2

کنگره بین‌المللی اربعین الگوی منحصر به‌فرد مدیریت تجمعات انبوه

  • کد خبر : 397247
  • ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۶:۵۵

به گزارش خبرگزاری مهر، خاویر کاستلانوس معاون دبیر کل در امور توسعه جمعیت‌های ملی و هماهنگی عملیات فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی امداد و نجات سلامت و مدیریت تجمعات انبوه گفت: به عنوان عضوی از خانواده فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در […]

به گزارش خبرگزاری مهر، خاویر کاستلانوس معاون دبیر کل در امور توسعه جمعیت‌های ملی و هماهنگی عملیات فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال‌احمر در مراسم افتتاحیه کنگره بین المللی امداد و نجات سلامت و مدیریت تجمعات انبوه گفت: به عنوان عضوی از خانواده فدراسیون بین المللی جمعیت‌های صلیب سرخ و هلال احمر در موارد متعددی به شکل مستقیم یا غیر مستقیم در ارائه خدمات بشردوستانه در جریان گردهمایی‌های عظیم که شمار زیادی از مردم را برای هدفی خاص گرد هم می‌آوردند مشارکت داشته‌ام این گردهمایی‌ها از یک سو، پتانسیل قدرتمند انگیزشی و الهام بخشی برای شرکت کنندگان بشمار می‌آیند و از سوی دیگر، به عنوان مجموعه‌ای بی‌نظیر از چالش‌ها خطرات و مسئولیت‌ها قلمداد می‌شوند.

وی افزود: گردهمایی‌های دسته جمعی می‌توانند توده مردم را برای یک هدف خاص متحد کنند. الهام بخش بسیاری باشند و قدرت و تنوع بشریت را به ما یادآوری نمایند، وقتی در یک فضای مشترک گرد هم می‌آییم می‌توان تفاوت‌هایمان را از یکدیگر یاد بگیریم و خاطرات و ارتباطات ماندگاری را رقم بزنیم.

وی با بیان این‌که مدیریت تجمعات انبوه یک تخصص عالی است و جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران پیشگام به اشتراک گذاری دانش و تخصص خود در این کنگره بین المللی است و با تجربه‌ای که در طول سالیان متمادی در زمینه مدیریت تجمعات انبوه از جمله بسیاری از رویدادهای داخلی و بین المللی مانند مراسم حج در عربستان سعودی و اجتماع میلیونی اربعین در عراق به دست آورده است برای همگان اهمیت برنامه ریزی دقیق را روشن می‌سازد که در عین یادگیری جوانب مختلف رویدادها از جمله؛ مراقبت‌های بهداشتی پیشگیرانه، امنیت و کنترل اجتماعات، آمادگی اضطراری و خدمات پزشکی مدیریت نمایند.

خاویر کاستلانوس چهار نکته اساسی برای تفکر و تعمق بیشتر در مورد تجمعات انبوه را این‌گونه تشریح کرد: اول ایمنی و امنیت؛ شامل آمادگی برای پاسخگویی به ریسک حوادث و مخاطرات، فوریت‌های پزشکی، بیماری‌ها و حتی اعمال خشونت است. هر یک از آنها نیازمند برنامه ریزی و رویه‌های متناسب با منطقه وقوع است. دوم ردپای زیست محیطی: تجمعات گسترده می‌تواند با سطح بالایی از انباشت زباله مواجه شود و برنامه ریزی‌ها و تدارکات باید مدیریت زباله و بازیافت را در نظر بگیرند. کاهش استفاده از پلاستیک و صرفه جویی در مصرف انرژی و راهکارهای دیگر نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی سومین نکته را ازدحام و شلوغی‌ها دانست که خطرات بزرگ القا می‌کند و کاهش رفتارهای نادرست بسیار حیاتی است. این امر شامل حصول اطمینان از مؤثرترین و بهنگام ترین اطلاعات و ارتباطاتی است که قبل از رویداد ارائه داده می‌شود تا اطمینان حاصل شود که شرکت کنندگان همه جوانب را درک کرده و آنچه از آن‌ها انتظار می‌رود را می‌شناسند و برای مقابله با آنها آمادگی متناسب دارند و این در حالیست که در طول رویدادها اطمینان حاصل شود که قوانین و مقررات رعایت می‌شود و نظم و انضباط بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد و آخرین نکته، هماهنگی: جز حیاتی قبل از هر رویدادی است که با بهره‌گیری از تجربیات گذشته و هماهنگی مناسب با شرکا و همتایان حاصل می‌گردد. در طول رویداد، از نقش و مسئولیت‌های هم‌دیگر و این‌که چه کسی، چه کاری، کجا و چگونه انجام می‌دهد، و از ارتباط در لحظه غافل نشویم. سرانجام، پس از رویداد، به درس آموخته‌های رویداد بپردازیم و مستندات آن را تهیه کنیم.

وی در پایان از جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به دلیل بر عهده گرفتن نقش رهبری در شبکه فدراسیون صلیب سرخ در جهت برگزاری و مدیریت این کنگره بین المللی تقدیر کرد و اطمینان داد تلاش‌های این جمعیت رفاه را برای زائران پیاده روی اربعین به ارمغان خواهد آورد و الگوی منحصر به فرد برای شرکت کنندگان در این کنگره بین المللی، نهضت صلیب سرخ هلال احمر، جمعیت‌های ملی در سراسر جهان خواهد بود که از تجارب جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران بیاموزند.

source

لینک کوتاه : https://ofoghnews.ir/?p=397247

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

آمار کرونا
[cov2019]