مهندسی ساختمان است.

وی در این باره گفت: قرار است اداره کل ورزش و جوانان با سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران هماهنگی‌های لازم برای بازدید و بررسی کارشناسی شرایط فنی و استحکام سکوها را انجام دهد تا طی روزهای آتی این اقدام نیز انجام شود.

رئیس هیئت فوتبال مازندران اظهار کرد: نظام مهندسی باید بررسی کند که سکوهای ورزشگاه چقدر استحکام و هر کدام‌شان توان و ظرفیت حضور چند نفر را دارند تا بر این اساس ظرفیت استاندارد ورزشگاه تعیین شود.

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی

درزی خلردی شماره‌گذاری صندلی‌ها را اقدام مورد تاکید دیگر برای ورزشگاه شهید وطنی اعلام کرد و افزود: طبق ضوابط در همه ورزشگاه‌های میزبان رقابت‌های معتبر علاوه بر زون‌بندی سکوها، صندلی‌ها نیز باید شماره‌دار باشند و هواداران نیز بر اساس کد ملی ثبت شده در فرآیند خرید اینترنتی بلیت روی صندلی خودشان بنشینند.

وی تصریح کرد: این اقدام هم برای برقراری نظم در ورزشگاه هنگام حضور هوادران، هم برای رعایت حقوق افراد و هم تامین امنیت ورزشگاه‌ها انجام می‌شود.

تاییدیه نور و جانمایی VAR

رئیس هیئت فوتبال مازندران بررسی وضعیت نور ورزشگاه شهید وطنی را نیز از دیگر نکات مورد تاکید فدراسیون عنوان کرد و گفت: بر اساس استانداردها شدت نور یا روشنایی ورزشگاه‌ها باید ۱۶۰۰ لوکس باشد. باید تا پیش از آغاز فصل وضعیت نور ورزشگاه بررسی شود تا در صورت نیاز به بهسازی اقدامات لازم انجام شود.

درزی خلردی افزود: نور ورزشگاه شهید وطنی در فصل قبل برای برگزاری مسابقات مناسب بود. اما با توجه به این‌که احتمال تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR در فصل پیش‌رو وجود دارد باید بررسی مجدد انجام شود تا حداقل شدت نور ورزشگاه ۱۶۰۰ لوکس باشد و تاییدیه نور برای ورزشگاه صادر شود.

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی

وی درباره احتمال تجهیز ورزشگاه شهید وطنی به VAR نیز اظهار کرد: در فصل پیش رو حتما VAR وارد ورزشگاه‌های لیگ برتری می‌شود. طبق برنامه‌ریزی فدراسیون فوتبال از هفته چهارم مسابقات باید با VAR برگزار شود. یکی از اقداماتی که در ورزشگاه شهید وطنی باید انجام شود جانمایی و آماده‌سازی محل استقرار تجهیزات VAR است تا هر زمان که تجهیزات از سوی فدراسیون تهیه شد و در اختیار قرار گرفت بلافاصله برای نصب آن اقدام شود.

رئیس هیئت فوتبال مازندران با بیان این‌که تلاش‌ها برای رفع نواقص ورزشگاه شهید طونی در حال انجام است، تصریح کرد: همه دستگاه‌های مرتبط باید در کنار مالک باشگاه کمک کنند تا نساجی در فصل پیش‌رو مشکلی برای میزبانی نداشته باشد و هواداران این تیم در شهر خودشان و در ورزشگاهی استاندارد و ایمن از تیم باسابقه نساجی حمایت کنند. امیدواریم که در فرصت باقیمانده بتوانیم با رفع مشکلات شرایط را برای میزبانی مناسب نساجی از سایر تیم‌ها فراهم کنیم.

بیم و امید در شهر خسته

هرچند که اظهارات رئیس هیئت فوتبال مازندران از پیگیری و تلاش برای حل مشکلات ورزشگاه شهید وطنی خبر می‌دهد، اما مهلت در نظر گرفته شده برای باشگاه‌های نساجی و ملوان با توجه به فرصت ۱۰ روزه باقیمانده تا ۱۵ مرداد، می‌تواند به معنای آغاز شمارش معکوس برای خانه‌به‌دوشی دوباره نساجی و هواداران این تیم باشد.

چالشی که به دلیل نبود یک ورزشگاه استاندارد و با کیفیت هر سال در مازندران رقم می‌خورد و از قضا صرفا مختص نساجی هم نیست. زمزمه‌های احتمال برگزاری دیدارهای خانگی شهرداری نوشهر در ورزشگاهی خارج از این شهر، برگزاری دیدارهای خانگی تیم آورتا ساری در آمل طی فصل گذشته لیگ برتر بسکتبال، میزبانی هورسان رامسر از مهمانان لیگ برتری‌اش در رشت، پذیرایی چند هفته‌ای تیم فوتسال زندی‌بتن کلاردشت از رقبا در چالوس و انجام دیدارهای خانگی تیم فوتبال دریا کاسپین بابل در سیمرغ مصادیق خانه‌به‌دوشی تیم‌های ورزشی مازندران هستند و همین تعدد موارد نیز نگرانی نساجی‌چی‌ها را که بارها این وضعیت را تجربه کرده‌اند نگران‌تر می‌کند.

شمارش معکوس برای فرار نساجی از خانه‌به‌دوشی
جشن قهرمانی نساجی در ورزشگاه آزادی – اردیبهشت ۱۴۰۱

نساجی‌چی‌ها بیش از یک دهه است که خانه‌به‌دوشی را در برهه‌های مختلف تجربه می‌کنند. نساجی‌ خانه‌به‌دوشی را از زمانی که در لیگ آزادگان حضور داشت تجربه کرده است. اوایل دهه ۹۰ که قرار شد جای چمن طبیعی بی‌کیفیت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر را چمن مصنوعی بگیرد، نساجی حدود ۱۸ ماه از خانه دور بود و بازی‌های خانگی‌اش در ساری برگزار می‌شد. هواداران هم از قائمشهر به ساری می‌رفتند و تیم‌شان را تشویق می‌کردند. یک دهه بعد زمانی که نساجی لیگ برتری شده بود کل فصل بیست‌ویکم را نساجی دور از خانه بود و در ورزشگاه‌های دیگر میزبان حریفانش شد.

نساجی تنها تیم فوتبال ایران است که در پنج ورزشگاه غیرخانگی بازی‌های خانگی رسمی خود را برگزار کرده است. این تیم پیشینه و تجربه میزبانی از رقبا در ورزشگاه شهدای ساری، ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد، ورزشگاه آزادی تهران، ورزشگاه انقلاب کرج و ورزشگاه نقش جهان اصفهان را دارد و مهم‌ترین دیدارهای تاریخ این باشگاه یعنی بازی‌های خانگی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا نیز خارج از قائمشهر و مازندران برگزار شد.

حالا نساجی‌چی‌ها باز هم در همان حالت تعلیق پیش از چند فصل گذشته منتظرند تا ببینند مجوز نهایی برگزاری مسابقات لیگ برتر در ورزشگاه پیر و پرخاطره شهرشان صادر می‌شود یا باز هم میزبانی خارج از خانه را تجربه کنند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396224

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]