0

شناسایی ۲۴۹۵ ملک مازاد دولتی در سال جاری

  • کد خبر : 396450
  • ۰۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۰۹

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، مجمع عمومی سالیانه سازمان خصوصی سازی در سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و نمایندگان دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد. […]

به گزارش ایرنا از وزارت اقتصاد، مجمع عمومی سالیانه سازمان خصوصی سازی در سال منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ با حضور محمدجواد شریف‌زاده معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد، ابراهیم بازیان رئیس سازمان خصوصی سازی، اعضای هیات مدیره، حسابرس و نمایندگان دستگاه‌های دولتی ذی‌ربط در وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

در این جلسه که به ریاست شریف‌زاده، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد برگزار شد، گزارش هیات مدیره قرائت و صورت‌های مالی سال ۱۴۰۲ این سازمان مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای مجمع رسید.

مولدسازی به نقطه امیدوارکننده‌ای رسیده است

معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت اقتصاد در این نشست، گفت: چالش‌های فراوانی پیش روی مولدسازی قرار داشته و دستگاه‌های دولتی به سختی تمایل به واگذاری و مولدسازی دارایی‌های مازاد خود دارند.

وی با بیان اینکه به واسطه مولدسازی بار زیادی بر دوش سازمان خصوصی سازی گذاشته شده است، افزود: اکنون به نقطه امیدوارکننده‌ای در طرح مولدسازی رسیده‌ایم که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.

شریف‌زاده اظهار داشت: اصلاح ساختار و اساسنامه سازمان خصوصی سازی در حوزه مولدسازی باید پیگیری شود.

ابراهیم بازیان، رئیس سازمان خصوصی سازی نیز در این نشست با تشریح عملکرد و برنامه‌های این سازمان گفت: در راستای مولدسازی دارایی‌های مازاد دولت، با رویکرد تفویض اختیارات، از ابتدای سال جاری اتفاقات خوبی رخ داده است.

رئیس سازمان خصوصی سازی افزود: تعداد دو هزار و ۴۹۵ ملک را تا پایان تیرماه به عنوان ملک مازاد شناسایی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه تکالیف مربوط به مولدسازی در جریان است، گفت: راهبردهای این سازمان برای پنج سال آتی، شامل مولدسازی دارایی دولت، خصوصی سازی (واگذاری مالکیت و مدیریت بنگاه‌ها به بخش غیردولتی)، نظارت بر واگذاری‌های انجام یافته و صیانت از اموال مشمول واگذاری و نظارت بر واگذاری‌های بنگاه‌های تحت مالکیت نهادهای عمومی غیر دولتی با اولویت صندوق‌های بازنشستگی است.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396450

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]