1

جلسه هیئت دولت با حضور پزشکیان برگزار شد

  • کد خبر : 396635
  • ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۵۰

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، اولین جلسه هیئت دولت پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور جدید، عصر امروز یکشنبه با حضور مسعود پزشکیان برگزار شد.   پزشکیان در اولین جلسه هیئت دولت پس از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و تشکر از زحمات و خدمات اعضای کابینه دولت سیزدهم […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم، اولین جلسه هیئت دولت پس از مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور جدید، عصر امروز یکشنبه با حضور مسعود پزشکیان برگزار شد.

 

پزشکیان در اولین جلسه هیئت دولت پس از مراسم تنفیذ ریاست جمهوری، ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و تشکر از زحمات و خدمات اعضای کابینه دولت سیزدهم در طی سه سال گذشته، اتحاد و وفاق ملی را رمز موفقیت و غلبه بر مشکلات کشور عنوان کرد و گفت‌: اینکه گاها گفته می‌شود برخی مسئولین دولت با یکدیگر اختلاف دارند، برای من نامفهوم است، چرا که ما چشم‌انداز روشن و سیاست‌های تعریف شده‌ای داریم که باید به طرف آن حرکت کنیم، اگر برنامه‌ای نوشته‌ایم که علمی، روشمند و منطبق بر الگوهای موفق و تجربه شده بین‌المللی است و بر روی اجرای آن نیز اجماع وجود دارد دیگر اختلاف و دعوا معنا ندارد.

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه تقوا یعنی تلاش برای حرکت بدون خطا، اتخاذ تصمیم درست و اجرای آن برای رضای خدا، افزود: ریشه همه اختلافات و مشاجرات هوای نفس است و اگر ما تقوا داشته باشیم و این مفهوم را در مدیریت، عملی و پیاده‌سازی کنیم،‌ اختلافات و دعواها از بین خواهد رفت.

پزشکیان با اشاره به اینکه قرار نیست ما یک برنامه جدید بیاوریم و اگر برنامه‌های موجود نیز دارای اشکال بود و با سیاست‌های تعیین شده همخوانی نداشت، نسبت به اصلاح آنها اقدام خواهیم کرد، اظهار داشت: برای رسیدن به اهداف تعیین شده باید کابینه‌ای تشکیل دهیم که فارغ از دسته‌بندی‌های جناحی جلوه وفاق ملی باشد و ما را به هدف برساند که اگر اینگونه عمل کنیم توانسته‌ایم بر اساس خواست و انتظارات رهبری معظم انقلاب حرکت کنیم.

رئیس جمهور در ادامه تصریح کرد: بر اساس سند چشم‌انداز قرار بود در منطقه اول باشیم و فقر و تبعیض را از بین ببریم، اما متاسفانه نتوانستیم این اهداف را محقق کنیم و باید ببینیم اشکال کار کجاست؛ باور دارم اگر دست به دست هم دهیم و وحدت و انسجام داشته باشیم، قادر خواهیم بود بر مشکلات غلبه کنیم.

در این جلسه پیش از سخنان رئیس جمهور، مخبر سرپرست سابق ریاست جمهوری ضمن تبریک مجدد انتخاب و انتصاب پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور ملت ایران گفت: شهید رئیسی در دوره مسئولیت خود دو ویژگی برجسته تاکید بر حل مسائل و مشکلات کشور و ارتباط با مردم داشت. بحمدالله هر دو این ویژگی‌ها در دکتر پزشکیان نیز وجود دارد که سرمایه بسیار ارزشمندی است و همه ما خود را موظف به حمایت و یاری ایشان در این مسئولیت خطیر و سنگین می‌دانیم.

محمدرضا عارف معاون اول رئیس جمهور نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد شهدای خدمت و قدردانی از خدمات کابینه سیزدهم و حسن اعتماد رئیس جمهور به خود، نفی تجارب و اقدامات گذشته و عدم بهره‌گیری از تجارب مسئولان سابق را روشی نادرست توصیف کرد و افزود: امیدوارم در این دولت با توجه به فضای اخلاقی و همدلی که ایجاد شده نسبت به بهره‌گیری از تجارب مدیریتی گذشته اهتمام جدی داشته باشیم و اعضای دولت سیزدهم نیز دولت دکتر پزشکیان را دولت خودشان بدانند و ما را از تجربیات خود بهره‌مند کنند.

محسن حاجی‌میرزایی رئیس دفتر رئیس جمهور نیز در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدای خدمت، گسست تجارب و تدابیر مسئولان در دولت‌های مختلف را از معضلات نظام اداری کشور عنوان کرد و اظهار داشت: دانش اداره کشور که در نتیجه مواجهه مسئولان با وضعیت‌های مختلف و اتخاذ تدابیر متفاوت به دست می‌آید، سرمایه گرانبهایی است که نسبت به ثبت و انتقال این دانش اهتمام لازم وجود نداشته است.

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه مسئولان جدید باید بدانند مسئولان قبلی در مواجهه با یک موضوع چرا و چگونه به یک تدبیر خاص رسیده و آن را اجرا کرده‌اند، افزود: آشنایی با چرایی و چگونگی اتخاذ تصمیمات، تدابیر و اقدام مسئولان در مواجهه با مسائل مختلف، دانشی ناب، حقیقی و بسیار مفید در مدیریت است که حتما در این دولت به آن توجه می‌شود.

انتهای پیام/

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396635

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]