1

هلو رکورد ارزانی و گرانی را شکست!

  • کد خبر : 396853
  • ۱۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱:۰۴

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در تیر ۱۴۰۳ حاکی است: در گروه نان و غلات، اقلام “شیرینی خشک” با ۲٫۳ درصد درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند. در این گروه، اقلام “شیرینی خشک” با ۲٫۳ درصد و […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، گزارش مرکز آمار ایران از متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور در تیر ۱۴۰۳ حاکی است: در گروه نان و غلات، اقلام “شیرینی خشک” با ۲٫۳ درصد درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در این گروه، اقلام “شیرینی خشک” با ۲٫۳ درصد و “رشته آش” با ۲٫۱ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها،  بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به اقلام “گوشت گوسفند” با ۳٫۳ درصد و “گوشت گاو یا گوساله” با ۱٫۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “مرغ ماشینی” با ۰٫۳ـ درصد می­‌باشد.

در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شیرخشک” با ۲٫۷ درصد و “دوغ پاستوریزه” با ۲٫۵ درصد است و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “تخم‌مرغ ماشینی” با ۱٫۹ـ درصد و “روغن نباتی جامد” با ۰٫۴ـ درصد می­‌باشد.

در گروه میوه و خشکبار؛ بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “پرتقال” با ۲۷٫۷ درصد، “سیب” با ۲۰٫۹ درصد و “هندوانه” با ۱۳٫۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “هلو” با ۲۳٫۵ـ درصد می­‌باشد.

البته قیمت هلو در تیر ماه در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۹۴٫۹ درصد افزایش داشته و این محصول رکورددار گرانی در یک سال گذشته است.

در گروه سبزیجات و حبوبات،  بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به”هویج فرنگی” با ۲۱٫۴ درصد و همچنین بیشترین کاهش قیمت مربوط به “بادنجان” با ۱۳٫۶ـ درصد، “پیاز” با ۵٫۶ـ درصد و “سیب‌زمینی” با ۵٫۲ـ درصد می­‌باشد.

همچنین در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به “شکر” با ۶٫۰ درصد و “قند” با ۵٫۹ درصد می­‌باشد.

انتهای پیام/+

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=396853

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]